Tyrimas: pirkdami finansinius produktus ar paslaugas Lietuvos gyventojai nėra linkę rinktis

Publikuota: 2012 m. gruodžio 11 d. antradienis

Lietuvos banko inicijuotas Lietuvos gyventojų finansinės elgsenos ir raštingumo tyrimas atskleidė, kad tik šiek tiek daugiau nei trečdalis (37 %) respondentų, prieš pasirinkdami finansinius produktus, apsvarsto kelių skirtingų bendrovių pasiūlymus, apie penktadalis (19 %) – įvairius tos pačios įmonės pasiūlymus. Visiškai jokių kitų pasiūlymų nesvarsto net trečdalis apklaustųjų.

„Dėl informacijos netolygumo finansiniai produktai vartotojams yra parduodami, o ne perkami. Pardavėjas įprastai ir žino daugiau, ir veikia aktyviau, tačiau siūlo ribotą finansinių paslaugų ar produktų pasirinkimą. Todėl vartotojas neieškodamas informacijos, nesidomėdamas, kokias sąlygas ar produktus siūlo kitos bendrovės, gali pasirinkti produktą, kuris nebūtinai geriausiai atitiks jo lūkesčius ar galimybes“, – tyrimo rezultatus komentuoja Vilius Šapoka, Lietuvos banko Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius.

Tyrimo duomenimis, finansinio produkto ar paslaugos pasirinkimą daugiausia lemia draugų, giminaičių (26 %) ir produktą siūlančios bendrovės patarimai (21 % apklaustųjų). Kas penkto respondento sprendimui didžiausią įtaką daro internete rasta informacija ir ankstesnė patirtis. Rinkdamiesi finansinius produktus, nepriklausomo finansų patarėjo ar maklerio rekomendacija remiasi tik 3 proc. apklaustųjų.

Vis dėlto įsigiję tam tikrų finansinių produktų Lietuvos gyventojai pakankamai dažnai tikrina, ar jie vis dar atitinka jų poreikius: bent kartą per metus – 72 proc. indėlius turinčių respondentų, 69 proc. – ne gyvybės draudimo produktus turinčių respondentų, 61 proc. – būsto paskolas turinčių respondentų, 56 proc. – pensijų fondų dalyvių.

Gyventojų tyrimas, kurį Lietuvos banko užsakymu atliko Viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“, vyko 2012 m. liepos 20–rugpjūčio 10 d., iš viso apklausti 1 207 respondentai nuo 18 iki 79 metų amžiaus. Tyrime taikytas daugiapakopės stratifikuotos tikimybinės atrankos metodas, užtikrinantis duomenų reprezentatyvumą.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Ultragarsas – naujas atsiskaitymo būdas

Pradedančioji Indijos įmonė „Ultracash“ įgyvendino galimybę priimti ir perduoti atsiskaitymus iš mobiliojo telefono ultragarsu. skaityti »

„Ingenico Group“ įgyvendino bekontakčius atsiskaitymus per „Panasonic“ planšetes

Niujorke vykstančioje parodoje „NRF Expo“ kompanija „Ingenico Group“ ir „Panasonic“ pristato galimybę priimti bekontakčius atsiskaitymus per „Panasonic“ planšetinius kompiuterius. skaityti »

Gyventojai asmeninę patirtį bankuose vertina gerai

Lietuvos bankų asociacijos užsakymu atlikta gyventojų apklausa parodė, kad bankų reikšmė ekonomikai didelė ir nekinta. skaityti »

Didžiosios Britanijos transporte bus atsiskaitoma bekontaktėmis kortelėmis

Numatoma, kad 2020 m. visame Didžiosios Britanijos viešajame transporte bus galima atsiskaityti bekontakte kortele arba išmaniuoju telefonu su NFC funkcija. skaityti »

„PayPal“ pateko į Gineso rekordų knygą

Per 24 val. „PayPal“ sistema surinko rekordinę pinigų sumą aukoms – 45,8 mln. JAV dolerių. skaityti »

„MasterCard“ kurs mokius dėvimuosius įrenginius

„MasterCard“ ir „Coin“ nusprendė išleisti seriją dėvimųjų įrenginių, į kuriuos būtų įdiegtas bekontaktis atsiskaitymas. skaityti »

Vokietijos markė vis dar gyva

Vokietijoje praėjus 14 metų nuo euro įvedimo gyventojai tebeturi apie 12,9 mlrd. Vokietijos markių. skaityti »

Prognozuojamas JAV dolerio kurso augimas

Agentūra „Bloomberg“ prognozuoja, kad 2016 m. JAV dolerio kursas ženkliai išaugs. skaityti »

Bankomatų skaičius pasaulyje auga

„Retail Banking Research“ prognozuoja, kad bankomatų skaičius augs iki 2020 m. Tuomet turėtų būti naudojama apie 128 mlrd. šių įrenginių. skaityti »

Čekijos bankas teikia linksmas konsultacijas per „YouTube“

Čekijos bankas „Fio Banka“ pradėjo teikti linksmus finansinius patarimus savo klientams per „YouTube“ kanalą ir Čekijos televiziją. skaityti »