SEB tyrimai: renkantis pagrindinį banką gyventojams svarbiausia kasdienių finansinių paslaugų teikimo sąlygos

Publikuota: 2012 m. spalio 18 d. ketvirtadienis

SEB banko iniciatyva atlikti gyventojų nuomonės tyrimai rodo, kad 40 proc. Lietuvos gyventojų naudojasi vieno banko paslaugomis, 42 proc. – dviejų bankų, o trijų arba daugiau – 17 proc. šalies gyventojų. Renkantis pagrindinį banką, gyventojams svarbiausias kriterijus yra palankios kasdienių finansinių paslaugų kainos ir sąlygos – tai nurodė 73 proc. respondentų. Kiti du dažniausiai minėti kriterijai, lemiantys pasirinkimą, yra greitas ir patogus aptarnavimas (50 proc. respondentų) bei banko reputacija (49 proc.).

Tyrimų duomenimis, renkantis pagrindinį banką mažiau svarbūs respondentams šie kriterijai: didžiausias aptarnavimo tinklas (35 proc.), kokybiškos konsultacijos (25 proc.), ilgiausia veiklos patirtis (14 proc.).

 

Remiantis tyrimų duomenimis, 41 proc. Lietuvos gyventojų pagrindiniu savo banku laiko tą, kuriame tvarko savo kasdienius finansus, 42 proc. – į kurio sąskaitą pervedamos jų nuolatinės pajamos. Tik nedaugelis pagrindiniu banku laiko tą banką, kuriame turi paskolą ar kurio specialius pasiūlymus gauna.

 

„Kadangi Lietuvoje dar santykinai nedidelė dalis žmonių turi ilgalaikių finansinių įsipareigojimų bankams ar investuoja lėšas ilgam laikotarpiui, pagrindiniu banku laiko tą, kuriame tvarko kasdienius finansus. Akivaizdu, kad rinkdamiesi pagrindinę finansų įstaigą, žmonės pirmiausia vertina tai, kokiomis sąlygomis ir kokia kaina jie gali gauti tas paslaugas, kuriomis tenka naudotis kasdien: pervedant pinigus, atsiskaitant mokėjimo kortelėmis, naudojantis bankomatais ar elektronine bankininkyste. Daugiau nei pusė žmonių, būdami ne vieno banko klientais, gali palyginti kelis bankus, todėl taip pat vertina ne tik sąlygas ir kainas, bet ir aptarnavimo kokybę bei apskritai banko įvaizdį ir reputaciją“, – sako Virginijus Doveika, SEB banko prezidento pavaduotojas Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius.

Pasak jo, atsižvelgdami į tai, bankai nuolat tobulina kasdienių paslaugų teikimo sąlygas. „Konkurencija šioje srityje stiprėja, dauguma bankų siekia būti pagrindiniu banku savo klientams, teikdami jų poreikius atitinkančias kasdienių finansinių paslaugų sąlygas ir pasiūlydami patrauklias kainas“, – sako V. Doveika. Pasak jo, vienas iš tokių pavyzdžių – pernai SEB banko rinkoje pasiūlyta naujovė – kasdienių finansinių paslaugų planai už fiksuotą mėnesio mokestį. „Ši naujovė prigijo, nes klientai galėjo ne tik sutaupyti, bet ir iš esmės pakeisti ankstesnius savo kasdienius finansų tvarkymo įpročius, kuomet daugelį finansinių operacijų atlikdavo grynaisiais pinigais.

Tyrimų duomenimis, palankios kasdienių finansinių paslaugų kainos ir sąlygos, kaip pasirinkimą lemiantis kriterijus, svarbiausias 20–29 metų asmenims – tą nurodė 82 proc. šios amžiaus grupės respondentų. Rečiausiai iš visų amžiaus grupių šį kriterijų rinkosi vyriausi (60–74 metų) asmenys – 58 proc. respondentų.

Renkantis pagrindinį savo banką, greitas ir patogus aptarnavimas svarbesnis 20-29 metų amžiaus žmonėms (57 proc.), tačiau kur kas mažiau svarbus 60–74 metų amžiaus respondentams (42 proc.). Banko reputacija svarbesnė 20-29 amžiaus gyventojams (52 proc.), tačiau ne tokia svarbi 50-59 metų amžiaus respondentams (42 proc.).

Dvi gyventojų apklausas internetu birželio ir rugsėjo mėnesiais atliko agentūra „Mindshare“. Tyrimų metu atitinkamai buvo apklausti 2 041 ir 1 943 Lietuvos gyventojai nuo 15 iki 74 metų amžiaus.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Šaltinis: seb.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Milijonai europiečių nesinaudoja bankų paslaugomis

Pasaulinio banko duomenimis, 138 mln. Europos šalių gyventojų neturi sąskaitų bankuose ir nesinaudoja jokiomis bankų paslaugomis. skaityti »

Baltijos ir Šiaurės šalių centriniai bankai išreiškė siekį bendradarbiauti

Baltijos ir Šiaurės regiono šalių centriniai bankai sieks derinti veiksmus, jei kurioje nors iš tų šalių veikiančiai bankinei grupei reikėtų padėti spręsti likvidumo problemas. skaityti »

Japonijoje bandoma veidų atpažinimo technologija

1,4 tūkst. japonų įmonių darbuotojų testuoja veidų atpažinimo sistemą, skirtos mokėjimams patvirtinti. skaityti »

SEB banką žurnalas „Global Finance“ išrinko geriausiu valiutos prekybos banku Lietuvoje

Tarptautinis verslo ir finansų žurnalas „Global Finance“ SEB banką išrinko geriausiu valiutos prekybos banku Lietuvoje. skaityti »

AS „Citadele banka” obligacijos įtrauktos į biržos sąrašus

Nuo gruodžio 15 d. AS „Citadele banka“ subordinuotos obligacijos yra įtrauktos į vertybinių popierių biržos NASDAQ RIGA Baltijos skolos vertybinių popierių prekybos sąrašą. skaityti »

Taline vyks virtualiosioms valiutoms skirta konferencija

2017 metų pavasarį Estijos sostinėje vyks virtualiųjų valiutų kūrėjams ir verslininkams skirta konferencija „Blockchain & Bitcoin Conference“. skaityti »

Lietuvos banko siūlomas elektroninių mokėjimų proveržis palaikomas rinkos dalyvių

Po viešos konsultacijos su rinkos dalyviais pradedamas praktinis pasirengimas per artimiausius ketverius metus įgyvendinti Nacionalinę mokėjimų strategiją. skaityti »

Bankai verslui skolina aktyviau – portfelio vertė artėja prie 9 mlrd. Eur ribos

Didžiausią bankų paskolų portfelio dalį sudarančių paskolų verslui vertė šiemet per devynis mėnesius, palyginti su atitinkamu praėjusių metu laikotarpiu, padidėjo dešimtadaliu – iki 8,7 mlrd. Eur. skaityti »

Britanijos bankas „Metro Bank“ keliasi į „debesis“

Didžiosios Britanijos bankas „Metro Bank“ įgyvendino savo pagrindinės infrastruktūros perkėlimą į privatų „debesį“, kurio priežiūros paslaugas teikia bendrovė „Rackspace“, serverius laikanti JAV teritorijoje. skaityti »

Iranas planuoja keisti šalies valiutą

Irano vyriausybė sutiko su pasiūlymu pakeisti šalies piniginį vienetą iš rialo į tomaną. skaityti »