Tyrimas: pirkdami finansinius produktus ar paslaugas Lietuvos gyventojai nėra linkę rinktis

Publikuota: 2012 m. gruodžio 11 d. antradienis

Lietuvos banko inicijuotas Lietuvos gyventojų finansinės elgsenos ir raštingumo tyrimas atskleidė, kad tik šiek tiek daugiau nei trečdalis (37 %) respondentų, prieš pasirinkdami finansinius produktus, apsvarsto kelių skirtingų bendrovių pasiūlymus, apie penktadalis (19 %) – įvairius tos pačios įmonės pasiūlymus. Visiškai jokių kitų pasiūlymų nesvarsto net trečdalis apklaustųjų.

„Dėl informacijos netolygumo finansiniai produktai vartotojams yra parduodami, o ne perkami. Pardavėjas įprastai ir žino daugiau, ir veikia aktyviau, tačiau siūlo ribotą finansinių paslaugų ar produktų pasirinkimą. Todėl vartotojas neieškodamas informacijos, nesidomėdamas, kokias sąlygas ar produktus siūlo kitos bendrovės, gali pasirinkti produktą, kuris nebūtinai geriausiai atitiks jo lūkesčius ar galimybes“, – tyrimo rezultatus komentuoja Vilius Šapoka, Lietuvos banko Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius.

Tyrimo duomenimis, finansinio produkto ar paslaugos pasirinkimą daugiausia lemia draugų, giminaičių (26 %) ir produktą siūlančios bendrovės patarimai (21 % apklaustųjų). Kas penkto respondento sprendimui didžiausią įtaką daro internete rasta informacija ir ankstesnė patirtis. Rinkdamiesi finansinius produktus, nepriklausomo finansų patarėjo ar maklerio rekomendacija remiasi tik 3 proc. apklaustųjų.

Vis dėlto įsigiję tam tikrų finansinių produktų Lietuvos gyventojai pakankamai dažnai tikrina, ar jie vis dar atitinka jų poreikius: bent kartą per metus – 72 proc. indėlius turinčių respondentų, 69 proc. – ne gyvybės draudimo produktus turinčių respondentų, 61 proc. – būsto paskolas turinčių respondentų, 56 proc. – pensijų fondų dalyvių.

Gyventojų tyrimas, kurį Lietuvos banko užsakymu atliko Viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“, vyko 2012 m. liepos 20–rugpjūčio 10 d., iš viso apklausti 1 207 respondentai nuo 18 iki 79 metų amžiaus. Tyrime taikytas daugiapakopės stratifikuotos tikimybinės atrankos metodas, užtikrinantis duomenų reprezentatyvumą.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Vokietijos bankai su ECB bendraus tik vokiškai

Nors oficiali Europos Centrinio Banko (ECB) kalba yra anglų, Vokietijos bankai išreiškė pageidavimą bendrauti su ECB tik vokiškai. skaityti »

Prahos viešajame transporte – bekontakčiai mokėjimai

Prahos viešojo transporto valdyba šiuo metu įgyvendina naują projektą, kurio metu testuoja, ar reikalingi ir populiarūs bekontakčiai mokėjimai sostinės transporto priemonėse. skaityti »

Olandijos degalinėse – mobilieji mokėjimai

Mobiliųjų mokėjimų kompanija „MyOrder“, valdoma Nyderlandų banko „Rabobank“, pristatė naują paslaugą. skaityti »

Mokėjimų rinkos ateitis – spartesnis inovacijų diegimas ir didesnė konkurencija

Lietuvos bankas ėmėsi iniciatyvos įgyvendinti rinkos atvirumą ir mokėjimo paslaugų bei inovacijų prieinamumą skatinančias priemones. skaityti »

Išleista 5 eurų moneta

5 eurų monetoje vaizduojamą Žemės rutulį juosia žiedas, pagamintas iš žydro permatomo plastiko. skaityti »

Panamos dokumentai privertė trauktis Austrijos banko vadovą

Atsistatydino Panamos dokumentuose paminėto Austrijos hipotekos banko „Hypo Vorarlberg“ vadovas Michaelis Grahammeris. skaityti »

Kuriama nauja biometrijos rūšis

Didžiosios Britanijos finansų institucija „Nationwide“ kuria naują biometrijos rūšį. Kartu su tokiomis organizacijomis kaip „BehavioSec“ ir „Unisys“ kompanija kuria algoritmą, kuris leidžia stebėti unikalų asmens elgesį su naudojamu įrenginiu. skaityti »

Čekijoje pradėjo veikti pirmieji bekontakčiai bankomatai

Čekijos bankas „Air Bank“ pirmasis šalyje pasiūlė gyventojams bekontakčių bankomatų paslaugų. skaityti »

„Citadele“ bankas smulkiajam verslui suteikė 3.3 mln. eurų mikrokreditų

„Citadele“ bankas pirmąjį šių metų ketvirtį su mažomis įmonėmis pasirašė sutarčių dėl 3,265 mln. eurų mikrokreditų. Daugiausiai mikrokreditų suteikta mažmeninės prekybos ir paslaugų, aptarnavimo sektoriaus įmonėms iš Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos regionų. skaityti »

„Panasonic“ sukūrė mokėjimo terminalą lėktuvų keleiviams

„Panasonic“ antrinė įmonė „Panasonic Avionics“ pristatė bekontaktį mokėjimo terminalą, skirtą lėktuvų keleiviams aptarnauti. skaityti »