Tyrimas: pirkdami finansinius produktus ar paslaugas Lietuvos gyventojai nėra linkę rinktis

Publikuota: 2012 m. gruodžio 11 d. antradienis

Lietuvos banko inicijuotas Lietuvos gyventojų finansinės elgsenos ir raštingumo tyrimas atskleidė, kad tik šiek tiek daugiau nei trečdalis (37 %) respondentų, prieš pasirinkdami finansinius produktus, apsvarsto kelių skirtingų bendrovių pasiūlymus, apie penktadalis (19 %) – įvairius tos pačios įmonės pasiūlymus. Visiškai jokių kitų pasiūlymų nesvarsto net trečdalis apklaustųjų.

„Dėl informacijos netolygumo finansiniai produktai vartotojams yra parduodami, o ne perkami. Pardavėjas įprastai ir žino daugiau, ir veikia aktyviau, tačiau siūlo ribotą finansinių paslaugų ar produktų pasirinkimą. Todėl vartotojas neieškodamas informacijos, nesidomėdamas, kokias sąlygas ar produktus siūlo kitos bendrovės, gali pasirinkti produktą, kuris nebūtinai geriausiai atitiks jo lūkesčius ar galimybes“, – tyrimo rezultatus komentuoja Vilius Šapoka, Lietuvos banko Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius.

Tyrimo duomenimis, finansinio produkto ar paslaugos pasirinkimą daugiausia lemia draugų, giminaičių (26 %) ir produktą siūlančios bendrovės patarimai (21 % apklaustųjų). Kas penkto respondento sprendimui didžiausią įtaką daro internete rasta informacija ir ankstesnė patirtis. Rinkdamiesi finansinius produktus, nepriklausomo finansų patarėjo ar maklerio rekomendacija remiasi tik 3 proc. apklaustųjų.

Vis dėlto įsigiję tam tikrų finansinių produktų Lietuvos gyventojai pakankamai dažnai tikrina, ar jie vis dar atitinka jų poreikius: bent kartą per metus – 72 proc. indėlius turinčių respondentų, 69 proc. – ne gyvybės draudimo produktus turinčių respondentų, 61 proc. – būsto paskolas turinčių respondentų, 56 proc. – pensijų fondų dalyvių.

Gyventojų tyrimas, kurį Lietuvos banko užsakymu atliko Viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“, vyko 2012 m. liepos 20–rugpjūčio 10 d., iš viso apklausti 1 207 respondentai nuo 18 iki 79 metų amžiaus. Tyrime taikytas daugiapakopės stratifikuotos tikimybinės atrankos metodas, užtikrinantis duomenų reprezentatyvumą.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

„Google“ atnaujino „Google Wallet“, skirtą „iOS“

Operacine sistema „iOS“ paremta atnaujinta „Google Wallet“ nuo šiol palaiko pinigų persiuntimo draugams ir artimiesiems funkciją. skaityti »

„Danske Bank“ susitarė dėl Lietuvos ir Latvijos mažmeninės bankininkystės verslo pardavimo

„Danske Bank” pasirašė sutartis su „Swedbank” padaliniais Lietuvoje ir Latvijoje dėl mažmeninės bankininkystės verslo pardavimo. skaityti »

Neturintys Didžiosios Britanijos pilietybės galės naudotis mobiliuoju banku

Didžiojoje Britanijoje pradėjo veikti pirmasis šalyje bankas, leidžiantis atidaryti sąskaitą pilietybės neturintiems Jungtinės Karalystės gyventojams. skaityti »

Anglai skatinami naudotis mobiliaisiais mokėjimais

Didžiosios Britanijos mažmenininkai visokiais būdais skatina pirkėjus naudotis mobiliaisiais mokėjimais. skaityti »

„Visa“ atlieka biometrinių technologijų bandymus

Siekdama patikrinti, kaip veikia finansinių operacijų patvirtinimas pagal klientų biometrinius duomenis, „Visa“ atliks bandymus Pietų Afrikoje. skaityti »

Nuo kitų metų tiesioginį debetą pakeis el. sąskaitos automatinio apmokėjimo paslauga

Nuo 2016 m. sausio 1 d. pinigų pervedimai eurais Lietuvoje turės atitikti Europos Sąjungoje galiojančio reglamento Nr. 260/2012 reikalavimus, todėl vietoj tiesioginio debeto paslaugos SEB bankas teiks elektroninės sąskaitos teikimo ir jos apmokėjimo paslaugą. skaityti »

SEB bankas pateko į finalinį konkurso „Europos verslo apdovanojimai 2015“ etapą

Atrankiniame prestižinių Europos verslo apdovanojimų konkurse SEB bankas buvo išrinktas nacionaliniu finalininku įvertinus jo vykdomą tvarią veiklą. skaityti »

„Google“ ir „Samsung“ diegia el. raktų projektą

Bendrovės „Google“ ir „Samsung“ vienos iš pirmųjų pasiūlė skaitmenines mobiliąsias pinigines su el. raktais, suderinamas su „MasterCard“ programa „Digital Enablement Express“. skaityti »

Bankų veiklos rodikliai: stabilios tendencijos

Lietuvos bankų asociacija paskelbė apibendrintus antrojo šių metų ketvirčio Lietuvoje veikiančių bankų finansinių grupių veiklos rodiklius. skaityti »

„MasterCard“: pirkėjai tikisi naujų mokėjimo technologijų

Kompanija „MasterCard“ atliko pirmą pasaulyje mažmeninės prekybos tyrimą, paremtą socialinėmis medijomis. skaityti »