Vartotojai dėl ginčų su bankais vis dažniau linkę kreiptis į Lietuvos banką

Publikuota: 2013 m. spalio 17 d. ketvirtadienis

Vartotojai su komerciniais bankais kilusius ginčus vis dažniau linkę spręsti kreipdamiesi sprendimo į nešališką arbitrą – centrinį šalies banką. Gausėjant vartotojų ginčų su bankais, trečiąjį ketvirtį tokių atvejų kiekis pirmą kartą viršijo ginčų su draudikais skaičių.

„Pastebima tendencija, kad vartotojai, susiginčiję su komerciniais bankais, vis dažniau savo teises linkę ginti kreipdamiesi į centrinį banką. O štai ginčų su draudikais, kurių iki šiol būdavo daugiausia, praėjusį ketvirtį šiek tiek sumažėjo“, – sako Darius Andriukaitis, Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Vartotojų apsaugos ir švietimo skyriaus viršininkas.

Centrinis bankas iš vartotojų trečiąjį ketvirtį sulaukė 168 kreipimųsi dėl ginčų su finansų rinkos dalyviais (pernai atitinkamu metu – 157). Dėl komercinių bankų praėjusį ketvirtį kreiptasi 82 kartus, dėl draudimo įmonių – 76, dėl kitų finansų rinkos dalyvių – 10 kartų. Per metus ginčų su bankais skaičius išaugo 44 %, o su draudikais – sumažėjo 8 %.

Ginčai su bankais dažniausiai kyla dėl būsto kreditų – trečiąjį ketvirtį jie sudarė 40 % visų bankinių ginčų. Ginčų dėl indėlių dalis siekė 28 %. Taip pat kilo nesutarimų dėl mokėjimo kortelių, sąskaitų, vertybinių popierių, vartojimo kreditų. Ginčuose su kitais finansų rinkos dalyviais absoliučią daugumą sudarė ginčai su vartojimo kredito davėjais – 75 %.

Su draudikais vartotojai dažniausiai ginčijosi dėl transporto priemonių – ginčai dėl vairuotojų civilinės atsakomybės ir kasko draudimo sudarė po 23 % visų šio sektoriaus ginčų. Turto draudimas buvo 21 % vartotojų ginčų su draudikais objektas.

Lietuvos bankui trečiąjį ketvirtį išnagrinėjus 121 ginčą, finansų įstaigoms 47 ginčus pasiūlyta ginčą spręsti taikiai, 9 – visiškai arba iš dalies patenkinti vartotojo reikalavimus, 12 ginčų baigėsi pasiekus susitarimą arba rinkos dalyviui patenkinus vartotojo reikalavimą, o 26 atvejais vartotojų reikalavimai atmesti. Šiemet sumažėjo atvejų, kai ginčai nenagrinėti dėl jų pateikimo reikalavimų nesilaikymo: trečiąjį ketvirtį tokių buvo 27 (pernai tuo metu – 33).

Lietuvos banko sprendimai dėl ginčų yra rekomendacinio pobūdžio. Vartotojas turi teisę dėl to paties ginčo kreiptis į teismą. Kita vertus, beveik visi ginčai išsprendžiami taip, kaip pasiūlo Lietuvos bankas. Trečiąjį ketvirtį užfiksuoti tik du atvejai, kai finansų rinkos dalyviai neįvykdė Lietuvos banko sprendimo.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Išleidžiama moneta, skirta A. J. Greimo 100-osioms gimimo metinėms

Lietuvos bankas paskelbė išleidžiantis naują kolekcinę sidabro monetą, skirtą pasaulinio lygio mokslininko, semiotikos darbų autoriaus Algirdo Juliaus Greimo 100-osioms gimimo metinėms. skaityti »

Mokėjimo terminalų rinkos prognozės 2020-iesiems

Per penkerius metus mokėjimo terminalų skaičius pasaulyje turėtų išaugti dvigubai. skaityti »

„Visa“ plečia atsiskaitymą QR kodais

„Visa“ pranešė, kad netrukus QR kodais bus galima atlikti finansines operacijas Egipte, Indonezijoje, Kazachstane, Nigerijoje Pakistane ir Vietname. skaityti »

Šiaulių banko grupės uždirbo rekordinį pelną

2016 metais Šiaulių banko grupė uždirbo 43,7 mln. eurų neaudituoto grynojo pelno – tai 83 proc. daugiau nei 2015 metais. skaityti »

SWIFT įdiegė naują traptautinių mokėjimų sistemą be „blokchain“

Įdiegdama naują sistemą, SWIFT siekia modernizuoti tarptautinius mokėjimus, padaryti pinigų pervedimą pigesnį ir greitesnį. skaityti »

80 proc. naujų įmonių sąskaitas atidaro internetu

„Danske Bank“ duomenimis, praėjusiais metais 7 iš 10 naujų įmonių buvo įregistruotos internetu. skaityti »

Lietuvos bankas veiks ne tik kaip reiklus reguliuotojas, bet ir kaip prižiūrimų rinkos dalyvių partneris

Absoliuti dauguma Lietuvos banko prižiūrimų finansų rinkos dalyvių pripažįsta, kad centrinio banko priežiūra yra veiksminga, o respondentai aukštai vertina priežiūros darbuotojų kompetenciją ir elgesį. skaityti »

Už drabužius bus galima susimokėti per veidrodį

„eBay“ gamintojai sukūrė bekontaktį veidrodį „Oak Mirror“, per kurį galima susimokėti neišeinant iš parduotuvės matavimosi kabinos. skaityti »

„Blockchain“ ir biometrijos projektas – patogiam naudojimuisi bankinėmis paslaugomis

Kovo mėnesį Taline vyksiančioje konferencijoje „Blockchain & Bitcoin Conference Tallinn“ bus pristatytas naujas projektas „Humaniq“. skaityti »

Anglijoje galima atsiskaityti balso komandomis

Didžiosios Britanijos bankas „Santander“ pirmasis šalyje įgyvendino atsiskaitymus, patvirtinant tapatybę balso atpažinimo technologija. skaityti »