Tyrimas: pirkdami finansinius produktus ar paslaugas Lietuvos gyventojai nėra linkę rinktis

Publikuota: 2012 m. gruodžio 11 d. antradienis

Lietuvos banko inicijuotas Lietuvos gyventojų finansinės elgsenos ir raštingumo tyrimas atskleidė, kad tik šiek tiek daugiau nei trečdalis (37 %) respondentų, prieš pasirinkdami finansinius produktus, apsvarsto kelių skirtingų bendrovių pasiūlymus, apie penktadalis (19 %) – įvairius tos pačios įmonės pasiūlymus. Visiškai jokių kitų pasiūlymų nesvarsto net trečdalis apklaustųjų.

„Dėl informacijos netolygumo finansiniai produktai vartotojams yra parduodami, o ne perkami. Pardavėjas įprastai ir žino daugiau, ir veikia aktyviau, tačiau siūlo ribotą finansinių paslaugų ar produktų pasirinkimą. Todėl vartotojas neieškodamas informacijos, nesidomėdamas, kokias sąlygas ar produktus siūlo kitos bendrovės, gali pasirinkti produktą, kuris nebūtinai geriausiai atitiks jo lūkesčius ar galimybes“, – tyrimo rezultatus komentuoja Vilius Šapoka, Lietuvos banko Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius.

Tyrimo duomenimis, finansinio produkto ar paslaugos pasirinkimą daugiausia lemia draugų, giminaičių (26 %) ir produktą siūlančios bendrovės patarimai (21 % apklaustųjų). Kas penkto respondento sprendimui didžiausią įtaką daro internete rasta informacija ir ankstesnė patirtis. Rinkdamiesi finansinius produktus, nepriklausomo finansų patarėjo ar maklerio rekomendacija remiasi tik 3 proc. apklaustųjų.

Vis dėlto įsigiję tam tikrų finansinių produktų Lietuvos gyventojai pakankamai dažnai tikrina, ar jie vis dar atitinka jų poreikius: bent kartą per metus – 72 proc. indėlius turinčių respondentų, 69 proc. – ne gyvybės draudimo produktus turinčių respondentų, 61 proc. – būsto paskolas turinčių respondentų, 56 proc. – pensijų fondų dalyvių.

Gyventojų tyrimas, kurį Lietuvos banko užsakymu atliko Viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“, vyko 2012 m. liepos 20–rugpjūčio 10 d., iš viso apklausti 1 207 respondentai nuo 18 iki 79 metų amžiaus. Tyrime taikytas daugiapakopės stratifikuotos tikimybinės atrankos metodas, užtikrinantis duomenų reprezentatyvumą.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Skelbiami SEB banko grupės 2015 metų pirmo pusmečio veiklos rezultatai

Preliminariais duomenimis, per pirmą 2015 metų pusmetį AB SEB bankas uždirbo 36,9 mln. eurų, o AB SEB banko grupė – 32,7 mln. eurų neaudituoto grynojo pelno. skaityti »

Tiesioginio debeto ateitis – dar patogesnė klientams e. sąskaita

2016 m. Lietuva prisijungs prie bendrosios mokėjimų eurais erdvės (SEPA) – tai antrasis euro integracijos žingsnis. SEPA atneš įvairių pokyčių: visų pirma, mokėjimai eurais vyks vienodomis sąlygomis tiek šalies viduje, tiek kitose Europos valstybėse SEPA erdvėje. skaityti »

„Alfa bank“ išleido rankinį laikrodį su banko kortele

Rusijos bankas „Alfa bank“ kartu su tarptautine mokėjimo sistema „MasterCard“ išleido rankinį laikrodį su įtaisyta debetine banko kortele – specialiu lustu su programa. skaityti »

„PayPal“ perka el. mokėjimų tiekėją „Xoom“

„PayPal“ perka amerikietišką elektroninių mokėjimų sistemų tiekėją „Xoom“. Skelbiama, kad sandorio suma – 890 mln. dolerių arba 25 doleriai už akciją. skaityti »

Amerikiečiai jau gali pervesti pinigus per „Messenger“

„Facebook“ galutinai įgyvendino P2P atsiskaitymus JAV teritorijoje. Nuo šiol bet kuris „Messenger“ naudotojas gali persiųsti pinigus savo artimiesiems ar draugams tiesiogiai iš savo banko sąskaitos. skaityti »

Raginama naudoti vartotojams naudingas elektroninės atpažinties priemones

Lietuvos bankas skatina elektroninių mokėjimų rinkos dalyvius iki 2015 m. rugpjūčio 1 d. apsispręsti dėl kryptingos elektroninės atpažinties priemonių naudojimo plėtros. skaityti »

„eBay“ ir „PayPal“ skiriasi

„eBay Inc“ direktorių valdyba patvirtino, kad įmonės skyriai „eBay“ ir „PayPal“ nuo liepos 20 dienos pradės veikti kaip atskiros nepriklausomos įmonės. skaityti »

Danijos bankai renkasi CINEO šeimos produktus

Trečias pagal dydį Danijos bankas „Jyske Bank“ dalį klientų aptarnavimo padalinių planuoja pertvarkyti paversdamas juos savitarnai skirtomis erdvėmis, kur bus galima gauti daugumą finansinių paslaugų. Įgyvendinti šį tikslą bankui padeda Vokietijos koncernas „Wincor Nixdorf“. skaityti »

Pietų Korėjoje – „Samsung Pay“ konkurentė

Pietų Korėjos interneto svetainė „Naver“ pasiūlė mobiliųjų mokėjimų paslaugą. skaityti »

Mobilusis bankas naudotojo kišenėje

Didžiosios Britanijos bankas „Atom“, kuris teikia paslaugas išskirtinai tik mobiliaisiais kanalais, gavo banko licenciją ir šiais planuoja pradėti veiklą šioje šalyje. skaityti »