Aktyvūs interneto naudotojai labiau rūpinasi savo finansine apsauga

Publikuota: 2011 m. rugpjūčio 18 d. ketvirtadienis

Besinaudojantys internetu Lietuvos gyventojai labiau rūpinasi ir savo finansine apsauga nelaimės atveju bei dažniau renkasi draudimo paslaugas. Tik trečdalis internautų teigia, kad nėra pasirašę nė vienos draudimo sutarties. O beveik du trečdaliai, t. y. 64 proc., internetu nesinaudojančių asmenų šalyje nėra apsidraudę jokioje draudimo bendrovėje. Tai paaiškėjo, rinkos tyrimų kompanijai TNS LT atlikus jungtinį vartojimo ir pirkimo įpročių TNS Atlas™ bei Kompiuterių ir interneto naudotojų tyrimą.

Internautai mūsų šalyje dažniausiai draudžia automobilius – tokią finansinę apsaugą yra pasirinkę 41 proc. visų interneto vartotojų, taip pat jie yra pasirašę gyvybės draudimo – 26 proc., sveikatos – 12 proc., draudimo nuo nelaimingų atsitikimų – 12 proc. – sutartis. Mažiausiai populiarūs tarp interneto vartotojų yra kredito ir turto draudimai.

TNS LT atlikto tyrimo duomenimis, naudojimosi draudimo paslaugomis ypatybės susijusios su tuo, kiek laiko asmuo praleidžia internete ir ką jame veikia. Interneto auditorijos segmentai išskiriami pagal aktyvumą ir veiklos internete pobūdį. Pagal šią metodiką interneto auditoriją galima skirti į 4 aktyvių interneto naudotojų segmentus – Tinklažmogius, Socialiuosius, Tikslinguosius ir Pradedančiuosius bei 2 nuosaikių internautų segmentus – Inertiškuosius ir Konservatyviuosius.

Daugiausiai draudimo paslaugomis naudojasi aktyviųjų internautų segmentas, o daugiausiai iš jų Tinklažmogiai ir Tikslingieji. Iš nuosaikiųjų daugiau draudžiasi Inertiškieji. Beveik nesinaudoja draudimo paslaugomis Pradedantieji internautai.

Iš naudotojų, kurie dažniausiai elektroninėje erdvėje leidžia laisvalaikį, bendrauja, tvarko kasdienius reikalus bei prisideda prie interneto turinio kūrimo, dauguma, t. y. 48 proc., draudžia automobilius, o 38 proc. – gyvybę. Tai aktyviausi interneto vartotojai, priskiriami tinklažmogių grupei ir sudarantys 9 proc. visų Lietuvos internautų. Tarp jų mažiausiai populiarus yra sveikatos draudimas – jį yra pasirinkę tik 18 proc. minėtus interneto vartojimo įpročius turinčių asmenų. Tai dažniausiai vadovai, studentai, namų šeimininkės, kurių dauguma gyvena didžiuosiuose miestuose.

Tikslingųjų grupei priskiriami dažniausiai 30–49 metų amžiaus vartotojai, kuriems internetas yra funkcionali priemonė, palengvinanti kasdienių reikalų tvarkymą bei sutaupanti laiko, pavyzdžiui, atliekant finansines operacijas. 65 proc. tokių internautų yra apdraudę automobilį, 42 proc. – gyvybę, o beveik trečdalis arba 31 proc. iš jų yra pasirinkę pensinį draudimą. Mažiausiai, t. y. 14 proc., tokių interneto naudotojų draudžiausi turto draudimu. Tikslingieji sudaro 7 proc. visų Lietuvos internautų.

Socialieji interneto naudotojai, sudarantys 14 proc. visos šalies interneto auditorijos, elektroninėje erdvėje dažniausiai mezga ir išlaiko socialinius ryšius, taip pat aktyviau jungiasi prie socialinių tinklų svetainių. Dažniausiai jie, t. y. 37 proc. tokių vartotojų, draudžia automobilius, 29 proc. yra pasirinkę gyvybės draudimą, o 19 proc. – pensinį draudimą. Mažiausiai jiems rūpi – tik 8 proc. šios grupės vartotojų – KASKO draudimas.

Nepatyrę ir mažiausiai aktyvūs interneto vartotojai, kurie sudaro ketvirtadalį, t. y. 26 proc., šalies interneto auditorijos, priskiriami konservatyviųjų grupei. Tai pagal amžių vyriausi – dažniausiai 40–74 metų – internautai. Kas trečias toks interneto vartotojas yra apdraudęs automobilį, o kas penktas – gyvybę. Rečiausiai tokie žmonės rūpinasi draudimu nuo nelaimingų atsitikimų.

Jauniausi, t. y. 15-19 metų, ir mobiliausi reguliarūs Lietuvos interneto vartojai yra priskiriami pradedančiųjų grupei, kurią sudaro kas aštuntas šalies internautas. Jie dažnai jungiasi prie socialinių tinklų ir aktyviausiai žiūri, įkelia arba komentuoja pramoginio pobūdžio turinį elektroninėje erdvėje. Dėl jauno amžiaus šie asmenys rečiausiai iš visų interneto vartotojų naudojasi draudimo paslaugomis – daugiau nei trys ketvirtadaliai jų nėra sudarę jokių draudimo sutarčių. Daugiau nei dešimtadalis jų naudojasi gyvybės ir 7 proc. – sveikatos draudimo paslaugomis.

