Tyrimas: pirkdami finansinius produktus ar paslaugas Lietuvos gyventojai nėra linkę rinktis

Publikuota: 2012 m. gruodžio 11 d. antradienis

Lietuvos banko inicijuotas Lietuvos gyventojų finansinės elgsenos ir raštingumo tyrimas atskleidė, kad tik šiek tiek daugiau nei trečdalis (37 %) respondentų, prieš pasirinkdami finansinius produktus, apsvarsto kelių skirtingų bendrovių pasiūlymus, apie penktadalis (19 %) – įvairius tos pačios įmonės pasiūlymus. Visiškai jokių kitų pasiūlymų nesvarsto net trečdalis apklaustųjų.

„Dėl informacijos netolygumo finansiniai produktai vartotojams yra parduodami, o ne perkami. Pardavėjas įprastai ir žino daugiau, ir veikia aktyviau, tačiau siūlo ribotą finansinių paslaugų ar produktų pasirinkimą. Todėl vartotojas neieškodamas informacijos, nesidomėdamas, kokias sąlygas ar produktus siūlo kitos bendrovės, gali pasirinkti produktą, kuris nebūtinai geriausiai atitiks jo lūkesčius ar galimybes“, – tyrimo rezultatus komentuoja Vilius Šapoka, Lietuvos banko Finansinių paslaugų ir rinkų priežiūros departamento direktorius.

Tyrimo duomenimis, finansinio produkto ar paslaugos pasirinkimą daugiausia lemia draugų, giminaičių (26 %) ir produktą siūlančios bendrovės patarimai (21 % apklaustųjų). Kas penkto respondento sprendimui didžiausią įtaką daro internete rasta informacija ir ankstesnė patirtis. Rinkdamiesi finansinius produktus, nepriklausomo finansų patarėjo ar maklerio rekomendacija remiasi tik 3 proc. apklaustųjų.

Vis dėlto įsigiję tam tikrų finansinių produktų Lietuvos gyventojai pakankamai dažnai tikrina, ar jie vis dar atitinka jų poreikius: bent kartą per metus – 72 proc. indėlius turinčių respondentų, 69 proc. – ne gyvybės draudimo produktus turinčių respondentų, 61 proc. – būsto paskolas turinčių respondentų, 56 proc. – pensijų fondų dalyvių.

Gyventojų tyrimas, kurį Lietuvos banko užsakymu atliko Viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“, vyko 2012 m. liepos 20–rugpjūčio 10 d., iš viso apklausti 1 207 respondentai nuo 18 iki 79 metų amžiaus. Tyrime taikytas daugiapakopės stratifikuotos tikimybinės atrankos metodas, užtikrinantis duomenų reprezentatyvumą.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Japonijos parduotuvėse bus galima atsiskaityti bitkoinais

Daugiau nei 20 tūkst. Japonijoje veikiančių tradicinių ir elektroninių parduotuvių artimiausiu metu leis atsiskaityti virtualia valiuta bitkoinu. skaityti »

Kanadoje pradėjo veikti Nacionalinė mobilioji piniginė

Kanados telekomunikacijos operatoriai pristatė mobiliąją piniginę, leidžiančią atlikti bekontakčius mokėjimus naudojantis mobiliuoju telefonu. skaityti »

Dėvimieji įrenginiai keičia mobiliųjų mokėjimų rinką

Dėvimieji įrenginiai atveria naujų galimybių mobiliųjų mokėjimų srityje tiek jų naudotojams, tiek finansų institucijoms. skaityti »

Graikijos bankai apribojo išduodamų grynųjų kiekį

Graikijos bankai iki 3 tūkst. eurų apribojo išduodamų grynųjų pinigų kiekį. skaityti »

Lietuvos bankas pradeda taikyti naują makroprudencinės politikos priemonę – anticiklinio kapitalo rezervą

Siekdamas sustiprinti finansų sistemos apsaugą nuo ciklinių rizikų, Lietuvos bankas pradeda taikyti naują makroprudencinės politikos priemonę – anticiklinio kapitalo rezervą. skaityti »

Finansų sistemos stabilumą sutvirtins naujos priemonės

Testavimo nepalankiausiomis sąlygomis rezultatai atskleidė, kad šalies finansų sistema yra pasirengusi atremti staigų ekonomikos ar finansų rinkų būklės pablogėjimą. skaityti »

Domenas „.bank“ bus prieinamas visiems

Jau kitą savaitę domenas „.bank“ bus prieinamas visiems. Tai turėtų suteikti finansų institucijoms ir jų klientams didesnį saugumo lygį internete. skaityti »

„First National Bank“ pristato virtualų pardavimo tinklą

Pietų Afrikos „First National Bank“ pristatė gana neįprastą daugiakanalę skaitmeninio pardavimo sistemą. skaityti »

Banko klientą atpažins pagal balsą

Bankas „Eastern Bank“ Šiaurės Amerikos gyventojams pasiūlė galimybę identifikuotis pagal balsą. skaityti »

JAV „Starbucks“ kavinės renkasi mobiliuosius mokėjimus

Vienas populiariausių pasaulyje kavinių tinklas „Starbucks“ palaiko mobiliųjų mokėjimų tendenciją. skaityti »