SEB tyrimai: renkantis pagrindinį banką gyventojams svarbiausia kasdienių finansinių paslaugų teikimo sąlygos

Publikuota: 2012 m. spalio 18 d. ketvirtadienis

SEB banko iniciatyva atlikti gyventojų nuomonės tyrimai rodo, kad 40 proc. Lietuvos gyventojų naudojasi vieno banko paslaugomis, 42 proc. – dviejų bankų, o trijų arba daugiau – 17 proc. šalies gyventojų. Renkantis pagrindinį banką, gyventojams svarbiausias kriterijus yra palankios kasdienių finansinių paslaugų kainos ir sąlygos – tai nurodė 73 proc. respondentų. Kiti du dažniausiai minėti kriterijai, lemiantys pasirinkimą, yra greitas ir patogus aptarnavimas (50 proc. respondentų) bei banko reputacija (49 proc.).

Tyrimų duomenimis, renkantis pagrindinį banką mažiau svarbūs respondentams šie kriterijai: didžiausias aptarnavimo tinklas (35 proc.), kokybiškos konsultacijos (25 proc.), ilgiausia veiklos patirtis (14 proc.).

 

Remiantis tyrimų duomenimis, 41 proc. Lietuvos gyventojų pagrindiniu savo banku laiko tą, kuriame tvarko savo kasdienius finansus, 42 proc. – į kurio sąskaitą pervedamos jų nuolatinės pajamos. Tik nedaugelis pagrindiniu banku laiko tą banką, kuriame turi paskolą ar kurio specialius pasiūlymus gauna.

 

„Kadangi Lietuvoje dar santykinai nedidelė dalis žmonių turi ilgalaikių finansinių įsipareigojimų bankams ar investuoja lėšas ilgam laikotarpiui, pagrindiniu banku laiko tą, kuriame tvarko kasdienius finansus. Akivaizdu, kad rinkdamiesi pagrindinę finansų įstaigą, žmonės pirmiausia vertina tai, kokiomis sąlygomis ir kokia kaina jie gali gauti tas paslaugas, kuriomis tenka naudotis kasdien: pervedant pinigus, atsiskaitant mokėjimo kortelėmis, naudojantis bankomatais ar elektronine bankininkyste. Daugiau nei pusė žmonių, būdami ne vieno banko klientais, gali palyginti kelis bankus, todėl taip pat vertina ne tik sąlygas ir kainas, bet ir aptarnavimo kokybę bei apskritai banko įvaizdį ir reputaciją“, – sako Virginijus Doveika, SEB banko prezidento pavaduotojas Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius.

Pasak jo, atsižvelgdami į tai, bankai nuolat tobulina kasdienių paslaugų teikimo sąlygas. „Konkurencija šioje srityje stiprėja, dauguma bankų siekia būti pagrindiniu banku savo klientams, teikdami jų poreikius atitinkančias kasdienių finansinių paslaugų sąlygas ir pasiūlydami patrauklias kainas“, – sako V. Doveika. Pasak jo, vienas iš tokių pavyzdžių – pernai SEB banko rinkoje pasiūlyta naujovė – kasdienių finansinių paslaugų planai už fiksuotą mėnesio mokestį. „Ši naujovė prigijo, nes klientai galėjo ne tik sutaupyti, bet ir iš esmės pakeisti ankstesnius savo kasdienius finansų tvarkymo įpročius, kuomet daugelį finansinių operacijų atlikdavo grynaisiais pinigais.

Tyrimų duomenimis, palankios kasdienių finansinių paslaugų kainos ir sąlygos, kaip pasirinkimą lemiantis kriterijus, svarbiausias 20–29 metų asmenims – tą nurodė 82 proc. šios amžiaus grupės respondentų. Rečiausiai iš visų amžiaus grupių šį kriterijų rinkosi vyriausi (60–74 metų) asmenys – 58 proc. respondentų.

Renkantis pagrindinį savo banką, greitas ir patogus aptarnavimas svarbesnis 20-29 metų amžiaus žmonėms (57 proc.), tačiau kur kas mažiau svarbus 60–74 metų amžiaus respondentams (42 proc.). Banko reputacija svarbesnė 20-29 amžiaus gyventojams (52 proc.), tačiau ne tokia svarbi 50-59 metų amžiaus respondentams (42 proc.).

Dvi gyventojų apklausas internetu birželio ir rugsėjo mėnesiais atliko agentūra „Mindshare“. Tyrimų metu atitinkamai buvo apklausti 2 041 ir 1 943 Lietuvos gyventojai nuo 15 iki 74 metų amžiaus.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Šaltinis: seb.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Bankų veiklos rodikliai: stabilios augimo tendencijos

Lietuvos bankų asociacija paskelbė apibendrintus šių metų trečiojo ketvirčio Lietuvoje veikiančių bankų finansinių grupių veiklos rodiklius. skaityti »

„Citadele“ bankas Lietuvoje per devynis 2016 m. mėnesius uždirbo 2 mln. eurų grynojo pelno

Per 9 š. m. mėnesius „Citadele“ bankas Lietuvoje uždirbo 2 mln. eurų grynojo pelno. skaityti »

Eurosistemai pratęsus skatinimo programą Lietuvoje toliau vyraus žemos palūkanos

Europos Centrinio Banko (ECB) valdančiajai tarybai nusprendus tęsti Eurosistemos išplėstinę turto pirkimo programą ir po 2017 metų kovo, artimiausiais metais išsilaikys palankios finansavimosi sąlygos Lietuvai, jos įmonėms ir gyventojams. skaityti »

„The Banker“ išrinko Šiaulių banką geriausiu 2016-ųjų Lietuvos banku

Didžiosios Britanijos dienraščio „The Financial Times“ leidžiamas žurnalas „The Banker“ Šiaulių banką pripažino geriausiu 2016 metų Lietuvos banku. skaityti »

Išleidęs obligacijas Latvijos bankas „Citadele“ pritraukė 40 mln. eurų

Gruodžio 6 d. Latvijos bankas AS „Citadele banka“ išleido obligacijas, kurių vertė – 40 mln. eurų. skaityti »

Trumpa bankomato istorija...

Automatinė pinigų gryninimo sistema „De La Rue“ – taip buvo pavadintas pirmasis Londone 1967 metais įrengtas grynųjų pinigų išdavimo automatas. skaityti »

Austrijos bankas naudos bekontakčius „Diebold Nixdorf“ bankomatus

Austrijos bankų grupė „Raiffeise Bank“ pasirašė susitarimą su bankomatų gamintoja „Diebold Nixdorf“ dėl 1 200 bekontakčių bankomatų įdiegimo bankų skyriuose. skaityti »

Europoje bus įgyvendinta bendra pervedimų sistema

Europos mokėjimų taryba patvirtino, kad 2017 m. lapkritį bus paleista bendra momentinių pervedimų sistema. skaityti »

„Ingenico“ pristatė plonytį mobilųjį mokėjimo terminalą nedidelėms prekyvietėms

Patikimų atsiskaitymo priemonių lyderė pasaulyje bendrovė „Ingenico“ parodoje „Trustech“, neseniai vykusioje Kanuose, pristatė naują mobiliojo atsiskaitymo sprendimą „Link/2500“. skaityti »

Patvirtinta, kad keturi bankai yra nacionalinės sisteminės svarbos įstaigos

AB SEB bankas, „Swedbank“, AB, AB DNB bankas ir AB Šiaulių bankas toliau yra laikomi nacionalinės sisteminės svarbos įstaigomis. skaityti »