Tyrimas: pirkdami finansinius produktus ar paslaugas Lietuvos gyventojai nėra linkę rinktis

Publikuota: 2012 m. gruodžio 11 d. antradienis

Lietuvos banko inicijuotas Lietuvos gyventojų finansinės elgsenos ir raštingumo tyrimas atskleidė, kad tik šiek tiek daugiau nei trečdalis (37 %) respondentų, prieš pasirinkdami finansinius produktus, apsvarsto kelių skirtingų bendrovių pasiūlymus, apie penktadalis (19 %) – įvairius tos pačios įmonės pasiūlymus. Visiškai jokių kitų pasiūlymų nesvarsto net trečdalis apklaustųjų.

„Dėl informacijos netolygumo finansiniai produktai vartotojams yra parduodami, o ne perkami. Pardavėjas įprastai ir žino daugiau, ir veikia aktyviau, tačiau siūlo ribotą finansinių paslaugų ar produktų pasirinkimą. Todėl vartotojas neieškodamas informacijos, nesidomėdamas, kokias sąlygas ar produktus siūlo kitos bendrovės, gali pasirinkti produktą, kuris nebūtinai geriausiai atitiks jo lūkesčius ar galimybes“, – tyrimo rezultatus komentuoja Vilius Šapoka, Lietuvos banko Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius.

Tyrimo duomenimis, finansinio produkto ar paslaugos pasirinkimą daugiausia lemia draugų, giminaičių (26 %) ir produktą siūlančios bendrovės patarimai (21 % apklaustųjų). Kas penkto respondento sprendimui didžiausią įtaką daro internete rasta informacija ir ankstesnė patirtis. Rinkdamiesi finansinius produktus, nepriklausomo finansų patarėjo ar maklerio rekomendacija remiasi tik 3 proc. apklaustųjų.

Vis dėlto įsigiję tam tikrų finansinių produktų Lietuvos gyventojai pakankamai dažnai tikrina, ar jie vis dar atitinka jų poreikius: bent kartą per metus – 72 proc. indėlius turinčių respondentų, 69 proc. – ne gyvybės draudimo produktus turinčių respondentų, 61 proc. – būsto paskolas turinčių respondentų, 56 proc. – pensijų fondų dalyvių.

Gyventojų tyrimas, kurį Lietuvos banko užsakymu atliko Viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“, vyko 2012 m. liepos 20–rugpjūčio 10 d., iš viso apklausti 1 207 respondentai nuo 18 iki 79 metų amžiaus. Tyrime taikytas daugiapakopės stratifikuotos tikimybinės atrankos metodas, užtikrinantis duomenų reprezentatyvumą.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Didžiausios pasaulio kompanijos – Kinijos bankai

Tarptautinis leidinys „Forbes“ paskelbė didžiausių 2016 metų pasaulio kompanijų reitingą „Forbes Global 2000“. skaityti »

Užsakymus restorane priims išmanioji staltiesė

Japonai pagamino išmaniąją staltiesę, kuri iš esmės pakeis restoranų verslą. skaityti »

Mokėjimo terminalai ateityje bus dėvimi?

Manoma, kad ateityje ne tik pirkėjai, bet ir kasininkai galėtų dėvėti mokėjimo terminalus, kurie priimtų įvairius atsiskaitymo būdus. skaityti »

Brangiausias pasaulio bankas sukūrė bekontakčių atsiskaitymų programą

JAV bankas „Wells Fargo“ sukūrė asmeninę mobiliųjų mokėjimų programą, leidžiančią atlikti atsiskaitymus ir išsiimti grynuosius pinigus iš bankomatų bekontakčiu būdu. skaityti »

Mobiliųjų atsiskaitymų rinka auga

Prognozuojama, kad iki 2020 metų pasaulinės mobiliųjų atsiskaitymų rinkos dalis išaugs 36 proc. skaityti »

Nori išleisti paskutinius pinigus – gausi elektrošoką

Išmanioji apyrankė „Pavlok“ nupurto 255 voltų elektrošoku, jei jos savininkas nusprendžia išleisti daugiau, nei yra nusistatęs savo išlaidų ribas. skaityti »

Didžioji dalis elektroninių aukcionų dėl litų monetų pavyko sėkmingai

Prieš savaitę Lietuvos bankas paskelbtuose numizmatinių vertybių pardavimo elektroniniuose aukcionuose buvo galima įsigyti dvidešimt keturių pavadinimų kolekcinių litų monetų ir jų rinkinių. skaityti »

Technologijos keičia klientų poreikius

Bendrovių „ACI Worldwide“ ir „Ovum“ atliktame tyrime skelbiama, kad įmonės, kurios priešinasi naujovių įdiegimui, rizikuoja artimiausiu metu netekti klientų. skaityti »

JAV sukurta investavimo platforma moterims

Buvusi JAV bankų „Bank of America“ ir „Citi“ vadovė Sali Kročak sukūrė investavimo platformą „Ellevest“ su robotais konsultantais, skirtą būtent moterims. skaityti »

„Swatch“ pradeda prekiauti laikrodžiais su mokėjimo funkcija

Laikrodžių gamintoja „Swatch“, bendradarbiaudama su „Visa Europe“ ir Šveicarijos banku „Corner Bank“, Šveicarijoje pradės prekiauti išmaniaisiais laikrodžiais „Bellamy“ su mokėjimo funkcija. skaityti »