Gyventojams spręsti ginčus su finansų institucijomis bus paprasčiau

Publikuota: 2012 m. vasario 2 d. ketvirtadienis

Lietuvos bankas prognozuoja, kad visų ginčų tarp vartotojų ir finansines paslaugas teikiančių įmonių nagrinėjimą sutelkus vienoje institucijoje, bendras ginčų skaičius turėtų padidėti, tačiau jų nagrinėjimas bus paprastesnis.

Nuo šių metų finansų institucijų klientai, manantys, kad jų teisės buvo pažeistos, o problemos su pačiu paslaugų teikėjų išspręsti nepavyko – gali kreiptis į Lietuvos banką, kuriam įstatymas suteikė teisę nagrinėti vartotojų ginčus su finansinių paslaugų teikėjais.

„Dabar vartotojui savo teises ginti bus paprasčiau. Nereikės blaškytis nuo vienos institucijos prie kitos. Prognozuojame, kad sutelkus ginčų nagrinėjimą vienose rankose, ūgtelės bendras ginčų skaičius, tačiau Lietuvos bankas sieks, kad ginčų sprendimas būtų spartus ir, savaime suprantama, nešališkas“, – teigia Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius Vilius Šapoka.

Lietuvos bankas nagrinės ginčus dėl paskolų, draudimo, investicinių paslaugų, mokėjimų ir kitų finansinių paslaugų tarp šias paslaugas teikiančio asmens ir vartotojo. Taip pat bus nagrinėjami Lietuvoje įsteigtų kolektyvinio investavimo subjektų, pensijų fondų dalyvių ginčus su šių subjektų ar fondų valdytojais, kylančius iš dalyvavimo atitinkamame subjekte ar fonde santykių. Nagrinėjami ir investuotojų bei emitentų, savo jėgomis vykdančių pirminę vertybinių popierių emisiją, ginčai, kylantys iš vertybinių popierių platinimo santykių. Skaičiuojama, kad vartotojai į Lietuvos banką galės kreiptis dėl maždaug 500 paslaugų teikėjų.

Vienas iš svarbių Lietuvos banko veiklos principų nagrinėjant ginčus šioje srityje – skatinti rinkos dalyvius ir vartotojus taikiai išspręsti ginčus ir pasiekti abi ginčo šalis tenkinantį susitarimą. Jei tai nepavyksta, Lietuvos bankas priima sprendimą patenkinti vartotojo reikalavimus visiškai arba iš dalies, o jei reikalavimai nepagrįsti ar neįrodyti, – atmeta juos. Lietuvos banke ginčai bus nagrinėjami laikantis vartotojo ir finansų rinkos dalyvio rungimosi principo.

Kad vartotojas patirtų kuo mažiau nepatogumų, Lietuvos bankas trūkstamą informaciją, reikalingą priimti objektyvų sprendimą, gaus iš finansų įstaigos.

„Lietuvos banke ginčo nagrinėjimas neturi užtrukti ilgiau nei du mėnesius nuo vartotojo kreipimosi, ypatingais atvejais galima pratęsti šį terminą, bet ne daugiau kaip dviem mėnesiais,“ – primena Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento Vartotojų apsaugos ir švietimo skyriaus viršininkas Darius Andriukaitis.

Pasak jo, vartotojams svarbu žinoti, jog Lietuvos banko sprendimas yra rekomendacinis, jo negalima skųsti teisme.

„Buvusios Draudimo priežiūros komisijos patirtis rodo, kad devyni iš dešimties Komisijos sprendimų dėl draudimo įmonių ir jų klientų ginčų buvo vykdomi geranoriškai. Finansų įstaigos brangina savo reputaciją ir priežiūros institucijų rekomendacijas dažniausiai vykdo“, – sakė D. Andriukaitis.

Naujame Lietuvos banko interneto svetainės vartotojams skirtame skyrelyje paskelbti išsamūs patarimai vartotojams, kaip elgtis siekiant, kad tarp jų ir finansų rinkos dalyvio kilęs ginčas būtų išnagrinėtas sklandžiai ir efektyviai. Skelbiama Vartotojo kreipimosi forma, kurią siūloma užpildyti kreipiantis į Lietuvos banką. Rinkos dalyviams ir vartotojams aktuali informacija bus platinama ir kitais kanalais.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

„Blockchain“ sistemas testavo 40 bankų

Manoma, kad netolimoje ateityje bankai pradės taikyti virtualiųjų valiutų technologijas. Konsorciumas R3, plėtojantis registrų technologijas, baigė testuoti penkis decentralizuotos viešosios finansinių operacijų sistemos „Blockchain“ tipus. skaityti »

Bitkoinai – dvi skirtingos tos pačios monetos pusės

Susidomėjimas bitkoinais tiek Lietuvoje, tiek tarptautinėje arenoje auga. Mūsų šalyje bitkoinų naudojimo plėtrą skatina ne tik į šį verslą įsitraukę privatūs asmenys, bet ir viešojo sektoriaus atstovai. skaityti »

Siūloma reguliuoti bankų galimybes reikalauti laidavimo iš fizinių asmenų už paskolas

Įvertinęs paplitusią komercinių bankų ir kitų kredito įstaigų praktiką reikalauti, kad verslo paskola būtų laiduojama jas gaunančios įmonės savininkų ar kitų fizinių asmenų. skaityti »

„MasterCard“ kurti naujų mokėjimo tipų kviečiasi dizainerius

Mokėjimo sistemų kūrėja „MasterCard“ pasikvietė bendradarbiauti dizaino profesijos studentus, kad šie padėtų sukurti naujo tipo mokėjimo įrenginius be mokėjimo kortelių ir išmaniųjų telefonų. skaityti »

Nuo šiol Lietuvos ir kitų euro zonos šalių bankų sektorių rodikliai palyginami paprasčiau

Neseniai paleista Europos centrinio banko (ECB) platforma „Bankų skiltis“ (Banks‘ Corner), kurioje galima matyti euro zonos šalių bankų sektorių statistiką ir palyginti ją tarpusavyje. skaityti »

Ateityje atsiskaitysime išmaniaisiais laikrodžiais ir drabužiais

Kompanija „MasterCard“ prognozuoja, kad atsiskaitymų per dėvimuosius įrenginius apimtis 2020 m. sudarys 500 mlrd. JAV dolerių. skaityti »

SEB banko privačiosios bankininkystės paslaugas įvertino žurnalas „Euromoney“

Jau ketvirtą kartą įtakingas tarptautinis kapitalo ir finansų rinkas analizuojantis leidinys „Euromoney“ įvertino SEB banko teikiamas privačiosios bankininkystės paslaugas. skaityti »

Didžiojoje Britanijoje – mokėjimai asmenuke

Didžiosios Britanijos gyventojai jau gali atlikti mokėjimus be įprastų slaptažodžių ir PIN kodų. skaityti »

Eurų banknotų siunta saugiai pasiekė Lietuvos banko pinigų saugyklas

Vasario 18 dieną iš Tarptautinio Vilniaus oro uosto į Lietuvos banko saugyklas atgabenta eurų banknotų siunta. Ji su policijos palyda saugiai atgabenta į Lietuvos banko saugyklas. skaityti »

Ilgiausiai dirbantys pasaulio bankai

Seniausiam tebeveikiančiam pasaulio bankui šiemet suėjo 544 m. Pateikiame seniausių bankų sąrašą. skaityti »