Aktyvūs interneto naudotojai labiau rūpinasi savo finansine apsauga

Publikuota: 2011 m. rugpjūčio 18 d. ketvirtadienis

Besinaudojantys internetu Lietuvos gyventojai labiau rūpinasi ir savo finansine apsauga nelaimės atveju bei dažniau renkasi draudimo paslaugas. Tik trečdalis internautų teigia, kad nėra pasirašę nė vienos draudimo sutarties. O beveik du trečdaliai, t. y. 64 proc., internetu nesinaudojančių asmenų šalyje nėra apsidraudę jokioje draudimo bendrovėje. Tai paaiškėjo, rinkos tyrimų kompanijai TNS LT atlikus jungtinį vartojimo ir pirkimo įpročių TNS Atlas™ bei Kompiuterių ir interneto naudotojų tyrimą.

Internautai mūsų šalyje dažniausiai draudžia automobilius – tokią finansinę apsaugą yra pasirinkę 41 proc. visų interneto vartotojų, taip pat jie yra pasirašę gyvybės draudimo – 26 proc., sveikatos – 12 proc., draudimo nuo nelaimingų atsitikimų – 12 proc. – sutartis. Mažiausiai populiarūs tarp interneto vartotojų yra kredito ir turto draudimai.

TNS LT atlikto tyrimo duomenimis, naudojimosi draudimo paslaugomis ypatybės susijusios su tuo, kiek laiko asmuo praleidžia internete ir ką jame veikia. Interneto auditorijos segmentai išskiriami pagal aktyvumą ir veiklos internete pobūdį. Pagal šią metodiką interneto auditoriją galima skirti į 4 aktyvių interneto naudotojų segmentus – Tinklažmogius, Socialiuosius, Tikslinguosius ir Pradedančiuosius bei 2 nuosaikių internautų segmentus – Inertiškuosius ir Konservatyviuosius.

Daugiausiai draudimo paslaugomis naudojasi aktyviųjų internautų segmentas, o daugiausiai iš jų Tinklažmogiai ir Tikslingieji. Iš nuosaikiųjų daugiau draudžiasi Inertiškieji. Beveik nesinaudoja draudimo paslaugomis Pradedantieji internautai.

Iš naudotojų, kurie dažniausiai elektroninėje erdvėje leidžia laisvalaikį, bendrauja, tvarko kasdienius reikalus bei prisideda prie interneto turinio kūrimo, dauguma, t. y. 48 proc., draudžia automobilius, o 38 proc. – gyvybę. Tai aktyviausi interneto vartotojai, priskiriami tinklažmogių grupei ir sudarantys 9 proc. visų Lietuvos internautų. Tarp jų mažiausiai populiarus yra sveikatos draudimas – jį yra pasirinkę tik 18 proc. minėtus interneto vartojimo įpročius turinčių asmenų. Tai dažniausiai vadovai, studentai, namų šeimininkės, kurių dauguma gyvena didžiuosiuose miestuose.

Tikslingųjų grupei priskiriami dažniausiai 30–49 metų amžiaus vartotojai, kuriems internetas yra funkcionali priemonė, palengvinanti kasdienių reikalų tvarkymą bei sutaupanti laiko, pavyzdžiui, atliekant finansines operacijas. 65 proc. tokių internautų yra apdraudę automobilį, 42 proc. – gyvybę, o beveik trečdalis arba 31 proc. iš jų yra pasirinkę pensinį draudimą. Mažiausiai, t. y. 14 proc., tokių interneto naudotojų draudžiausi turto draudimu. Tikslingieji sudaro 7 proc. visų Lietuvos internautų.

Socialieji interneto naudotojai, sudarantys 14 proc. visos šalies interneto auditorijos, elektroninėje erdvėje dažniausiai mezga ir išlaiko socialinius ryšius, taip pat aktyviau jungiasi prie socialinių tinklų svetainių. Dažniausiai jie, t. y. 37 proc. tokių vartotojų, draudžia automobilius, 29 proc. yra pasirinkę gyvybės draudimą, o 19 proc. – pensinį draudimą. Mažiausiai jiems rūpi – tik 8 proc. šios grupės vartotojų – KASKO draudimas.

Nepatyrę ir mažiausiai aktyvūs interneto vartotojai, kurie sudaro ketvirtadalį, t. y. 26 proc., šalies interneto auditorijos, priskiriami konservatyviųjų grupei. Tai pagal amžių vyriausi – dažniausiai 40–74 metų – internautai. Kas trečias toks interneto vartotojas yra apdraudęs automobilį, o kas penktas – gyvybę. Rečiausiai tokie žmonės rūpinasi draudimu nuo nelaimingų atsitikimų.

