Tyrimas: pirkdami finansinius produktus ar paslaugas Lietuvos gyventojai nėra linkę rinktis

Publikuota: 2012 m. gruodžio 11 d. antradienis

Lietuvos banko inicijuotas Lietuvos gyventojų finansinės elgsenos ir raštingumo tyrimas atskleidė, kad tik šiek tiek daugiau nei trečdalis (37 %) respondentų, prieš pasirinkdami finansinius produktus, apsvarsto kelių skirtingų bendrovių pasiūlymus, apie penktadalis (19 %) – įvairius tos pačios įmonės pasiūlymus. Visiškai jokių kitų pasiūlymų nesvarsto net trečdalis apklaustųjų.

„Dėl informacijos netolygumo finansiniai produktai vartotojams yra parduodami, o ne perkami. Pardavėjas įprastai ir žino daugiau, ir veikia aktyviau, tačiau siūlo ribotą finansinių paslaugų ar produktų pasirinkimą. Todėl vartotojas neieškodamas informacijos, nesidomėdamas, kokias sąlygas ar produktus siūlo kitos bendrovės, gali pasirinkti produktą, kuris nebūtinai geriausiai atitiks jo lūkesčius ar galimybes“, – tyrimo rezultatus komentuoja Vilius Šapoka, Lietuvos banko Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius.

Tyrimo duomenimis, finansinio produkto ar paslaugos pasirinkimą daugiausia lemia draugų, giminaičių (26 %) ir produktą siūlančios bendrovės patarimai (21 % apklaustųjų). Kas penkto respondento sprendimui didžiausią įtaką daro internete rasta informacija ir ankstesnė patirtis. Rinkdamiesi finansinius produktus, nepriklausomo finansų patarėjo ar maklerio rekomendacija remiasi tik 3 proc. apklaustųjų.

Vis dėlto įsigiję tam tikrų finansinių produktų Lietuvos gyventojai pakankamai dažnai tikrina, ar jie vis dar atitinka jų poreikius: bent kartą per metus – 72 proc. indėlius turinčių respondentų, 69 proc. – ne gyvybės draudimo produktus turinčių respondentų, 61 proc. – būsto paskolas turinčių respondentų, 56 proc. – pensijų fondų dalyvių.

Gyventojų tyrimas, kurį Lietuvos banko užsakymu atliko Viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“, vyko 2012 m. liepos 20–rugpjūčio 10 d., iš viso apklausti 1 207 respondentai nuo 18 iki 79 metų amžiaus. Tyrime taikytas daugiapakopės stratifikuotos tikimybinės atrankos metodas, užtikrinantis duomenų reprezentatyvumą.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

SEB: skaitmenizacijos nauda verslui – greitis ir paprastumas

Lietuvos, Latvijos ir Estijos didžiosios įmonės pripažįsta, kad skaitmenizacija šiandien yra labai svarbi sėkmingai verslo plėtrai. skaityti »

Kinai diegia naują veidų atpažinimo technologiją

Kinijos kompanija PING AN diegia naują veidų atpažinimo technologiją. Ji bus naudojama kapitalo valdymo sistemoje ir prisidės prie greičiausios Kinijoje virtualios kreditų išdavimo platformos kūrimo. skaityti »

Italija kuria bankų gelbėjimo fondą

Silpnesni Italijos bankai, draudikai ir aktyvus valdančios kompanijos susitarė su šalies valdžia dėl 5mlrd. eurų gelbėjimo fondo. skaityti »

Zambijos valiuta – vertingiausia pasaulyje?

Per pirmuosius 2016 m. mėnesius Zambijos valiuta sugebėjo šoktelti taip, kad savo verte aplenkė net auksą ir sidabrą. skaityti »

„Citadele“ bankas pirmasis Baltijos šalyse įdiegė internetinę tiesioginio pokalbio programą

„Citadele“ bankas Lietuvoje pradėjo naudoti internetinę tiesioginio pokalbio programą (angl. Live Chat). Tai pirmas kartas Baltijos šalyse, kuomet ši technologija pritaikoma bankiniame sektoriuje. skaityti »

Europos parlamente – konferencija apie virtualiąsias valiutas

Europos parlamente organizuojamas keturių dienų konferencija virtualiųjų valiutų ir „Blockchain“ technologijų klausimais. Informacinio apžvalginio pobūdžio renginys, visų pirma, skirtas deputatams. skaityti »

Pradėjo veikti Lietuvos banko paskyra „Facebook'e“

Lietuvos bankas jau turi oficialią paskyrą socialiniame tinkle „Facebook“ skaityti »

Didžiojoje Britanijoje – nauja paslauga „PayPal Credit“

Mokėjimo kompanija „PayPal“ Didžiojoje Britanijoje pristatė naują paslaugą „PayPal Credit“. Ji leis naudotojams pasiskolinti iki 150 svarų sterlingų be jokių palūkanų pirmus keturis mėnesius. skaityti »

Bankai su klientais ketina bendrauti per „Facebook Messenger“

„Bank of America“ – vienas iš pirmųjų bankų, pareiškusių apie komunikacijos platformos „Facebook Messenger“ panaudojimą bendraujant su klientais. skaityti »

Bankai turi būti pasiruošę technologijų plėtros pokyčiams

„Šiandienėje bankininkystėje svarbu turėti finansinių išteklių ir būti pasiruošusiems technologijų plėtros pokyčiams“, – sakė SEB grupės prezidentė Annika Falkengren Taline vykusiame renginyje „Baltic Business Summit 2016“, skirtame Baltijos šalių didelėms įmonėms. skaityti »