Tyrimas: pirkdami finansinius produktus ar paslaugas Lietuvos gyventojai nėra linkę rinktis

Publikuota: 2012 m. gruodžio 11 d. antradienis

Lietuvos banko inicijuotas Lietuvos gyventojų finansinės elgsenos ir raštingumo tyrimas atskleidė, kad tik šiek tiek daugiau nei trečdalis (37 %) respondentų, prieš pasirinkdami finansinius produktus, apsvarsto kelių skirtingų bendrovių pasiūlymus, apie penktadalis (19 %) – įvairius tos pačios įmonės pasiūlymus. Visiškai jokių kitų pasiūlymų nesvarsto net trečdalis apklaustųjų.

„Dėl informacijos netolygumo finansiniai produktai vartotojams yra parduodami, o ne perkami. Pardavėjas įprastai ir žino daugiau, ir veikia aktyviau, tačiau siūlo ribotą finansinių paslaugų ar produktų pasirinkimą. Todėl vartotojas neieškodamas informacijos, nesidomėdamas, kokias sąlygas ar produktus siūlo kitos bendrovės, gali pasirinkti produktą, kuris nebūtinai geriausiai atitiks jo lūkesčius ar galimybes“, – tyrimo rezultatus komentuoja Vilius Šapoka, Lietuvos banko Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius.

Tyrimo duomenimis, finansinio produkto ar paslaugos pasirinkimą daugiausia lemia draugų, giminaičių (26 %) ir produktą siūlančios bendrovės patarimai (21 % apklaustųjų). Kas penkto respondento sprendimui didžiausią įtaką daro internete rasta informacija ir ankstesnė patirtis. Rinkdamiesi finansinius produktus, nepriklausomo finansų patarėjo ar maklerio rekomendacija remiasi tik 3 proc. apklaustųjų.

Vis dėlto įsigiję tam tikrų finansinių produktų Lietuvos gyventojai pakankamai dažnai tikrina, ar jie vis dar atitinka jų poreikius: bent kartą per metus – 72 proc. indėlius turinčių respondentų, 69 proc. – ne gyvybės draudimo produktus turinčių respondentų, 61 proc. – būsto paskolas turinčių respondentų, 56 proc. – pensijų fondų dalyvių.

Gyventojų tyrimas, kurį Lietuvos banko užsakymu atliko Viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“, vyko 2012 m. liepos 20–rugpjūčio 10 d., iš viso apklausti 1 207 respondentai nuo 18 iki 79 metų amžiaus. Tyrime taikytas daugiapakopės stratifikuotos tikimybinės atrankos metodas, užtikrinantis duomenų reprezentatyvumą.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Bendradarbiaus bankai „ProCredit“ ir „Liberty Bank“

Du Gruzijos bankai – „ProCredit“ ir „Liberty“ – pasirašė tarpusavio memorandumą „Host to Host“, kuris, tikimasi, leis klientams išnaudoti abiejų bankų privalumus. skaityti »

„Halyk Bank“ paskelbtas Metų Kazachstano banku

Tarptautinis finansinis žurnalas „The Banker“ paskelbė „Halyk Bank“ Metų Kazachstano banku. „The Banker“ apdovanojimai vyksta kasmet, šiemet – jau 16 kartą. skaityti »

LB valdybos pirmininkas Vitas Vasiliauskas Švedijos centrinio banko vadovo kvietimu lankysis Stokholme

Gruodžio 10-ąją, Lietuvos banko valdybos pirmininkas Vitas Vasiliauskas lankysis Švedijos centriniame banke (Sveriges Riksbank). Su šio banko valdyba ir ekspertais jis aptars šalių finansų sistemoms kylančias rizikas bei jų taikomas priemones galimoms grėsmėms užkardyti. skaityti »

Pasaulinis bankas remia Armėniją

Pasaulinis bankas nusprendė skirti Armėnijai 50 mln. dolerių paskolą. Lėšos skirtos fiskaliniam, socialiniam ir ekologiniam šalies stabilumui sutvirtinti, įgyvendinant efektyvias reformas. skaityti »

Lietuvių kalbai skirta proginė moneta bus pristatyta Rašytojų menėje Vilniaus universitete

Gruodžio 14 dieną, pirmadienį, Lietuvos bankas į apyvartą išleidžia 2 eurų proginę monetą, skirtą lietuvių kalbai. skaityti »

Bankai vertins savo įtaką klimatui

Olandijos bankai artimiausiu metu ketina savo strategiją vertinti analizuodami visiškai nebankinius rodiklius. skaityti »

„Nordea“ išrinktas geriausiu 2015 m. banku Vakarų Europoje

Leidiniui „The Financial Times“ priklausantis žurnalas „The Banker“, atsižvelgdamas į pirmaujančius Vakarų Europos bankus, išrinko „Nordea“ 2015 metų banku. skaityti »

Parduotuvėse „Zara“ – apsipirkimas planšetiniais kompiuteriais

Vieno populiariausių prekių ženklų Europoje „Zara“ kūrėjai savo parduotuvių lankytojams pasiūlė prie interneto prijungtų planšetinių kompiuterių „iPad“, palengvinančių pirkimo procesus. skaityti »

Trijuose Baltarusijos bankuose naudojamos biometrinės technologijos

2015 m. trys Baltarusijos bankai – „Belgazprombank“, „Belinvestbank“ ir „Priorbank“ – pradėjo naudoti biometrines technologijas. skaityti »

Olandijoje – galimybė atidaryti sąskaitą su asmenuke

Olandijos bankas „ABN Amro“ suteikė savo klientams galimybę atidaryti sąskaitą per išmanųjį telefoną. Norint tai padaryti, būtina nufotografuoti savo asmens dokumentą, padaryti asmenukę ir pervesti 0,01 euro per sistemą „iDeal“. skaityti »