Tyrimas: pirkdami finansinius produktus ar paslaugas Lietuvos gyventojai nėra linkę rinktis

Publikuota: 2012 m. gruodžio 11 d. antradienis

Lietuvos banko inicijuotas Lietuvos gyventojų finansinės elgsenos ir raštingumo tyrimas atskleidė, kad tik šiek tiek daugiau nei trečdalis (37 %) respondentų, prieš pasirinkdami finansinius produktus, apsvarsto kelių skirtingų bendrovių pasiūlymus, apie penktadalis (19 %) – įvairius tos pačios įmonės pasiūlymus. Visiškai jokių kitų pasiūlymų nesvarsto net trečdalis apklaustųjų.

„Dėl informacijos netolygumo finansiniai produktai vartotojams yra parduodami, o ne perkami. Pardavėjas įprastai ir žino daugiau, ir veikia aktyviau, tačiau siūlo ribotą finansinių paslaugų ar produktų pasirinkimą. Todėl vartotojas neieškodamas informacijos, nesidomėdamas, kokias sąlygas ar produktus siūlo kitos bendrovės, gali pasirinkti produktą, kuris nebūtinai geriausiai atitiks jo lūkesčius ar galimybes“, – tyrimo rezultatus komentuoja Vilius Šapoka, Lietuvos banko Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius.

Tyrimo duomenimis, finansinio produkto ar paslaugos pasirinkimą daugiausia lemia draugų, giminaičių (26 %) ir produktą siūlančios bendrovės patarimai (21 % apklaustųjų). Kas penkto respondento sprendimui didžiausią įtaką daro internete rasta informacija ir ankstesnė patirtis. Rinkdamiesi finansinius produktus, nepriklausomo finansų patarėjo ar maklerio rekomendacija remiasi tik 3 proc. apklaustųjų.

Vis dėlto įsigiję tam tikrų finansinių produktų Lietuvos gyventojai pakankamai dažnai tikrina, ar jie vis dar atitinka jų poreikius: bent kartą per metus – 72 proc. indėlius turinčių respondentų, 69 proc. – ne gyvybės draudimo produktus turinčių respondentų, 61 proc. – būsto paskolas turinčių respondentų, 56 proc. – pensijų fondų dalyvių.

Gyventojų tyrimas, kurį Lietuvos banko užsakymu atliko Viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“, vyko 2012 m. liepos 20–rugpjūčio 10 d., iš viso apklausti 1 207 respondentai nuo 18 iki 79 metų amžiaus. Tyrime taikytas daugiapakopės stratifikuotos tikimybinės atrankos metodas, užtikrinantis duomenų reprezentatyvumą.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

„Samsung“ pristatė savo mobiliojo mokėjimo sistemą

Bendrovė „Samsung“ Niujorke pristatė naują mokėjimo sistemą, kuri leis išmaniuoju telefonu atlikti mokėjimus visose vietose, kur galima atsiskaityti įprastomis mokėjimo kortelėmis. skaityti »

Kanados bankas klientus atpažįsta pagal širdies dūžius

Kanados bankas „TD Bank“ kartu su „MasterCard“ ir technologijų bendrove „Nymi“ pristatė, jų nuomone, pirmą pasaulyje apyrankę, leidžiančią atpažinti mokėtoją pagal širdies ritmą. skaityti »

Didžiausia Lenkijos skrydžių bendrovė jau priima bitkoinus

Lenkijos skrydžių bendrovė LOT paskelbė, kad priima atsiskaitymus už bilietus virtualia valiuta bitkoinais. skaityti »

„Euromoney“ išrinko SEB banką geriausiu banku Lietuvoje

Įtakingas pasaulio kapitalo ir finansų rinkų leidinys „Euromoney“ išrinko SEB banką geriausiu banku Lietuvoje. skaityti »

Kuriama žydra euro moneta

2017 m. pavasarį bus išleista nauja kolekcinė 5 eurų moneta su žydru žiedu aplink Žemės rutulio piešinį. skaityti »

Taivane – bankomatas, atpažįstantis klientus iš veido ir venų

„CTBC Bank“ pristatė bandomąjį bankomatą, kuris identifikacijai naudoja veido atpažinimo ir venų skenavimo technologiją. skaityti »

Lietuvos bankas dalį finansinio turto valdys su Pasaulio banku

Lietuvos bankas pasirašė investicijų valdymo ir konsultavimo sutartį su Tarptautiniu rekonstrukcijos ir plėtros banku (vadinamu Pasaulio banku) dėl 300 mln. JAV dolerių vertės finansinio turto valdymo. skaityti »

Rinkos dalyviams prireikė laiko tariantis dėl pasiūlymo, kaip didinti el. mokėjimų saugumą

Besirengiant įgyvendinti Minimalius saugumo reikalavimus, pagal kuriuos slaptažodžių kodų kortelės turės būti pakeistos arba papildytos saugesnėmis elektroninės atpažinties priemonėmis, Lietuvos bankas lauks mokėjimo paslaugų teikėjų sprendimo. skaityti »

„Starbucks“ ketina kurti nuosavą skaitmeninę valiutą

Kavinių tinklas „Starbucks“ ėmėsi kurti nuosavą lojalumo programą. Kompanija jau susitarė su muzikinio projekto „Spotify Ltd.“ kūrėjais, „the New York Times“ leidėjais ir taksi užsakymo bendrove „Lyft Inc.“. skaityti »

Indonezijoje atidarytas bankas ant vandens

Pirmasis plaukiojantis bankas teiks paslaugas nutolusioms nuo žemyno saloms. skaityti »