Jauniausi, t. y. 15-19 metų, ir mobiliausi reguliarūs Lietuvos interneto vartojai yra priskiriami pradedančiųjų grupei, kurią sudaro kas aštuntas šalies internautas. Jie dažnai jungiasi prie socialinių tinklų ir aktyviausiai žiūri, įkelia arba komentuoja pramoginio pobūdžio turinį elektroninėje erdvėje. Dėl jauno amžiaus šie asmenys rečiausiai iš visų interneto vartotojų naudojasi draudimo paslaugomis – daugiau nei trys ketvirtadaliai jų nėra sudarę jokių draudimo sutarčių. Daugiau nei dešimtadalis jų naudojasi gyvybės ir 7 proc. – sveikatos draudimo paslaugomis.

Kas trečiam inertiškajam šalies interneto naudotojui labiausiai rūpi gyvybės ir pensinis, mažiausiai – tik 13 proc. – KASKO. Tai didžiausias Lietuvos internautų segmentas, sudarantis trečdalį visų interneto vartotojų. Jie dažniausiai naudojasi jau išbandytais ir patikrintais dalykais internete, nėra linkę eksperimentuoti, keisti įpročius ar tobulinti įgūdžius. Paprastai – tai 30–59 metų amžiaus žmonės.

Interneto naudotojų segmentacija rengiama pagal „TNS Global“ studijos „Digital Life“ metodiką. Lietuvoje šis tyrimas atliekamas nuo 2010 m. vasaros. Minėtame tyrime pateikiami duomenys apima periodą nuo 2011 m. vasario iki 2011 m. balandžio mėn. Jungtinis TNS Atlas™ bei Kompiuterių ir interneto naudotojų tyrimas buvo atliktas laikotarpiu nuo 2011 vasario 7 d. iki balandžio 17 d., jo metu buvo apklausti 1 819 15–74 metų amžiaus respondentų.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Beveik pusė lietuvių internete naršo išmaniaisiais telefonais

Beveik pusė lietuvių internete naršo išmaniuosiais telefonais, rodo Eurobarometro tyrimas. skaityti »

Nuo šiol „Samsung Galaxy S6 edge+“ galės įsigyti ir lietuviai

Didelį, 5.7 colių ekraną turintis „Samsung“ išmanusis telefonas „Galaxy S6 edge+”, nuo šiol prieinamas ir Lietuvos gyventojams. skaityti »

„Sony“ sukūrė išmanųjį laikrodį

„Sony“ planuoja gaminti išmanųjį laikrodį „Wena Wrist“ su NFC funkcijomis, t. y. technologija, kuri leidžia dviem įrenginiams sąveikauti per nedidelį atstumą belaidžiu ryšiu. skaityti »

Telekomunikacijų srityje Lietuva – viena iš Europos lyderių

Ministras Pirmininkas Algirdas Butkevičius susitiko su Vilniuje viešinčiu Tarptautinės telekomunikacijų sąjungos (TTS) generaliniu sekretoriumi Houlinu Zhao. Lietuvai tapus TTS Tarybos nare, TTS vadovas pirmą kartą su vizitu lankosi mūsų šalyje. skaityti »

„Apple“ kurs filmus?

„Apple“ siekia kurti unikalų turinį savo mobiliesiems įrenginiams, kad pritrauktų daugiau klientų. Dėl pramoginio turinio gamybos „Apple“ jau tariasi su Holivudo prodiuseriais. skaityti »

„Apple“ bendradarbiaus su „Cisco Systems Inc.“

Amerikiečių bendrovės „Apple“ ir „Cisco Systems Inc.“ paskelbė apie bendradarbiavimą. Gamintojai planuoja optimizuoti „Cisco Systems Inc.“ tinklo įrangą, veikiančią „iOS“ operacinės sistemos pagrindu. skaityti »

Bendrovė „Google“ nusprendė keisti logotipą

Rugsėjo 1-ąją informacijų technologijų bendrovė „Google“ paskelbė keičianti savo logotipą. Pastarąjį kartą savo logotipą kompanija atnaujino 2013 m. skaityti »

Debesų technologijos padės auginti pajamas

53 proc. apklaustų įmonių tikisi, kad debesų technologijos leis per artimiausius dvejus metus padidinti apyvartą. skaityti »

„Samsung“ pristatė apskritą išmanųjį laikrodį „Samsung Gear S2“

„Samsung Electronics Co., Ltd.“ pristatė išmanųjį laikrodį „Samsung Gear S2“ – naujausią kompanijos produktą, kuriame įdiegtos keletą metų tobulintos pažangiausios dėvimų įrenginių technologijos. skaityti »

Pristatytas prabangus išmanusis laikrodis „LG Watch Urbane Luxe“

„LG Electronics“ (LG) kartu su JAV juvelyrikos kompanija „Reeds Jewelers“ pristato išmaniuosius laikrodžius „LG Watch Urbane Luxe“. Ribotu tiražu išleisti laikrodžiai bus puošti 23 karatų auksu, turės krokodilo odos apyrankę. skaityti »