Tyrimas: pirkdami finansinius produktus ar paslaugas Lietuvos gyventojai nėra linkę rinktis

Publikuota: 2012 m. gruodžio 11 d. antradienis

Lietuvos banko inicijuotas Lietuvos gyventojų finansinės elgsenos ir raštingumo tyrimas atskleidė, kad tik šiek tiek daugiau nei trečdalis (37 %) respondentų, prieš pasirinkdami finansinius produktus, apsvarsto kelių skirtingų bendrovių pasiūlymus, apie penktadalis (19 %) – įvairius tos pačios įmonės pasiūlymus. Visiškai jokių kitų pasiūlymų nesvarsto net trečdalis apklaustųjų.

„Dėl informacijos netolygumo finansiniai produktai vartotojams yra parduodami, o ne perkami. Pardavėjas įprastai ir žino daugiau, ir veikia aktyviau, tačiau siūlo ribotą finansinių paslaugų ar produktų pasirinkimą. Todėl vartotojas neieškodamas informacijos, nesidomėdamas, kokias sąlygas ar produktus siūlo kitos bendrovės, gali pasirinkti produktą, kuris nebūtinai geriausiai atitiks jo lūkesčius ar galimybes“, – tyrimo rezultatus komentuoja Vilius Šapoka, Lietuvos banko Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius.

Tyrimo duomenimis, finansinio produkto ar paslaugos pasirinkimą daugiausia lemia draugų, giminaičių (26 %) ir produktą siūlančios bendrovės patarimai (21 % apklaustųjų). Kas penkto respondento sprendimui didžiausią įtaką daro internete rasta informacija ir ankstesnė patirtis. Rinkdamiesi finansinius produktus, nepriklausomo finansų patarėjo ar maklerio rekomendacija remiasi tik 3 proc. apklaustųjų.

Vis dėlto įsigiję tam tikrų finansinių produktų Lietuvos gyventojai pakankamai dažnai tikrina, ar jie vis dar atitinka jų poreikius: bent kartą per metus – 72 proc. indėlius turinčių respondentų, 69 proc. – ne gyvybės draudimo produktus turinčių respondentų, 61 proc. – būsto paskolas turinčių respondentų, 56 proc. – pensijų fondų dalyvių.

Gyventojų tyrimas, kurį Lietuvos banko užsakymu atliko Viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“, vyko 2012 m. liepos 20–rugpjūčio 10 d., iš viso apklausti 1 207 respondentai nuo 18 iki 79 metų amžiaus. Tyrime taikytas daugiapakopės stratifikuotos tikimybinės atrankos metodas, užtikrinantis duomenų reprezentatyvumą.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Europos Sąjungoje bus atidarytas bendras europietiškas bankas

Finansų technologijų įmonė „FinTech Group“ sudarė partnerystės sutartį su pradedančiąsias įmones konsultuojančia bendrove „Rocket Internet“. skaityti »

„Mastercard“ augina pelną

Bendrovės „Mastercard“ grynasis pelnas išaugo beveik 7 proc. ir sudarė 983 mln. dolerių. skaityti »

Šiaulių banko grupė pirmąjį metų pusmetį pagerino veiklos rezultatus

Šiaulių banko grupė pirmąjį metų pusmetį uždirbo 26,2 mln. eurų neaudituoto grynojo pelno – tai 73 proc. geresnis rezultatas nei atitinkamu 2015 m. laikotarpiu, kai uždirbta 15,2 mln. eurų. skaityti »

Dar viena šalis artėja prie bekontakčių mokėjimų

Airija – būtent čia bekontakčių mokėjimai sudaro daugiau nei pusę (54 proc.) visų atliekamų finansinių operacijų. skaityti »

Britai mokėjimo programėlėmis naudojasi 7 kartus per minutę

Tyrimai rodo, kad Didžiojoje Britanijoje praėjusiais metais mokėjimų, atliekamų naudojantis mobiliosiomis programėlėmis, apimtys išaugo 54 proc. ir siekė 347 mln. svarų sterlingų. skaityti »

Brangiausiame pasaulio banke dirbs robotai

2017 m. pradžioje brangiausias pasaulio bankas „Wells Fargo & Co.“ numato klientų konsultavimui pradėti naudoti robotus. skaityti »

Per pirmąjį pusmetį „Danske Bank“ Lietuvoje uždirbo 6,3 mln. Eur prieš pelno mokestį

Didžiausios Danijoje ir antros pagal turtą Šiaurės Europoje finansinių paslaugų grupės „Danske Bank“ A/S Lietuvos filialas per pirmąjį šių metų pusmetį iš pagrindinės veiklos (verslo ir privačios bankininkystės) uždirbo 6,3 mln. Eur prieš pelno mokestį. skaityti »

Mokėjimo sistema „Apple Pay“ tapo prieinama prancūzams

Mokėjimo sistema „Apple Pay“ tapo prieinama Prancūzijos gyventojams. skaityti »

Naujas įmokų surinkimo standartas atveria galimybes įmonėms efektyviau surinkti mokėjimus

Mokėjimo paslaugų teikėjai ir įmonės, surenkančios lėšas pagal specialias įmokų formas internetinėje bankininkystėje, galės efektyviau veikti pasinaudoję nauju įmokų surinkimo standartu, kurį paskelbė Lietuvos standartizacijos departamentas. skaityti »

„Mastercard“ keičia logotipą

Tarptautinė mokėjimo sistemų bendrovė „Mastercard“ po 20 metų pakeitė savo logotipą. skaityti »