Gyventojams spręsti ginčus su finansų institucijomis bus paprasčiau

Publikuota: 2012 m. vasario 2 d. ketvirtadienis

Lietuvos bankas prognozuoja, kad visų ginčų tarp vartotojų ir finansines paslaugas teikiančių įmonių nagrinėjimą sutelkus vienoje institucijoje, bendras ginčų skaičius turėtų padidėti, tačiau jų nagrinėjimas bus paprastesnis.

Nuo šių metų finansų institucijų klientai, manantys, kad jų teisės buvo pažeistos, o problemos su pačiu paslaugų teikėjų išspręsti nepavyko – gali kreiptis į Lietuvos banką, kuriam įstatymas suteikė teisę nagrinėti vartotojų ginčus su finansinių paslaugų teikėjais.

„Dabar vartotojui savo teises ginti bus paprasčiau. Nereikės blaškytis nuo vienos institucijos prie kitos. Prognozuojame, kad sutelkus ginčų nagrinėjimą vienose rankose, ūgtelės bendras ginčų skaičius, tačiau Lietuvos bankas sieks, kad ginčų sprendimas būtų spartus ir, savaime suprantama, nešališkas“, – teigia Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius Vilius Šapoka.

Lietuvos bankas nagrinės ginčus dėl paskolų, draudimo, investicinių paslaugų, mokėjimų ir kitų finansinių paslaugų tarp šias paslaugas teikiančio asmens ir vartotojo. Taip pat bus nagrinėjami Lietuvoje įsteigtų kolektyvinio investavimo subjektų, pensijų fondų dalyvių ginčus su šių subjektų ar fondų valdytojais, kylančius iš dalyvavimo atitinkamame subjekte ar fonde santykių. Nagrinėjami ir investuotojų bei emitentų, savo jėgomis vykdančių pirminę vertybinių popierių emisiją, ginčai, kylantys iš vertybinių popierių platinimo santykių. Skaičiuojama, kad vartotojai į Lietuvos banką galės kreiptis dėl maždaug 500 paslaugų teikėjų.

Vienas iš svarbių Lietuvos banko veiklos principų nagrinėjant ginčus šioje srityje – skatinti rinkos dalyvius ir vartotojus taikiai išspręsti ginčus ir pasiekti abi ginčo šalis tenkinantį susitarimą. Jei tai nepavyksta, Lietuvos bankas priima sprendimą patenkinti vartotojo reikalavimus visiškai arba iš dalies, o jei reikalavimai nepagrįsti ar neįrodyti, – atmeta juos. Lietuvos banke ginčai bus nagrinėjami laikantis vartotojo ir finansų rinkos dalyvio rungimosi principo.

Kad vartotojas patirtų kuo mažiau nepatogumų, Lietuvos bankas trūkstamą informaciją, reikalingą priimti objektyvų sprendimą, gaus iš finansų įstaigos.

„Lietuvos banke ginčo nagrinėjimas neturi užtrukti ilgiau nei du mėnesius nuo vartotojo kreipimosi, ypatingais atvejais galima pratęsti šį terminą, bet ne daugiau kaip dviem mėnesiais,“ – primena Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento Vartotojų apsaugos ir švietimo skyriaus viršininkas Darius Andriukaitis.

Pasak jo, vartotojams svarbu žinoti, jog Lietuvos banko sprendimas yra rekomendacinis, jo negalima skųsti teisme.

„Buvusios Draudimo priežiūros komisijos patirtis rodo, kad devyni iš dešimties Komisijos sprendimų dėl draudimo įmonių ir jų klientų ginčų buvo vykdomi geranoriškai. Finansų įstaigos brangina savo reputaciją ir priežiūros institucijų rekomendacijas dažniausiai vykdo“, – sakė D. Andriukaitis.

Naujame Lietuvos banko interneto svetainės vartotojams skirtame skyrelyje paskelbti išsamūs patarimai vartotojams, kaip elgtis siekiant, kad tarp jų ir finansų rinkos dalyvio kilęs ginčas būtų išnagrinėtas sklandžiai ir efektyviai. Skelbiama Vartotojo kreipimosi forma, kurią siūloma užpildyti kreipiantis į Lietuvos banką. Rinkos dalyviams ir vartotojams aktuali informacija bus platinama ir kitais kanalais.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Austrijoje įgyvendinta bekontakčių atsiskaitymų sistema

Austrijoje paleista mobiliųjų bekontakčių mokėjimų sistema „Bankomatkarte Mobil system“. Projektas įgyvendintas padedant mokėjimo paslaugų tarnybai „Austria Card“, sėkmingai atlikus bandymus Lince. skaityti »

Lietuvoje bankų klientai aptarnaujami geriausiai iš Baltijos šalių

Kasmetiniai tyrimai rodo, kad Baltijos šalyse nuolat gerėja bankų klientų aptarnavimas. Bendras bankinių paslaugų kokybės Baltijos šalyse rodiklis išaugo iki 85 proc. skaityti »

„MasterCard“ įdiegė mokėjimus į golfo pirštines

Golfo turnyro „PGA Tour — Arnold Palmer Invitational“ metu „MasterCard“ išdalijo žaidėjams golfo pirštines, kuriomis jie gali atsiskaityti parduotuvėse. skaityti »

Brangiausias bankinis prekės ženklas pasaulyje – „Wells Fargo“

Brangiausiu prekės ženklu bankiniame sektoriuje 2016 metų pradžioje tapo „Wells Fargo“. Ši amerikiečių kompanija įkainojama 44,170 mlrd. JAV dolerių. skaityti »

Banko BBVA bankomatuose – CINEO technologija

Ispanijos bankas BBVA planuoja į savo bankomatus įdiegti kompanijos „Wincor Nixdorf“ CINEO technologiją. skaityti »

Kuriama „Huawei“ mobilioji mokėjimo sistema

Išmaniųjų telefonų gamintoja „Huawei“ planuoja Kinijoje paleisti nuosavą mobiliąją mokėjimo sistemą. skaityti »

Bankų skolinimas – didžiausias per pastaruosius septynerius metus

Lietuvoje veikiančių bankų ir užsienio bankų filialų paskolų portfelis padidėjo 3,9 % ir pasiekė 16,3 mlrd. eurų. skaityti »

Švedijoje atidaryta parduotuvė be pardavėjų

Švedijos mieste Vikene atidaryta pirmoji pasaulyje parduotuvė be kasininkų ir apsaugininkų – jų darbą dirba išmanusis telefonas. skaityti »

Ekstremaliausios bankomatų įrengimo vietos

Šiuo metu pasaulyje yra daugiau nei 3 mln. bankomatų. Bankomatų gamintojų asociacija pasidalijo informacija apie bankomatus, įrengtus keisčiausiose vietose. skaityti »

„Google“ siūlo atsiskaityti laisvomis rankomis

„Google“ pasiūlė bekontakčius atsiskaitymus pakeisti laisvųjų rankų atsiskaitymais, kai pirkėjui iš viso nereikia liesti jokio įrenginio. skaityti »