Itin ekologiškų automobilių pirkėjams SEB bankas taikys 1 procentiniu punktu mažesnę palūkanų normą

Publikuota: 2011 m. spalio 17 d. pirmadienis

Itin ekologiškų automobilių pirkėjams SEB bankas taikys 1 procentiniu punktu mažesnę palūkanų normą. Klientas, iki 2011 m. gruodžio 31 d. įsigijęs automobilį, kurio CO2 emisija lygi arba mažesnė negu 130 g/km, mokės 1 procentiniu punktu mažesnes, negu klientui individualiai apskaičiuojamos, lizingo palūkanas.

Beveik 7 iš 10 Lietuvos gyventojų (65 proc.) teigia, kad pirktų ekologišką automobilį, kuris į aplinką išmeta mažiau anglies dioksido (CO2), jeigu būtų sudarytos palankios įsigijimo sąlygos arba automobilio kaina būtų tokia pati kaip ir aplinką labiau teršiančio. Tokius duomenis atskleidė SEB bankų Baltijos šalyse užsakymu šių metų rugsėjo mėn. atliktos Lietuvos, Latvijos ir Estijos gyventojų apklausos.

Apie pagrindinį ekologiško automobilio rodiklį – išmetamą CO2 kiekį – Lietuvos gyventojai žino daugiau negu Latvijos ir Estijos gyventojai, tačiau tik 3 proc. lietuvių šį rodiklį laiko svarbiausiu kriterijumi, lemiančiu pasirinkimą, kokį automobilį pirkti.

Lyginant visas tris Baltijos šalis, apie tai, kiek jų automobilis išmeta CO2,daugiausia žino lietuviai (21 proc.), o mažiausiai latviai (8 proc.). Estų, teigiančių, kad žino savo automobilio CO2 rodiklius, yra 13 procentų. Visose trijose šalyse tuo, kokią įtaką aplinkai turi asmeniniai automobilio vairavimo įpročiai, labiau rūpinasi moterys, o iš trijų Baltijos šalių šia tema labiausia domimasi Lietuvoje – 74 proc., Estijoje – 62 proc., Latvijoje – 52 proc. apklaustųjų.

„Atliktas tyrimas mums parodė, kad galimybių didinti ekologiškų automobilių parką Lietuvoje tikrai yra. Kadangi daugiausia naujų automobilų perkami lizingu, vairuotojams, norintiems vairuoti itin ekologišką automobilį, kuris į atmosferą išmeta ne daugiau kaip 130 g/km anglies dioksido, nuo šiol siūlome palankesnes finansavimo sąlygas negu įsigyjant automobilį, kurio anglies dioksido rodiklis didesnis“, – sako SEB banko prezidento pavaduotojas Virginijus Doveika.

Baltijos šalių gyventojai sutinka, kad vairuojant ekologišką automobilį galima sutaupyti išleidžiant mažiau lėšų kurui – tam pritaria 63 proc. lietuvių, beveik tiek pat estų – 62 proc.– ir 59 proc. latvių. Vis tik visų trijų šalių vairuotojai, rinkdamiesi, kokį automobilį, CO2 rodiklį nurodo kaip nesvarbų kriterijų.

„Suprantama, kad perkant automobilį pirmiausia atsižvelgiama į jo kainą. Tačiau dažnai neįvertinama tai, kad ekologiškų automobilių eksploatacijos sąnaudos gali būti mažesnės. Juo labiau kad šiandien Lietuvoje ekologišką automobilį jau galima rinktis iš nemažo sąrašo, tenkinančių įvairius vairuotojų poreikius. Tai gali būti ir šeimos, ir nedideli, skirti važiuoti mieste, automobiliai“, – sako V. Doveika.

Pasak Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta" eksperto Ramūno Vėlavičiaus, Lietuvoje trūksta priemonių ar programų, skatinančių žmones pirkti naujesnius ir ekologiškesnius automobilius, pavyzdžiui, mokestinių lengvatų, kurias pastaruoju metu taiko nemažai Europos šalių.

Be to, eksperto teigimu, Lietuvoje vairuotojai nedaug dėmesio skiria jų automobilio daromai įtakai aplinkai, kadangi jiems trūksta informacijos. „Vairuotojams trūksta žinių, kaip jie, pavyzdžiui, kasdien važiuodami į darbą, galėtų sumažinti išmetamų į aplinką teršalų kiekį. Juk daug kas priklauso ir nuo vairavimo įpročių – atitinkamai vairuojant galima sumažinti degalų sąnaudas, o tai lemtų ir mažesnį anglies dioksido ir kitų teršalų kiekį“, – pastebi R. Vėlavičius.

