Trečdaliui tėvų pokalbiai su vaikais apie kalėdines išlaidas - tabu

Publikuota: 2011 m. lapkričio 22 d. antradienis

Kas trečias tėvas (32 proc.) Lietuvoje niekada nekalba su vaikais apie sumą pinigų, kurią gali skirti kalėdinėms išlaidoms, 41 proc. teigia apie tai kalbantys kartais ir tik 25 proc. - nuolatos. Dažniausiai su vaikais apie kalėdines išlaidas nekalba tėvai iki 34 metų amžiaus (56 proc.). Taip pat kas ketvirtam tėvui (25 proc.) sunku su vaikais kalbėti apie subalansuotą kalėdinio biudžeto svarbą. Tai rodo „Danske Bank” grupės užsakymu atlikto visuomenės nuomonės tyrimo rezultatai.

Tyrimas taip pat atskleidė, kad 25 proc. tėvų šiais metais planuoja vaikams dovanoti tik praktiškas dovanas, o 48 proc. - ir praktiškas, ir laisvalaikio dovanas. Dažniau laisvalaikio dovanas ketina dovanoti tėvai iki 34 metų amžiaus.

„Šie tyrimo rezultatai rodo, kad jaunesni tėvai, turintys mažų vaikų, nekalba su jais apie išlaidas Kalėdoms, nes mažieji, greičiausiai, tiki Kalėdų seneliu ir labiau laukia laisvalaikio, o ne praktiškų dovanų. Su vyresniais vaikais tėvai dažniau pasikalba apie išlaidas Kalėdoms“, - sako Gerimanta Stankutė, Danske banko socialinės veiklos ir edukacinių projektų vadovė. 

Kaip rodo tyrimas, beveik pusė tėvų (44 proc.) kartu su vaikais perka jiems skirtas dovanas - 11 proc. taip elgiasi visada, o 33 proc. kartais. Dovanas, skirtas kitiems žmonėms, tėvai su vaikais perka dažniau - 25 proc. kartu su vaikais perka visada, 51 proc. - kartais. 

„Laikotarpis iki Kalėdų vaikams - ypatingas. Tuo metu jie gali dar kartą suprasti, kaip svarbu prisiminti ko nors stokojančius, artimus žmones, kaip prasmingai išleisti sutaupytus pinigus ar paskirstyti juos taip, kad galėtum nudžiuginti visus svarbiausius žmones. Tėvai, nebijodami kartu su vaikais pirkti dovanas, gali nesudėtingai papasakoti pinigų valdymo principus”, - teigia Gerimanta Stankutė, Danske banko socialinės veiklos ir edukacinių projektų vadovė. 

Pasak G. Stankutės, kalėdinis laikotarpis neturėtų būti vienintelis laikas su vaikais aptarti pinigų temą, nes finansinio raštingumo, kaip ir kitų vaiko žinių, ugdymas turėtų tapti prioritetu šeimose. 

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Ultragarsas – naujas atsiskaitymo būdas

Pradedančioji Indijos įmonė „Ultracash“ įgyvendino galimybę priimti ir perduoti atsiskaitymus iš mobiliojo telefono ultragarsu. skaityti »

„Ingenico Group“ įgyvendino bekontakčius atsiskaitymus per „Panasonic“ planšetes

Niujorke vykstančioje parodoje „NRF Expo“ kompanija „Ingenico Group“ ir „Panasonic“ pristato galimybę priimti bekontakčius atsiskaitymus per „Panasonic“ planšetinius kompiuterius. skaityti »

Gyventojai asmeninę patirtį bankuose vertina gerai

Lietuvos bankų asociacijos užsakymu atlikta gyventojų apklausa parodė, kad bankų reikšmė ekonomikai didelė ir nekinta. skaityti »

Didžiosios Britanijos transporte bus atsiskaitoma bekontaktėmis kortelėmis

Numatoma, kad 2020 m. visame Didžiosios Britanijos viešajame transporte bus galima atsiskaityti bekontakte kortele arba išmaniuoju telefonu su NFC funkcija. skaityti »

„PayPal“ pateko į Gineso rekordų knygą

Per 24 val. „PayPal“ sistema surinko rekordinę pinigų sumą aukoms – 45,8 mln. JAV dolerių. skaityti »

„MasterCard“ kurs mokius dėvimuosius įrenginius

„MasterCard“ ir „Coin“ nusprendė išleisti seriją dėvimųjų įrenginių, į kuriuos būtų įdiegtas bekontaktis atsiskaitymas. skaityti »

Vokietijos markė vis dar gyva

Vokietijoje praėjus 14 metų nuo euro įvedimo gyventojai tebeturi apie 12,9 mlrd. Vokietijos markių. skaityti »

Prognozuojamas JAV dolerio kurso augimas

Agentūra „Bloomberg“ prognozuoja, kad 2016 m. JAV dolerio kursas ženkliai išaugs. skaityti »

Bankomatų skaičius pasaulyje auga

„Retail Banking Research“ prognozuoja, kad bankomatų skaičius augs iki 2020 m. Tuomet turėtų būti naudojama apie 128 mlrd. šių įrenginių. skaityti »

Čekijos bankas teikia linksmas konsultacijas per „YouTube“

Čekijos bankas „Fio Banka“ pradėjo teikti linksmus finansinius patarimus savo klientams per „YouTube“ kanalą ir Čekijos televiziją. skaityti »