Aktyvūs interneto naudotojai labiau rūpinasi savo finansine apsauga

Publikuota: 2011 m. rugpjūčio 18 d. ketvirtadienis

Besinaudojantys internetu Lietuvos gyventojai labiau rūpinasi ir savo finansine apsauga nelaimės atveju bei dažniau renkasi draudimo paslaugas. Tik trečdalis internautų teigia, kad nėra pasirašę nė vienos draudimo sutarties. O beveik du trečdaliai, t. y. 64 proc., internetu nesinaudojančių asmenų šalyje nėra apsidraudę jokioje draudimo bendrovėje. Tai paaiškėjo, rinkos tyrimų kompanijai TNS LT atlikus jungtinį vartojimo ir pirkimo įpročių TNS Atlas™ bei Kompiuterių ir interneto naudotojų tyrimą.

Internautai mūsų šalyje dažniausiai draudžia automobilius – tokią finansinę apsaugą yra pasirinkę 41 proc. visų interneto vartotojų, taip pat jie yra pasirašę gyvybės draudimo – 26 proc., sveikatos – 12 proc., draudimo nuo nelaimingų atsitikimų – 12 proc. – sutartis. Mažiausiai populiarūs tarp interneto vartotojų yra kredito ir turto draudimai.

TNS LT atlikto tyrimo duomenimis, naudojimosi draudimo paslaugomis ypatybės susijusios su tuo, kiek laiko asmuo praleidžia internete ir ką jame veikia. Interneto auditorijos segmentai išskiriami pagal aktyvumą ir veiklos internete pobūdį. Pagal šią metodiką interneto auditoriją galima skirti į 4 aktyvių interneto naudotojų segmentus – Tinklažmogius, Socialiuosius, Tikslinguosius ir Pradedančiuosius bei 2 nuosaikių internautų segmentus – Inertiškuosius ir Konservatyviuosius.

Daugiausiai draudimo paslaugomis naudojasi aktyviųjų internautų segmentas, o daugiausiai iš jų Tinklažmogiai ir Tikslingieji. Iš nuosaikiųjų daugiau draudžiasi Inertiškieji. Beveik nesinaudoja draudimo paslaugomis Pradedantieji internautai.

Iš naudotojų, kurie dažniausiai elektroninėje erdvėje leidžia laisvalaikį, bendrauja, tvarko kasdienius reikalus bei prisideda prie interneto turinio kūrimo, dauguma, t. y. 48 proc., draudžia automobilius, o 38 proc. – gyvybę. Tai aktyviausi interneto vartotojai, priskiriami tinklažmogių grupei ir sudarantys 9 proc. visų Lietuvos internautų. Tarp jų mažiausiai populiarus yra sveikatos draudimas – jį yra pasirinkę tik 18 proc. minėtus interneto vartojimo įpročius turinčių asmenų. Tai dažniausiai vadovai, studentai, namų šeimininkės, kurių dauguma gyvena didžiuosiuose miestuose.

Tikslingųjų grupei priskiriami dažniausiai 30–49 metų amžiaus vartotojai, kuriems internetas yra funkcionali priemonė, palengvinanti kasdienių reikalų tvarkymą bei sutaupanti laiko, pavyzdžiui, atliekant finansines operacijas. 65 proc. tokių internautų yra apdraudę automobilį, 42 proc. – gyvybę, o beveik trečdalis arba 31 proc. iš jų yra pasirinkę pensinį draudimą. Mažiausiai, t. y. 14 proc., tokių interneto naudotojų draudžiausi turto draudimu. Tikslingieji sudaro 7 proc. visų Lietuvos internautų.

Socialieji interneto naudotojai, sudarantys 14 proc. visos šalies interneto auditorijos, elektroninėje erdvėje dažniausiai mezga ir išlaiko socialinius ryšius, taip pat aktyviau jungiasi prie socialinių tinklų svetainių. Dažniausiai jie, t. y. 37 proc. tokių vartotojų, draudžia automobilius, 29 proc. yra pasirinkę gyvybės draudimą, o 19 proc. – pensinį draudimą. Mažiausiai jiems rūpi – tik 8 proc. šios grupės vartotojų – KASKO draudimas.

Nepatyrę ir mažiausiai aktyvūs interneto vartotojai, kurie sudaro ketvirtadalį, t. y. 26 proc., šalies interneto auditorijos, priskiriami konservatyviųjų grupei. Tai pagal amžių vyriausi – dažniausiai 40–74 metų – internautai. Kas trečias toks interneto vartotojas yra apdraudęs automobilį, o kas penktas – gyvybę. Rečiausiai tokie žmonės rūpinasi draudimu nuo nelaimingų atsitikimų.

