SEB tyrimai: renkantis pagrindinį banką gyventojams svarbiausia kasdienių finansinių paslaugų teikimo sąlygos

Publikuota: 2012 m. spalio 18 d. ketvirtadienis

SEB banko iniciatyva atlikti gyventojų nuomonės tyrimai rodo, kad 40 proc. Lietuvos gyventojų naudojasi vieno banko paslaugomis, 42 proc. – dviejų bankų, o trijų arba daugiau – 17 proc. šalies gyventojų. Renkantis pagrindinį banką, gyventojams svarbiausias kriterijus yra palankios kasdienių finansinių paslaugų kainos ir sąlygos – tai nurodė 73 proc. respondentų. Kiti du dažniausiai minėti kriterijai, lemiantys pasirinkimą, yra greitas ir patogus aptarnavimas (50 proc. respondentų) bei banko reputacija (49 proc.).

Tyrimų duomenimis, renkantis pagrindinį banką mažiau svarbūs respondentams šie kriterijai: didžiausias aptarnavimo tinklas (35 proc.), kokybiškos konsultacijos (25 proc.), ilgiausia veiklos patirtis (14 proc.).

 

Remiantis tyrimų duomenimis, 41 proc. Lietuvos gyventojų pagrindiniu savo banku laiko tą, kuriame tvarko savo kasdienius finansus, 42 proc. – į kurio sąskaitą pervedamos jų nuolatinės pajamos. Tik nedaugelis pagrindiniu banku laiko tą banką, kuriame turi paskolą ar kurio specialius pasiūlymus gauna.

 

„Kadangi Lietuvoje dar santykinai nedidelė dalis žmonių turi ilgalaikių finansinių įsipareigojimų bankams ar investuoja lėšas ilgam laikotarpiui, pagrindiniu banku laiko tą, kuriame tvarko kasdienius finansus. Akivaizdu, kad rinkdamiesi pagrindinę finansų įstaigą, žmonės pirmiausia vertina tai, kokiomis sąlygomis ir kokia kaina jie gali gauti tas paslaugas, kuriomis tenka naudotis kasdien: pervedant pinigus, atsiskaitant mokėjimo kortelėmis, naudojantis bankomatais ar elektronine bankininkyste. Daugiau nei pusė žmonių, būdami ne vieno banko klientais, gali palyginti kelis bankus, todėl taip pat vertina ne tik sąlygas ir kainas, bet ir aptarnavimo kokybę bei apskritai banko įvaizdį ir reputaciją“, – sako Virginijus Doveika, SEB banko prezidento pavaduotojas Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorius.

Pasak jo, atsižvelgdami į tai, bankai nuolat tobulina kasdienių paslaugų teikimo sąlygas. „Konkurencija šioje srityje stiprėja, dauguma bankų siekia būti pagrindiniu banku savo klientams, teikdami jų poreikius atitinkančias kasdienių finansinių paslaugų sąlygas ir pasiūlydami patrauklias kainas“, – sako V. Doveika. Pasak jo, vienas iš tokių pavyzdžių – pernai SEB banko rinkoje pasiūlyta naujovė – kasdienių finansinių paslaugų planai už fiksuotą mėnesio mokestį. „Ši naujovė prigijo, nes klientai galėjo ne tik sutaupyti, bet ir iš esmės pakeisti ankstesnius savo kasdienius finansų tvarkymo įpročius, kuomet daugelį finansinių operacijų atlikdavo grynaisiais pinigais.

Tyrimų duomenimis, palankios kasdienių finansinių paslaugų kainos ir sąlygos, kaip pasirinkimą lemiantis kriterijus, svarbiausias 20–29 metų asmenims – tą nurodė 82 proc. šios amžiaus grupės respondentų. Rečiausiai iš visų amžiaus grupių šį kriterijų rinkosi vyriausi (60–74 metų) asmenys – 58 proc. respondentų.

Renkantis pagrindinį savo banką, greitas ir patogus aptarnavimas svarbesnis 20-29 metų amžiaus žmonėms (57 proc.), tačiau kur kas mažiau svarbus 60–74 metų amžiaus respondentams (42 proc.). Banko reputacija svarbesnė 20-29 amžiaus gyventojams (52 proc.), tačiau ne tokia svarbi 50-59 metų amžiaus respondentams (42 proc.).

Dvi gyventojų apklausas internetu birželio ir rugsėjo mėnesiais atliko agentūra „Mindshare“. Tyrimų metu atitinkamai buvo apklausti 2 041 ir 1 943 Lietuvos gyventojai nuo 15 iki 74 metų amžiaus.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Šaltinis: seb.lt
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Nauja monetų serija įamžins Lietuvos rūmų ir dvarų paveldą

Lietuvos bankas išleido kolekcinę 20 eurų sidabro monetą, skirtą Radvilų rūmams Vilniuje. skaityti »

V.Sutkus pritaria atsiskaitymo virtualiąja valiuta reglamentavimui

Valstybinės mokesčių inspekcijos Kontrolės departamente įkurtas naujas e-komercijos padalinys, skirtas darbui su atsiskaitymais virtualiomis valiutomis, teikia vilties, kad ši nesąžiningam verslui vystytis itin palanki terpė nespės išsiplėsti. skaityti »

„Citadele“ banko Lietuvoje valdybos pirmininke paskirta J.Jazukevičienė

Nuo š.m. rugsėjo 18 dienos „Citadele“ banko Lietuvoje valdybos pirmininkės ir administracijos vadovės pareigas pradėjo eiti Jūratė Jazukevičienė. skaityti »

Skubiai išsiimti grynųjų pinigų bus galima ir be banko kortelės

Mokėjimo sprendimų bendrovė „Mastercard“ pristatė naują būdą išsiimti pinigus iš bankomatų, neturint banko kortelės ir net sąskaitos. skaityti »

Lietuva taps Europos „FinTech“ centru?

Žymus lietuvių verslininkas, fondo „Nextury Ventures“ pirmininkas Ilja Laurs teigia, kad šiuolaikinei elektroninei ekonomikai tradiciniai pinigai nebetinka ir juos gali išstumti kriptovaliutos. skaityti »

Kaip ir kam skolinasi lietuviai? O kam latviai?

Prireikus pinigų brangesniems pirkiniams ar kitoms išlaidoms padengti lietuviai neretai kreipiasi į vartojimo paskolas suteikiančias įstaigas. skaityti »

Pažvelkite, kas bekontaktės kortelės viduje

Lietuvos bankai žengia koja kojon su Europos bankininkystės inovacijomis. Kai kurie bankai norintiesiems pasikeisti savo kortelę ar įsigyti naują jau siūlo tik bekontaktes korteles. skaityti »

Moneta, skirta Vilniui, siunčia žinią apie klestinčią mūsų sostinę

Į apyvartą 2 eurų proginę monetą Vilniui išleidęs Lietuvos bankas siunčia žinią pasauliui apie modernų, verslui, prekybai ir gyvenimui palankų, tolerantišką miestą. skaityti »

#SWITCH! hakatono dalyviams – pasaulinio garso „blockchain“ plėtotojų pamokos

Hakatono dalyviai turės atrasti būdą, kaip „blockchain“ technologija leistų atlikti elektroninius mokėjimus vien tik žinant telefono numerį. skaityti »

Proginė 2 eurų moneta įamžins Vilnių

Rugpjūčio 31 dieną Lietuvos bankas į apyvartą išleidžia 2 eurų proginę monetą, skirtą Vilniui. skaityti »