Kas trečias tėvas (32 proc.) Lietuvoje niekada nekalba su vaikais apie sumą pinigų, kurią gali skirti kalėdinėms išlaidoms, 41 proc. teigia apie tai kalbantys kartais ir tik 25 proc. - nuolatos.
Kas trečias tėvas (32 proc.) Lietuvoje niekada nekalba su vaikais apie sumą pinigų, kurią gali skirti kalėdinėms išlaidoms, 41 proc. teigia apie tai kalbantys kartais ir tik 25 proc. - nuolatos. Dažniausiai su vaikais apie kalėdines išlaidas nekalba tėvai iki 34 metų amžiaus (56 proc.). Taip pat kas ketvirtam tėvui (25 proc.) sunku su vaikais kalbėti apie subalansuotą kalėdinio biudžeto svarbą. Tai rodo „Danske Bank” grupės užsakymu atlikto visuomenės nuomonės tyrimo rezultatai.
Tyrimas taip pat atskleidė, kad 25 proc. tėvų šiais metais planuoja vaikams dovanoti tik praktiškas dovanas, o 48 proc. - ir praktiškas, ir laisvalaikio dovanas. Dažniau laisvalaikio dovanas ketina dovanoti tėvai iki 34 metų amžiaus.
„Šie tyrimo rezultatai rodo, kad jaunesni tėvai, turintys mažų vaikų, nekalba su jais apie išlaidas Kalėdoms, nes mažieji, greičiausiai, tiki Kalėdų seneliu ir labiau laukia laisvalaikio, o ne praktiškų dovanų. Su vyresniais vaikais tėvai dažniau pasikalba apie išlaidas Kalėdoms“, - sako Gerimanta Stankutė, Danske banko socialinės veiklos ir edukacinių projektų vadovė.
Kaip rodo tyrimas, beveik pusė tėvų (44 proc.) kartu su vaikais perka jiems skirtas dovanas - 11 proc. taip elgiasi visada, o 33 proc. kartais. Dovanas, skirtas kitiems žmonėms, tėvai su vaikais perka dažniau - 25 proc. kartu su vaikais perka visada, 51 proc. - kartais.
„Laikotarpis iki Kalėdų vaikams - ypatingas. Tuo metu jie gali dar kartą suprasti, kaip svarbu prisiminti ko nors stokojančius, artimus žmones, kaip prasmingai išleisti sutaupytus pinigus ar paskirstyti juos taip, kad galėtum nudžiuginti visus svarbiausius žmones. Tėvai, nebijodami kartu su vaikais pirkti dovanas, gali nesudėtingai papasakoti pinigų valdymo principus”, - teigia Gerimanta Stankutė, Danske banko socialinės veiklos ir edukacinių projektų vadovė.
Pasak G. Stankutės, kalėdinis laikotarpis neturėtų būti vienintelis laikas su vaikais aptarti pinigų temą, nes finansinio raštingumo, kaip ir kitų vaiko žinių, ugdymas turėtų tapti prioritetu šeimose.