Jauniausi, t. y. 15-19 metų, ir mobiliausi reguliarūs Lietuvos interneto vartojai yra priskiriami pradedančiųjų grupei, kurią sudaro kas aštuntas šalies internautas. Jie dažnai jungiasi prie socialinių tinklų ir aktyviausiai žiūri, įkelia arba komentuoja pramoginio pobūdžio turinį elektroninėje erdvėje. Dėl jauno amžiaus šie asmenys rečiausiai iš visų interneto vartotojų naudojasi draudimo paslaugomis – daugiau nei trys ketvirtadaliai jų nėra sudarę jokių draudimo sutarčių. Daugiau nei dešimtadalis jų naudojasi gyvybės ir 7 proc. – sveikatos draudimo paslaugomis.

Kas trečiam inertiškajam šalies interneto naudotojui labiausiai rūpi gyvybės ir pensinis, mažiausiai – tik 13 proc. – KASKO. Tai didžiausias Lietuvos internautų segmentas, sudarantis trečdalį visų interneto vartotojų. Jie dažniausiai naudojasi jau išbandytais ir patikrintais dalykais internete, nėra linkę eksperimentuoti, keisti įpročius ar tobulinti įgūdžius. Paprastai – tai 30–59 metų amžiaus žmonės.

Interneto naudotojų segmentacija rengiama pagal „TNS Global“ studijos „Digital Life“ metodiką. Lietuvoje šis tyrimas atliekamas nuo 2010 m. vasaros. Minėtame tyrime pateikiami duomenys apima periodą nuo 2011 m. vasario iki 2011 m. balandžio mėn. Jungtinis TNS Atlas™ bei Kompiuterių ir interneto naudotojų tyrimas buvo atliktas laikotarpiu nuo 2011 vasario 7 d. iki balandžio 17 d., jo metu buvo apklausti 1 819 15–74 metų amžiaus respondentų.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Informacinės technologijos turi pasitarnauti ir moterų lyderystei

Į Pasaulio ekonomikos forumą Davose išvykusi Lietuvos Respublikos Prezidentė Dalia Grybauskaitė dalyvavo Globalaus moterų parlamentarių forumo surengtoje aukšto lygio diskusijoje. skaityti »

Debesų infrastruktūros rinka išaugo 23 proc.

Trečiajame 2015 m. ketvirtyje pasaulinė debesų infrastruktūros rinka išaugo 23 proc. Apie tai skelbiama „Worldwide Quarterly Cloud IT Infrastructure Tracker“ ataskaitoje. skaityti »

Lietuva pripažinta inovatyvesne už Latviją ir Estiją

Agentūros „Bloomberg“ analitikai paskelbė inovatyviausių šalių sąrašą. Lietuva šiame sąraše užima 32 vietą ir lenkia Estiją bei Latviją. skaityti »

„Microsoft“ paaukos 1 mlrd. JAV dolerių vertės debesų kompiuterijos resursų visuomenės gerovei

Korporacijos „Microsoft“ vadovas Satya Nadella paskelbė, kad neseniai įkurta organizacija „Microsoft Philanthropies“ per ateinančius trejus metus nevyriausybinėms organizacijoms ir moksliniams tyrimams paaukos bendrovės debesų kompiuterijos resursų, vertų 1 mlrd. JAV dolerių. skaityti »

Biometrinės technologijos sparčiai populiarės

„BCC Research“ ataskaitos duomenimis, vidutinis pasaulio biometrijos rinkos augimas 2015˜–2020 metais sudarys 22,7 proc. skaityti »

Išmanieji telefonai „Samsung Galaxy A“ jau Lietuvoje

„Samsung Electronics Co., Ltd“ Lietuvoje pristatė naujausius „Galaxy A“ serijos išmaniuosius telefonus: modelius „A5“ ir „A3“. skaityti »

Išmanusis telefonas padės nustatyti vėžį

Kai kas mano, kad mobilusis telefonas gali sukelti vėžį, o štai japonai kuria išmanųjį telefoną, kuris padės nustatyti, ar žmogus neserga vėžiu. skaityti »

„Huawei“ per metus pardavė 108 mln. išmaniųjų telefonų

Padariusi proveržį Kinijoje ir dabar užimdama didžiausią šios šalies rinkos dalį, per praėjusius metus „Huawei“ patikimai įsitvirtino kaip viena iš trijų didžiausių išmaniųjų telefonų gamintojų pasaulyje. skaityti »

„Huawei“ pristatė telefoną „Mate 8“ ir moterišką išmanųjį laikrodį

„Huawei Mate 8“ išmanųjį telefoną ir naujas „Huawei Watch“ versijas – „Jewel“ ir „Elegant“, sukurtas bendradarbiaujant su „Swarovski‘s Gemstone Business“. skaityti »

„Twitter“ naudotojai galės rašyti ilgesnes žinutes

Nuo kovo mėnesio socialiniame tinkle „Twitter“ bus galima skelbti iki 10 tūkst. ženklų ilgio žinutes. skaityti »