SEB bankas: mažų ir vidutinių įmonių lūkesčiai pamažu gerėja

Publikuota: 2012 m. birželio 14 d. ketvirtadienis

Balandžio ir gegužės ir mėnesiais SEB banko vykdytos apklausos duomenimis, į 2013 metus Lietuvos mažos ir vidutinės įmonės žvelgia su nuosaikiu optimizmu. Dauguma tiki, kad ateinančiais metais jų apyvarta didės, trečdalis planuoja produktų ar / ir paslaugų naujovių, beveik ketvirtadalis svarsto apie naujos darbo jėgos pritraukimą. Didžioji įmonių dalis ir toliau planuoja orientuotis į vidaus rinką ir susilaiko nuo investicinių planų.

Pasak SEB banko prezidento pavaduotojo, Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktoriaus Virginijaus Doveikos, du mėnesius vykusios mažų ir vidutinių įmonių konsultavimo kampanijos metu banko specialistai iš pirmų lūpų pavyko surinko daug vertingos informacijos apie tai, kaip šios įmonės prognozuoja netolimą ateitį. „Planuojama apyvarta, eksporto plėtra, naujovių pasiūla ir prognozės dėl investicijų bei darbuotojų skaičiaus rodo nuosaikaus augimo tendencijas“, – sako V. Doveika.

Dauguma mažų ir vidutinių įmonių (72 proc.) tikisi, kad jų metinė apyvarta 2013 metais padidės per 5 procentus. Didesnio nei 15 proc. apyvartos augimo tikisi 16 proc. įmonių, kas dešimta sako, kad jų apyvarta greičiausiai mažės. Didžiausio, virš 30 proc. siekiančio, apyvartos prieaugio daugiausia tikisi (46 proc.) prekybos įmonės, kas penkta – pramonės bei energetikos sektoriaus įmonė.

Pristatyti rinkai produktų ar / ir paslaugų naujovių 2013 m. planuoja kas trečia maža ar vidutinė įmonė, daugiau nei pusė jų (56 proc.) naujovių ir inovacijų savo veikloje neplanuoja. Daugiausia naujovių planuoja prekybos (41 proc.), taip pat pramonės ir energetikos (15 proc.) srities įmonės.

Eksporto rinkose plėtrą vykdys daugiau nei trečdalis (36 proc.) mažų ir vidutinių įmonių. Iš jų į naujas rinkas planuoja žengti 14 proc., o 22 proc. plėstis jau esamose. Naujose rinkose aktyviausiai plėtrą vykdys prekybos (34 proc.), pramonės ir energetikos (17 proc.), taip pat transporto (13 proc.) sektoriaus įmonės. Eksporto plėtros neplanuoja vykdyti ir prioritetu vidaus rinką laiko 63 proc. įmonių.

Investicinių planų 2013 metais pareiškė turinti kas trečia įmonė, iš jų du trečdaliai tam planuoja skirti daugiau nei 30 tūkst. eurų – tai prekybos (24 proc.), pramonės ir energetikos (17 proc.), transporto (14 proc.), statybos (10 proc.) įmonės, taip pat ūkininkai (8 proc.). Mažesnes, iki 30 tūkst. eurų, investicijas planuoja trečdalis įmonių, tarp jų – taip pat prekybos (36 proc.), transporto (16 proc.), pramonės ir energetikos (13 proc.) įmonės.

23 proc. mažų ir vidutinių įmonių 2013 m. pabaigoje ketina padidinti darbuotojų skaičių, likusios įmonės savo planus ketina pasiekti pasitelkdamos turimus žmogiškuosius resursus.

Išsamūs mažų ir vidutinių įmonių veiklos prognozių 2013 metams duomenys gauti SEB banko įmonių konsultavimo finansų klausimais kampanijos metu. Per du mėnesius buvo surengti beveik 1,2 tūkst. susitikimų su įmonėmis visoje Lietuvoje, iš jų beveik 700 užpildė apklausos anketas, nurodydamos savo planus ateinantiems metams.

Mažų ir vidutinių įmonių konsultavimo kampanija siekta padėti joms iš didelės finansinių paslaugų ir sprendimų pasiūlos pasirinkti tinkamiausius ir taip užtikrinti investicijų tęstinumą, apyvartinio kapitalo stabilumą, prekybos plėtrą. SEB bankas šios kampanijos simboliu pasirinko „Smart“ (liet. sumanus) automobilius. Būtent jais į susitikimus su įmonių vadovais vyko banko vadybininkai ir įveikė 23 tūkst. kilometrų.

Šiuo metu SEB bankas paslaugas teikia 44 tūkst. mažų ir vidutinių įmonių.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Mokėjimo terminalai stovi ir cerkvėse

Italijos cerkvėse stovi mokėjimo terminalai, kuriuose susimokėjus kreditine kortele, galima nusipirkti žvakutę. skaityti »

Gerk ir susimokėk už kelionę buteliu

Kelias dienas Londone už važiavimą metro buvo galima susimokėti... buteliu. skaityti »

Biometrijos technologijos daugiausiai naudojamos Azijoje

HSBC ataskaita „Trust in Technology“ parodė, kad Azija ir Artimieji Rytai lenkia Vakarų Europą biometrinės identifikacijos būdų naudojimu. skaityti »

Prekes bus galima įsigyti per virtualiosios realybės akinius

Mokėjimo procesų bendrovė „WorldPay“ sukūrė sistemą, kuria naudojantis per virtualiosios realybės įrenginį bus galima atlikti finansines operacijas. skaityti »

Rusijoje bankomatai klientus pažins iš veido

Stambiausi Rusijos bankai planuoja įdiegti į savo bankomatus sistemą, kuri pažins klientus iš veido. skaityti »

Lietuvoje populiarėja tarpusavio skolinimosi platformos

2017 m. pirmąjį ketvirtį toliau mažėjo gyventojams suteiktų naujų vartojimo kreditų skaičius, tačiau šiuos kreditus irgi teikiančios tarpusavio skolinimo platformos skolinimo apimtį sparčiai didino. skaityti »

Biometrinių atsiskaitymų patrigubės

„Juniper Research“ tyrimo duomenimis, mobiliųjų atsiskaitymų, kuriems atlikti naudojami biometriniai duomenys, šiemet išaugs iki 2 mlrd. dolerių. skaityti »

Šveicarijoje bus naudojama bendra bankomatų operacinė sistema

Šveicarijos bankai diegia standartizuotą operacinę sistemą, skirtą visiems šalies bankomatams. skaityti »

Išgėrei per daug – negalėsi pasinaudoti mokėjimo kortelėmis

Sukurta mobilioji programėlė „DrnkPay“, padėsianti kovoti su priklausomybe nuo alkoholio. skaityti »

Virtualiosios valiutos „Ethereum“ vertė staigiai išaugo

„Ethereum“ kaina per parą išaugo 25 proc. Dar metų pradžioje ši virtualioji valiuta kainavo vos 8 dolerius. „Ethereum“ išpopuliarino gamintojai ir verslo klientai. skaityti »