Vartotojai dėl ginčų su bankais vis dažniau linkę kreiptis į Lietuvos banką

Publikuota: 2013 m. spalio 17 d. ketvirtadienis

Vartotojai su komerciniais bankais kilusius ginčus vis dažniau linkę spręsti kreipdamiesi sprendimo į nešališką arbitrą – centrinį šalies banką. Gausėjant vartotojų ginčų su bankais, trečiąjį ketvirtį tokių atvejų kiekis pirmą kartą viršijo ginčų su draudikais skaičių.

„Pastebima tendencija, kad vartotojai, susiginčiję su komerciniais bankais, vis dažniau savo teises linkę ginti kreipdamiesi į centrinį banką. O štai ginčų su draudikais, kurių iki šiol būdavo daugiausia, praėjusį ketvirtį šiek tiek sumažėjo“, – sako Darius Andriukaitis, Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Vartotojų apsaugos ir švietimo skyriaus viršininkas.

Centrinis bankas iš vartotojų trečiąjį ketvirtį sulaukė 168 kreipimųsi dėl ginčų su finansų rinkos dalyviais (pernai atitinkamu metu – 157). Dėl komercinių bankų praėjusį ketvirtį kreiptasi 82 kartus, dėl draudimo įmonių – 76, dėl kitų finansų rinkos dalyvių – 10 kartų. Per metus ginčų su bankais skaičius išaugo 44 %, o su draudikais – sumažėjo 8 %.

Ginčai su bankais dažniausiai kyla dėl būsto kreditų – trečiąjį ketvirtį jie sudarė 40 % visų bankinių ginčų. Ginčų dėl indėlių dalis siekė 28 %. Taip pat kilo nesutarimų dėl mokėjimo kortelių, sąskaitų, vertybinių popierių, vartojimo kreditų. Ginčuose su kitais finansų rinkos dalyviais absoliučią daugumą sudarė ginčai su vartojimo kredito davėjais – 75 %.

Su draudikais vartotojai dažniausiai ginčijosi dėl transporto priemonių – ginčai dėl vairuotojų civilinės atsakomybės ir kasko draudimo sudarė po 23 % visų šio sektoriaus ginčų. Turto draudimas buvo 21 % vartotojų ginčų su draudikais objektas.

Lietuvos bankui trečiąjį ketvirtį išnagrinėjus 121 ginčą, finansų įstaigoms 47 ginčus pasiūlyta ginčą spręsti taikiai, 9 – visiškai arba iš dalies patenkinti vartotojo reikalavimus, 12 ginčų baigėsi pasiekus susitarimą arba rinkos dalyviui patenkinus vartotojo reikalavimą, o 26 atvejais vartotojų reikalavimai atmesti. Šiemet sumažėjo atvejų, kai ginčai nenagrinėti dėl jų pateikimo reikalavimų nesilaikymo: trečiąjį ketvirtį tokių buvo 27 (pernai tuo metu – 33).

Lietuvos banko sprendimai dėl ginčų yra rekomendacinio pobūdžio. Vartotojas turi teisę dėl to paties ginčo kreiptis į teismą. Kita vertus, beveik visi ginčai išsprendžiami taip, kaip pasiūlo Lietuvos bankas. Trečiąjį ketvirtį užfiksuoti tik du atvejai, kai finansų rinkos dalyviai neįvykdė Lietuvos banko sprendimo.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Nauja monetų serija įamžins Lietuvos rūmų ir dvarų paveldą

Lietuvos bankas išleido kolekcinę 20 eurų sidabro monetą, skirtą Radvilų rūmams Vilniuje. skaityti »

V.Sutkus pritaria atsiskaitymo virtualiąja valiuta reglamentavimui

Valstybinės mokesčių inspekcijos Kontrolės departamente įkurtas naujas e-komercijos padalinys, skirtas darbui su atsiskaitymais virtualiomis valiutomis, teikia vilties, kad ši nesąžiningam verslui vystytis itin palanki terpė nespės išsiplėsti. skaityti »

„Citadele“ banko Lietuvoje valdybos pirmininke paskirta J.Jazukevičienė

Nuo š.m. rugsėjo 18 dienos „Citadele“ banko Lietuvoje valdybos pirmininkės ir administracijos vadovės pareigas pradėjo eiti Jūratė Jazukevičienė. skaityti »

Skubiai išsiimti grynųjų pinigų bus galima ir be banko kortelės

Mokėjimo sprendimų bendrovė „Mastercard“ pristatė naują būdą išsiimti pinigus iš bankomatų, neturint banko kortelės ir net sąskaitos. skaityti »

Lietuva taps Europos „FinTech“ centru?

Žymus lietuvių verslininkas, fondo „Nextury Ventures“ pirmininkas Ilja Laurs teigia, kad šiuolaikinei elektroninei ekonomikai tradiciniai pinigai nebetinka ir juos gali išstumti kriptovaliutos. skaityti »

Kaip ir kam skolinasi lietuviai? O kam latviai?

Prireikus pinigų brangesniems pirkiniams ar kitoms išlaidoms padengti lietuviai neretai kreipiasi į vartojimo paskolas suteikiančias įstaigas. skaityti »

Pažvelkite, kas bekontaktės kortelės viduje

Lietuvos bankai žengia koja kojon su Europos bankininkystės inovacijomis. Kai kurie bankai norintiesiems pasikeisti savo kortelę ar įsigyti naują jau siūlo tik bekontaktes korteles. skaityti »

Moneta, skirta Vilniui, siunčia žinią apie klestinčią mūsų sostinę

Į apyvartą 2 eurų proginę monetą Vilniui išleidęs Lietuvos bankas siunčia žinią pasauliui apie modernų, verslui, prekybai ir gyvenimui palankų, tolerantišką miestą. skaityti »

#SWITCH! hakatono dalyviams – pasaulinio garso „blockchain“ plėtotojų pamokos

Hakatono dalyviai turės atrasti būdą, kaip „blockchain“ technologija leistų atlikti elektroninius mokėjimus vien tik žinant telefono numerį. skaityti »

Proginė 2 eurų moneta įamžins Vilnių

Rugpjūčio 31 dieną Lietuvos bankas į apyvartą išleidžia 2 eurų proginę monetą, skirtą Vilniui. skaityti »