Trečdaliui tėvų pokalbiai su vaikais apie kalėdines išlaidas - tabu

Publikuota: 2011 m. lapkričio 22 d. antradienis

Kas trečias tėvas (32 proc.) Lietuvoje niekada nekalba su vaikais apie sumą pinigų, kurią gali skirti kalėdinėms išlaidoms, 41 proc. teigia apie tai kalbantys kartais ir tik 25 proc. - nuolatos. Dažniausiai su vaikais apie kalėdines išlaidas nekalba tėvai iki 34 metų amžiaus (56 proc.). Taip pat kas ketvirtam tėvui (25 proc.) sunku su vaikais kalbėti apie subalansuotą kalėdinio biudžeto svarbą. Tai rodo „Danske Bank” grupės užsakymu atlikto visuomenės nuomonės tyrimo rezultatai.

Tyrimas taip pat atskleidė, kad 25 proc. tėvų šiais metais planuoja vaikams dovanoti tik praktiškas dovanas, o 48 proc. - ir praktiškas, ir laisvalaikio dovanas. Dažniau laisvalaikio dovanas ketina dovanoti tėvai iki 34 metų amžiaus.

„Šie tyrimo rezultatai rodo, kad jaunesni tėvai, turintys mažų vaikų, nekalba su jais apie išlaidas Kalėdoms, nes mažieji, greičiausiai, tiki Kalėdų seneliu ir labiau laukia laisvalaikio, o ne praktiškų dovanų. Su vyresniais vaikais tėvai dažniau pasikalba apie išlaidas Kalėdoms“, - sako Gerimanta Stankutė, Danske banko socialinės veiklos ir edukacinių projektų vadovė. 

Kaip rodo tyrimas, beveik pusė tėvų (44 proc.) kartu su vaikais perka jiems skirtas dovanas - 11 proc. taip elgiasi visada, o 33 proc. kartais. Dovanas, skirtas kitiems žmonėms, tėvai su vaikais perka dažniau - 25 proc. kartu su vaikais perka visada, 51 proc. - kartais. 

„Laikotarpis iki Kalėdų vaikams - ypatingas. Tuo metu jie gali dar kartą suprasti, kaip svarbu prisiminti ko nors stokojančius, artimus žmones, kaip prasmingai išleisti sutaupytus pinigus ar paskirstyti juos taip, kad galėtum nudžiuginti visus svarbiausius žmones. Tėvai, nebijodami kartu su vaikais pirkti dovanas, gali nesudėtingai papasakoti pinigų valdymo principus”, - teigia Gerimanta Stankutė, Danske banko socialinės veiklos ir edukacinių projektų vadovė. 

Pasak G. Stankutės, kalėdinis laikotarpis neturėtų būti vienintelis laikas su vaikais aptarti pinigų temą, nes finansinio raštingumo, kaip ir kitų vaiko žinių, ugdymas turėtų tapti prioritetu šeimose. 

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Europos Sąjungoje bus atidarytas bendras europietiškas bankas

Finansų technologijų įmonė „FinTech Group“ sudarė partnerystės sutartį su pradedančiąsias įmones konsultuojančia bendrove „Rocket Internet“. skaityti »

„Mastercard“ augina pelną

Bendrovės „Mastercard“ grynasis pelnas išaugo beveik 7 proc. ir sudarė 983 mln. dolerių. skaityti »

Šiaulių banko grupė pirmąjį metų pusmetį pagerino veiklos rezultatus

Šiaulių banko grupė pirmąjį metų pusmetį uždirbo 26,2 mln. eurų neaudituoto grynojo pelno – tai 73 proc. geresnis rezultatas nei atitinkamu 2015 m. laikotarpiu, kai uždirbta 15,2 mln. eurų. skaityti »

Dar viena šalis artėja prie bekontakčių mokėjimų

Airija – būtent čia bekontakčių mokėjimai sudaro daugiau nei pusę (54 proc.) visų atliekamų finansinių operacijų. skaityti »

Britai mokėjimo programėlėmis naudojasi 7 kartus per minutę

Tyrimai rodo, kad Didžiojoje Britanijoje praėjusiais metais mokėjimų, atliekamų naudojantis mobiliosiomis programėlėmis, apimtys išaugo 54 proc. ir siekė 347 mln. svarų sterlingų. skaityti »

Brangiausiame pasaulio banke dirbs robotai

2017 m. pradžioje brangiausias pasaulio bankas „Wells Fargo & Co.“ numato klientų konsultavimui pradėti naudoti robotus. skaityti »

Per pirmąjį pusmetį „Danske Bank“ Lietuvoje uždirbo 6,3 mln. Eur prieš pelno mokestį

Didžiausios Danijoje ir antros pagal turtą Šiaurės Europoje finansinių paslaugų grupės „Danske Bank“ A/S Lietuvos filialas per pirmąjį šių metų pusmetį iš pagrindinės veiklos (verslo ir privačios bankininkystės) uždirbo 6,3 mln. Eur prieš pelno mokestį. skaityti »

Mokėjimo sistema „Apple Pay“ tapo prieinama prancūzams

Mokėjimo sistema „Apple Pay“ tapo prieinama Prancūzijos gyventojams. skaityti »

Naujas įmokų surinkimo standartas atveria galimybes įmonėms efektyviau surinkti mokėjimus

Mokėjimo paslaugų teikėjai ir įmonės, surenkančios lėšas pagal specialias įmokų formas internetinėje bankininkystėje, galės efektyviau veikti pasinaudoję nauju įmokų surinkimo standartu, kurį paskelbė Lietuvos standartizacijos departamentas. skaityti »

„Mastercard“ keičia logotipą

Tarptautinė mokėjimo sistemų bendrovė „Mastercard“ po 20 metų pakeitė savo logotipą. skaityti »