Tyrimas: pirkdami finansinius produktus ar paslaugas Lietuvos gyventojai nėra linkę rinktis

Publikuota: 2012 m. gruodžio 11 d. antradienis

Lietuvos banko inicijuotas Lietuvos gyventojų finansinės elgsenos ir raštingumo tyrimas atskleidė, kad tik šiek tiek daugiau nei trečdalis (37 %) respondentų, prieš pasirinkdami finansinius produktus, apsvarsto kelių skirtingų bendrovių pasiūlymus, apie penktadalis (19 %) – įvairius tos pačios įmonės pasiūlymus. Visiškai jokių kitų pasiūlymų nesvarsto net trečdalis apklaustųjų.

„Dėl informacijos netolygumo finansiniai produktai vartotojams yra parduodami, o ne perkami. Pardavėjas įprastai ir žino daugiau, ir veikia aktyviau, tačiau siūlo ribotą finansinių paslaugų ar produktų pasirinkimą. Todėl vartotojas neieškodamas informacijos, nesidomėdamas, kokias sąlygas ar produktus siūlo kitos bendrovės, gali pasirinkti produktą, kuris nebūtinai geriausiai atitiks jo lūkesčius ar galimybes“, – tyrimo rezultatus komentuoja Vilius Šapoka, Lietuvos banko Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius.

Tyrimo duomenimis, finansinio produkto ar paslaugos pasirinkimą daugiausia lemia draugų, giminaičių (26 %) ir produktą siūlančios bendrovės patarimai (21 % apklaustųjų). Kas penkto respondento sprendimui didžiausią įtaką daro internete rasta informacija ir ankstesnė patirtis. Rinkdamiesi finansinius produktus, nepriklausomo finansų patarėjo ar maklerio rekomendacija remiasi tik 3 proc. apklaustųjų.

Vis dėlto įsigiję tam tikrų finansinių produktų Lietuvos gyventojai pakankamai dažnai tikrina, ar jie vis dar atitinka jų poreikius: bent kartą per metus – 72 proc. indėlius turinčių respondentų, 69 proc. – ne gyvybės draudimo produktus turinčių respondentų, 61 proc. – būsto paskolas turinčių respondentų, 56 proc. – pensijų fondų dalyvių.

Gyventojų tyrimas, kurį Lietuvos banko užsakymu atliko Viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“, vyko 2012 m. liepos 20–rugpjūčio 10 d., iš viso apklausti 1 207 respondentai nuo 18 iki 79 metų amžiaus. Tyrime taikytas daugiapakopės stratifikuotos tikimybinės atrankos metodas, užtikrinantis duomenų reprezentatyvumą.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Lietuvos bankų ekonomistai susivienijo į bendrą grupę

Lietuvos bankų asociacijoje (LBA) savo veiklą pradeda nauja ekonomistų darbo grupė, kuri sustiprins asociacijos analitinį ir ekspertinį potencialą bei prisidės prie reikšmingų sprendimų parengimo ekonominiais ir pinigų politikos klausimais ne tik Lietuvos, bet ir visos Europos lygmeniu. skaityti »

Kenijos bankas finansines paslaugas integruoja į socialinius tinklus

Kenijos bankas „NIC Bank“ pristatė naują socialinės bankininkystės platformą NIC KONNECT. Ji leis socialinių tinklų ir pokalbių programų naudotojams naudotis banko finansinėmis paslaugomis. skaityti »

„MasterCard“ testuoja veido atpažinimo technologiją

„MasterCard“, bendradarbiaudama su Olandijos bendrove „International Card Services“ (ICS), ruošiasi išbandyti biometrijos technologiją. skaityti »

„Visa“ ir QIWI įgyvendino bekontaktį atsiskaitymą

„Visa“ ir QIWI paskelbė apie bekontaktės technologijos „Visa payWave“ integraciją į el. piniginę „Visa QIWI Wallet“. skaityti »

SEB bankas pradeda teikti valstybės iš dalies kompensuojamus būsto kreditus

SEB bankas pasirašė sutartį su Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija dėl valstybės iš dalies kompensuojamų būsto kreditų teikimo 2015 – 2017 metais. skaityti »

10 ateities inovacijų bankams

Ekspertai išskyrė keletą bankinių inovacijų, kurios mūsų laukia artimiausioje ateityje. skaityti »

Šveicarai laukia naujų frankų pasirodymo

Nacionalinis Šveicarijos bankas ketina išleisti naujas Šveicarijos frankų kupiūras. skaityti »

„Global Finance“ SEB interneto banką pripažino geriausiu Lietuvoje

Tarptautinis verslo ir finansų žurnalas „Global Finance“ SEB banką pripažino geriausiu interneto banku privatiems klientams Lietuvoje. Tokio paties pripažinimo sulaukė ir SEB bankai Latvijoje bei Estijoje. skaityti »

„Ingenico Group“ – mokėjimo sistemų lyderė

Tarptautinės agentūros „Nilson Report“ duomenimis, 2014 m. kompanija „Ingenico Group“ tapo pirmąja pasaulio įmone, užimančia 30,23 proc. pasaulinės rinkos. skaityti »

„BlackBerry Messenger“ išmoko persiųsti pinigus

Kanados gyventojai jau gali išmėginti per „BlackBerry Messenger“ pranešimų programą pervesti pinigus savo artimiesiems ar draugams. skaityti »