Kas trečiam inertiškajam šalies interneto naudotojui labiausiai rūpi gyvybės ir pensinis, mažiausiai – tik 13 proc. – KASKO. Tai didžiausias Lietuvos internautų segmentas, sudarantis trečdalį visų interneto vartotojų. Jie dažniausiai naudojasi jau išbandytais ir patikrintais dalykais internete, nėra linkę eksperimentuoti, keisti įpročius ar tobulinti įgūdžius. Paprastai – tai 30–59 metų amžiaus žmonės.

Interneto naudotojų segmentacija rengiama pagal „TNS Global“ studijos „Digital Life“ metodiką. Lietuvoje šis tyrimas atliekamas nuo 2010 m. vasaros. Minėtame tyrime pateikiami duomenys apima periodą nuo 2011 m. vasario iki 2011 m. balandžio mėn. Jungtinis TNS Atlas™ bei Kompiuterių ir interneto naudotojų tyrimas buvo atliktas laikotarpiu nuo 2011 vasario 7 d. iki balandžio 17 d., jo metu buvo apklausti 1 819 15–74 metų amžiaus respondentų.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

„Samsung“ planšetinis kompiuteris „Galaxy Tab S2” pasiekė Lietuvą

Lietuvoje ir kitose Baltijos šalyse prasideda ploniausio bei lengviausio savo dydžio kategorijoje „Samsung“ planšetinio kompiuterio „Galaxy Tab S2” pardavimai. skaityti »

LG planšetė „G Pad II 10.1“ spalį ir Lietuvoje

Parodoje IFA pristatytą LG planšetinį kompiuterį „G Pad II 10.1“ nuo spalio pradžios bus galima įsigyti ir Lietuvoje. skaityti »

Metų pabaigoje mobiliaisiais telefonais naudosis 95 proc. planetos gyventojų

Kaip skelbiama naujausioje Jungtinių Tautų (JT) ataskaitoje, šių metų pabaigoje mobiliuoju ryšiu naudosis 7 mlrd. pasaulio gyventojų, o tai yra per 95 proc. visos žmonijos. skaityti »

„MasterCard“ prisidės prie išmaniųjų miestų statybos

Mokėjimo sistemos „MasterCard“ atstovai nusprendė išnaudoti didžiulę su mokėjimais susijusią duomenų bazę ir, remdamiesi ja, ja suprojektuoti išmanųjį miestą. skaityti »

Pirmasis pasaulyje 8K televizorius kainuos 133 tūkst. dol.

Nors pasaulinė televizorių rinka dar ne iki galo prisitaikė prie standarto 4K, o kompanija „Sharp“ jau suskubo pasiūlyti klientams kai ką daugiau. skaityti »

„Apple“ išleido operacinę sistemą „iOS 9“

Rugsėjo 16 d. kompanija „Apple“ išleido „iPhone“ ir „iPad“ skirtą operacinę sistemą „iOS 9“. skaityti »

Vilniuje pristatyti išmanieji telefonai „Sony Xperia Z5“

Vilniuje susirinkę žiniasklaidos atstovai ir „Sony“ gerbėjai turėjo galimybę iš arčiau susipažinti su naujos kartos kamerą turinčiais „Xperia Z5“ ir „Xperia Z5 Compact“ išmaniaisiais telefonais bei su pirmuoju pasaulyje išmaniuoju telefonu „Xperia Z5 Premium“ turinčiu 4K raiškos ekraną. skaityti »

Pasirodė atsinaujinę ir patobulėję galingi „Alienware“ kompiuteriai

Kompiuterinių žaidimų ir technologijų entuziastai gali džiūgauti – itin sparčių ir galingų, originalios išvaizdos „Alienware“ produktų seriją papildė naujos kartos „Alienware X51“ stalinis žaidimų kompiuteris bei atnaujinti nešiojamieji „Alienware 13“, „Alienware 15“ bei „Alienware 17“ kompiuteriai. skaityti »

Kas naujo išmaniųjų telefonų pasaulyje?

Išmanieji telefonai sparčiai populiarėja visame pasaulyje. Kas mėnesį į rinką ateina keletas dešimčių naujų modelių, todėl nenuostabu, kad ši sritis yra tokia įdomi ir patraukli jauniems technomanams. Pasižiūrėkime, kas naujo išmaniųjų telefonų pasaulyje pastarosiomis dienomis. skaityti »

Išleistas žodynas „Anglonas“, skirtas „Android“ įrenginiams

Bendrovė „Fotonija“ pristatė naują anglų–lietuvių–anglų kalbų žodyno „Anglonas“ versiją, skirtą „Android“ išmaniesiems telefonams bei planšetiniams kompiuteriams. skaityti »