Gyventojams spręsti ginčus su finansų institucijomis bus paprasčiau

Publikuota: 2012 m. vasario 2 d. ketvirtadienis

Lietuvos bankas prognozuoja, kad visų ginčų tarp vartotojų ir finansines paslaugas teikiančių įmonių nagrinėjimą sutelkus vienoje institucijoje, bendras ginčų skaičius turėtų padidėti, tačiau jų nagrinėjimas bus paprastesnis.

Nuo šių metų finansų institucijų klientai, manantys, kad jų teisės buvo pažeistos, o problemos su pačiu paslaugų teikėjų išspręsti nepavyko – gali kreiptis į Lietuvos banką, kuriam įstatymas suteikė teisę nagrinėti vartotojų ginčus su finansinių paslaugų teikėjais.

„Dabar vartotojui savo teises ginti bus paprasčiau. Nereikės blaškytis nuo vienos institucijos prie kitos. Prognozuojame, kad sutelkus ginčų nagrinėjimą vienose rankose, ūgtelės bendras ginčų skaičius, tačiau Lietuvos bankas sieks, kad ginčų sprendimas būtų spartus ir, savaime suprantama, nešališkas“, – teigia Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius Vilius Šapoka.

Lietuvos bankas nagrinės ginčus dėl paskolų, draudimo, investicinių paslaugų, mokėjimų ir kitų finansinių paslaugų tarp šias paslaugas teikiančio asmens ir vartotojo. Taip pat bus nagrinėjami Lietuvoje įsteigtų kolektyvinio investavimo subjektų, pensijų fondų dalyvių ginčus su šių subjektų ar fondų valdytojais, kylančius iš dalyvavimo atitinkamame subjekte ar fonde santykių. Nagrinėjami ir investuotojų bei emitentų, savo jėgomis vykdančių pirminę vertybinių popierių emisiją, ginčai, kylantys iš vertybinių popierių platinimo santykių. Skaičiuojama, kad vartotojai į Lietuvos banką galės kreiptis dėl maždaug 500 paslaugų teikėjų.

Vienas iš svarbių Lietuvos banko veiklos principų nagrinėjant ginčus šioje srityje – skatinti rinkos dalyvius ir vartotojus taikiai išspręsti ginčus ir pasiekti abi ginčo šalis tenkinantį susitarimą. Jei tai nepavyksta, Lietuvos bankas priima sprendimą patenkinti vartotojo reikalavimus visiškai arba iš dalies, o jei reikalavimai nepagrįsti ar neįrodyti, – atmeta juos. Lietuvos banke ginčai bus nagrinėjami laikantis vartotojo ir finansų rinkos dalyvio rungimosi principo.

Kad vartotojas patirtų kuo mažiau nepatogumų, Lietuvos bankas trūkstamą informaciją, reikalingą priimti objektyvų sprendimą, gaus iš finansų įstaigos.

„Lietuvos banke ginčo nagrinėjimas neturi užtrukti ilgiau nei du mėnesius nuo vartotojo kreipimosi, ypatingais atvejais galima pratęsti šį terminą, bet ne daugiau kaip dviem mėnesiais,“ – primena Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento Vartotojų apsaugos ir švietimo skyriaus viršininkas Darius Andriukaitis.

Pasak jo, vartotojams svarbu žinoti, jog Lietuvos banko sprendimas yra rekomendacinis, jo negalima skųsti teisme.

„Buvusios Draudimo priežiūros komisijos patirtis rodo, kad devyni iš dešimties Komisijos sprendimų dėl draudimo įmonių ir jų klientų ginčų buvo vykdomi geranoriškai. Finansų įstaigos brangina savo reputaciją ir priežiūros institucijų rekomendacijas dažniausiai vykdo“, – sakė D. Andriukaitis.

Naujame Lietuvos banko interneto svetainės vartotojams skirtame skyrelyje paskelbti išsamūs patarimai vartotojams, kaip elgtis siekiant, kad tarp jų ir finansų rinkos dalyvio kilęs ginčas būtų išnagrinėtas sklandžiai ir efektyviai. Skelbiama Vartotojo kreipimosi forma, kurią siūloma užpildyti kreipiantis į Lietuvos banką. Rinkos dalyviams ir vartotojams aktuali informacija bus platinama ir kitais kanalais.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Europos komisija kuria „Blokchain“ observatoriją

Europos komisija investuoja 500 tūkst. eurų į „Blokchain“ tyrimo observatorijos kūrimą. skaityti »

Geriausiu 2016 metų banknotu išrinti Šveicarijos frankai

Geriausiu 2016 metų banknotu Tarptautinė banknotų draugija išrinko 50 Šveicarijos frankų kupiūrą. Jis išsiskiria vertikaliu dizainu. skaityti »

Bekontakčiai atsiskaitymai sparčiai populiarėja

„Juniper Research“ tyrimo duomenimis, mobiliosiomis atsiskaitymo paslaugomis iki 2017 m. vidurio naudosis daugiau nei 100 mln. žmonių. skaityti »

Įdomūs faktai apie pinigus

Kodėl monetos turi briaunas? Kiek pinigų šiuo metu yra pasaulyje? Kaip grynieji kinams padeda rasti sutuoktinį? skaityti »

„Ingenico“ atsiskaitymą per internetą pavers žaidimu

Žymi mokėjimo terminalų gamintoja „Ingenico“ nusprendė į mokėjimų patvirtinimo puslapius įdiegti loterijas ir įvairius žaidimus. skaityti »

Pirkėjai labiau pasitiki savo telefonais nei konsultantais

„Salsify“ atlikti tyrimai rodo, kad pirkėjai labiau pasitiki savo išmaniųjų telefonų teikiama informacija, nei prekybos centrų konsultantais. skaityti »

Ant bendros Baltijos šalių monetos – Lietuvos autoriaus sukurta kasos pynė

Kitąmet Baltijos valstybių šimtmečiui išleidžiamos pirmosios bendros Lietuvos, Latvijos ir Estijos proginės monetos dizaino autoriumi tapo lietuvis Justas Petrulis. skaityti »

Japonija pripažino bitkoinus teisėta valiuta

Japonijos valdžia paskelbė, kad nuo balandžio 1 d. virtualioji valiuta bitkoinas oficialiai pripažįstama legaliu atsiskaitymo būdu. skaityti »

Anglai graibsto monetas su triušiuko atvaizdu

Didžiosios Britanijos monetų rūmai išleido kolekcinių monetų seriją Beatris Potter triušiuko Piterio pasakojimų motyvais. skaityti »

Europoje vis dar dominuoja grynieji

Skaitmeninių mokėjimo sistemų kūrėjai klysta, prognozuodami artėjantį grynųjų pinigų išnykimą. Naujausios apklausos rodo, kad žmonės mėgsta naudotis grynaisiais pinigais. skaityti »