Vartotojai dėl ginčų su bankais vis dažniau linkę kreiptis į Lietuvos banką

Publikuota: 2013 m. spalio 17 d. ketvirtadienis

Vartotojai su komerciniais bankais kilusius ginčus vis dažniau linkę spręsti kreipdamiesi sprendimo į nešališką arbitrą – centrinį šalies banką. Gausėjant vartotojų ginčų su bankais, trečiąjį ketvirtį tokių atvejų kiekis pirmą kartą viršijo ginčų su draudikais skaičių.

„Pastebima tendencija, kad vartotojai, susiginčiję su komerciniais bankais, vis dažniau savo teises linkę ginti kreipdamiesi į centrinį banką. O štai ginčų su draudikais, kurių iki šiol būdavo daugiausia, praėjusį ketvirtį šiek tiek sumažėjo“, – sako Darius Andriukaitis, Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Vartotojų apsaugos ir švietimo skyriaus viršininkas.

Centrinis bankas iš vartotojų trečiąjį ketvirtį sulaukė 168 kreipimųsi dėl ginčų su finansų rinkos dalyviais (pernai atitinkamu metu – 157). Dėl komercinių bankų praėjusį ketvirtį kreiptasi 82 kartus, dėl draudimo įmonių – 76, dėl kitų finansų rinkos dalyvių – 10 kartų. Per metus ginčų su bankais skaičius išaugo 44 %, o su draudikais – sumažėjo 8 %.

Ginčai su bankais dažniausiai kyla dėl būsto kreditų – trečiąjį ketvirtį jie sudarė 40 % visų bankinių ginčų. Ginčų dėl indėlių dalis siekė 28 %. Taip pat kilo nesutarimų dėl mokėjimo kortelių, sąskaitų, vertybinių popierių, vartojimo kreditų. Ginčuose su kitais finansų rinkos dalyviais absoliučią daugumą sudarė ginčai su vartojimo kredito davėjais – 75 %.

Su draudikais vartotojai dažniausiai ginčijosi dėl transporto priemonių – ginčai dėl vairuotojų civilinės atsakomybės ir kasko draudimo sudarė po 23 % visų šio sektoriaus ginčų. Turto draudimas buvo 21 % vartotojų ginčų su draudikais objektas.

Lietuvos bankui trečiąjį ketvirtį išnagrinėjus 121 ginčą, finansų įstaigoms 47 ginčus pasiūlyta ginčą spręsti taikiai, 9 – visiškai arba iš dalies patenkinti vartotojo reikalavimus, 12 ginčų baigėsi pasiekus susitarimą arba rinkos dalyviui patenkinus vartotojo reikalavimą, o 26 atvejais vartotojų reikalavimai atmesti. Šiemet sumažėjo atvejų, kai ginčai nenagrinėti dėl jų pateikimo reikalavimų nesilaikymo: trečiąjį ketvirtį tokių buvo 27 (pernai tuo metu – 33).

Lietuvos banko sprendimai dėl ginčų yra rekomendacinio pobūdžio. Vartotojas turi teisę dėl to paties ginčo kreiptis į teismą. Kita vertus, beveik visi ginčai išsprendžiami taip, kaip pasiūlo Lietuvos bankas. Trečiąjį ketvirtį užfiksuoti tik du atvejai, kai finansų rinkos dalyviai neįvykdė Lietuvos banko sprendimo.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Skaitmeniniais bankais 2021 m. naudosis 3 mlrd. žmonių

Žmonės vis labiau vertina skaitmeninius bankus dėl patogumo atlikti finansines operacijas greitai, per įvairius renginius ir iš bet kurios vietos. skaityti »

SEB banko privačiosios bankininkystės paslaugos – geriausios Lietuvoje

Įtakingas tarptautinis kapitalo ir finansų rinkas analizuojantis žurnalas „Euromoney“ penktą kartą aukščiausia vieta už privačiosios bankininkystės paslaugas Lietuvoje įvertino SEB banką. skaityti »

Australijoje bus galima susimokėti piršto atspaudu arba asmenuke

„Mastercard“ paskelbė, kad naudos programą „Mastercard Identity Check“ įgyvendinti biometriniams atsiskaitymams Australijoje. skaityti »

Vienoje atidarytas pirmasis pasaulyje bitkoinų bankas

Pirmajame bitkoinų banke klientai gali išsikeisti grynuosius pinigus į bitkoinus, taip pat sužinoti visą rūpimą informaciją apie skaitmeninę valiutą. skaityti »

Sukurta plastikinė NFC kortelė

Žymi žaidimų kortelių ir stalo žaidimų gamintoja „Cartamundi“ kartu su nanoelektronikos tyrimų centru „Imec“ ir bendrove „Holst Centre“ pristatė pirmą pasaulyje NFC kortelę, pagamintą iš plastiko. skaityti »

Anglijoje traukinių bilietus pakeis biometrijos sistema

Didžiosios Britanijos geležinkelio bendrovė „Chiltern Railways“ jau pusmetį kuria technologiją, kuri leistų keleiviams patogiau važinėti traukiniais atsisakant bilietų. skaityti »

Brangiausias pasaulio bankas – Kinijos pramonės ir prekybos bankas

Kinijos pramonės ir prekybos bankas nukonkuravo Amerikos banką „Wells Fargo“. skaityti »

SEB bankas pristato naują išskirtinių privilegijų kredito kortelę „MasterCard World Elite“

SEB banko klientai pirmieji Lietuvoje jau gali įsigyti naują išskirtinių privilegijų kredito kortelę „MasterCard World Elite“, o banko privačiosios bankininkystės klientai ja galės naudotis kartu su paslaugų planu „Elite“. skaityti »

Populiarėja skaitmeniniai bankai

Viena iš svarbiausių 2017 metų bankinio sektoriaus tendencijų – skaitmeninių bankų populiarėjimas. Prognozuojama, kad skaitmenizacija bankų sektoriuje iš esmės pakeis paties banko pobūdį. skaityti »

„Google“ baigė testuoti atsiskaitymą be jokių priemonių

„Google“ pranešė, kad 2017 m. vasario 8 d. baigia savo atsiskaitymo programos „Hands Free“ eksperimentą. skaityti »