Europos Sąjungos institucijų duomenimis, praėjusiais metais automobilių degalų naudojimo efektyvumas Europoje pagerėjo: išmetamo CO2 kiekis sumažėjo 3,7 procento. Automobilių gamintojų ir pardavėjų asociacijos, įsikūrusios Didžiojoje Britanijoje (SMMT), duomenimis, per dešimtmetį nuo 2000–ųjų vidutinė naujo automobilio CO2 emisija sumažėjo nuo 173 g/km iki 144 g/km. Europos Parlamento priimtoje rezoliucijoje siekiama užtikrinti, kad vien techniškai patobulinus transporto priemones naujų automobilių parkas 2015 metais CO2 vidutiniškai išmestų 125 g/km.

Reprezentatyvią Baltijos šalių gyventojų apklausą tiesioginio interviu metodu apie automobilių daromą įtaką aplinkai ir išmetamą anglies dioksido kiekį SEB bankų Baltijos šalyseužsakymu rugsėjo mėnesį atliko bendrovė „MindShare“ Iš viso buvo apklausta 3316 respondentų. Apklausos apie Baltijos šalių gyventojų pasirinkimą pirkti ekologišką automobilį rugsėjo mėnesį buvo atliktos internetu – Lietuvoje apklausą atliko bendrovė „MindShare“, apklausoje Lietuvoje dalyvavo 1 520 respondentų.

Šaltinis: seb.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Pasaulyje sparčiai populiarėja mobilioji bankininkystė

Mobiliosios bankininkystės naudotojų pasaulyje vis daugėja. Beveik pusė išmaniųjų telefonų turėtojų per mobiliuosius įrenginius tvarko savo finansus. skaityti »

Lietuvos bankas su Konkurencijos taryba ir Valstybės kontrole keisis tarnautojais

Kad įgytų daugiau profesinių žinių ir keistųsi gerąja patirtimi, Lietuvos banko atstovai galės laikinai palikti įprastas darbo vietas ir vykti į Konkurencijos tarybą ar Valstybės kontrolę, o šių institucijų deleguoti tarnautojai tuo tikslu bus priimami stažuotis centriniame banke. skaityti »

Lietuvos bankas didina grynųjų pinigų pasiūlos sistemos efektyvumą

2016 m. liepos 1 d. Lietuvos banke pradėjo veikti Grynųjų pinigų departamentas vietoje buvusios Grynųjų pinigų tarnybos. skaityti »

Seimas priėmė Mokėjimų įstatymą dėl bankų mokėjimų paslaugų įkainių

Seimas priėmė naujos redakcijos Mokėjimų įstatymą, į nacionalinę teisę perkeldamas Mokėjimų sąskaitų direktyvą, reglamentą dėl tarpbankinių mokesčių už kortele grindžiamas mokėjimo operacijas ir reglamentą. skaityti »

„Wincor Nixdorf“ ir „Aisino“ tieks IT sprendimus Kinijos bankams ir mažmenininkams

Kinijos bendrovė „Aisino Corporation“, kurios specializacija – išmanieji IT apsaugos sprendimai, kartu su pasauline bankinės įrangos gamybos lydere Vokietijos kompanija „Wincor Nixdorf“ tieks IT sprendimus Kinijos bankiniam ir mažmeninės prekybos sektoriams. skaityti »

Bekontakčius mokėjimus jau galima atlikti ir per „Windows 10“

„Microsoft“ įgyvendino bekontakčių atsiskaitymų galimybę per mobiliuosius telefonus su operacine sistema „Windows 10“. skaityti »

Mokėjimų rinkos plėtros siekis: momentiniai mokėjimai, daugiau konkurencijos ir didesnis vartotojų įsitraukimas

Jau per artimiausius ketverius metus Lietuvos gyventojams turėtų būti prieinami ir plačiai naudojami nauji bekontakčiai, momentiniai ir glaudžiai į verslo modelius integruoti mokėjimų būdai. skaityti »

Ateities bankai naudosis dirbtinio intelekto technologijomis

Prognozuojama, kad ateities bankai, naudodamiesi dirbtinio intelekto technologijomis, teiks vienos rūšies paslaugas. skaityti »

Eurų banknotais papildytos Lietuvos banko pinigų saugyklos

Birželio 22 dieną oro keliu iš Vakarų Europos į Vilniaus oro uostą atgabenta Lietuvos bankui skirtų eurų banknotų siunta. Ji su policijos palyda saugiai pasiekė centrinio banko saugyklas. skaityti »

ECOFIN posėdyje – kova su mokesčių vengimu ir diskusija apie Bankų sąjungos ateitį

Birželio 20 d. Liuksemburge Ekonomikos ir finansų reikalų ministrų taryba (ECOFIN) sieks politinio sutarimo dėl kovos su mokesčių vengimu priemonių ir aptars tolesnį Bankų sąjungos vystymą. skaityti »