Aktyvūs interneto naudotojai labiau rūpinasi savo finansine apsauga

Publikuota: 2011 m. rugpjūčio 18 d. ketvirtadienis

Besinaudojantys internetu Lietuvos gyventojai labiau rūpinasi ir savo finansine apsauga nelaimės atveju bei dažniau renkasi draudimo paslaugas. Tik trečdalis internautų teigia, kad nėra pasirašę nė vienos draudimo sutarties. O beveik du trečdaliai, t. y. 64 proc., internetu nesinaudojančių asmenų šalyje nėra apsidraudę jokioje draudimo bendrovėje. Tai paaiškėjo, rinkos tyrimų kompanijai TNS LT atlikus jungtinį vartojimo ir pirkimo įpročių TNS Atlas™ bei Kompiuterių ir interneto naudotojų tyrimą.

Internautai mūsų šalyje dažniausiai draudžia automobilius – tokią finansinę apsaugą yra pasirinkę 41 proc. visų interneto vartotojų, taip pat jie yra pasirašę gyvybės draudimo – 26 proc., sveikatos – 12 proc., draudimo nuo nelaimingų atsitikimų – 12 proc. – sutartis. Mažiausiai populiarūs tarp interneto vartotojų yra kredito ir turto draudimai.

TNS LT atlikto tyrimo duomenimis, naudojimosi draudimo paslaugomis ypatybės susijusios su tuo, kiek laiko asmuo praleidžia internete ir ką jame veikia. Interneto auditorijos segmentai išskiriami pagal aktyvumą ir veiklos internete pobūdį. Pagal šią metodiką interneto auditoriją galima skirti į 4 aktyvių interneto naudotojų segmentus – Tinklažmogius, Socialiuosius, Tikslinguosius ir Pradedančiuosius bei 2 nuosaikių internautų segmentus – Inertiškuosius ir Konservatyviuosius.

Daugiausiai draudimo paslaugomis naudojasi aktyviųjų internautų segmentas, o daugiausiai iš jų Tinklažmogiai ir Tikslingieji. Iš nuosaikiųjų daugiau draudžiasi Inertiškieji. Beveik nesinaudoja draudimo paslaugomis Pradedantieji internautai.

Iš naudotojų, kurie dažniausiai elektroninėje erdvėje leidžia laisvalaikį, bendrauja, tvarko kasdienius reikalus bei prisideda prie interneto turinio kūrimo, dauguma, t. y. 48 proc., draudžia automobilius, o 38 proc. – gyvybę. Tai aktyviausi interneto vartotojai, priskiriami tinklažmogių grupei ir sudarantys 9 proc. visų Lietuvos internautų. Tarp jų mažiausiai populiarus yra sveikatos draudimas – jį yra pasirinkę tik 18 proc. minėtus interneto vartojimo įpročius turinčių asmenų. Tai dažniausiai vadovai, studentai, namų šeimininkės, kurių dauguma gyvena didžiuosiuose miestuose.

Tikslingųjų grupei priskiriami dažniausiai 30–49 metų amžiaus vartotojai, kuriems internetas yra funkcionali priemonė, palengvinanti kasdienių reikalų tvarkymą bei sutaupanti laiko, pavyzdžiui, atliekant finansines operacijas. 65 proc. tokių internautų yra apdraudę automobilį, 42 proc. – gyvybę, o beveik trečdalis arba 31 proc. iš jų yra pasirinkę pensinį draudimą. Mažiausiai, t. y. 14 proc., tokių interneto naudotojų draudžiausi turto draudimu. Tikslingieji sudaro 7 proc. visų Lietuvos internautų.

Socialieji interneto naudotojai, sudarantys 14 proc. visos šalies interneto auditorijos, elektroninėje erdvėje dažniausiai mezga ir išlaiko socialinius ryšius, taip pat aktyviau jungiasi prie socialinių tinklų svetainių. Dažniausiai jie, t. y. 37 proc. tokių vartotojų, draudžia automobilius, 29 proc. yra pasirinkę gyvybės draudimą, o 19 proc. – pensinį draudimą. Mažiausiai jiems rūpi – tik 8 proc. šios grupės vartotojų – KASKO draudimas.

Nepatyrę ir mažiausiai aktyvūs interneto vartotojai, kurie sudaro ketvirtadalį, t. y. 26 proc., šalies interneto auditorijos, priskiriami konservatyviųjų grupei. Tai pagal amžių vyriausi – dažniausiai 40–74 metų – internautai. Kas trečias toks interneto vartotojas yra apdraudęs automobilį, o kas penktas – gyvybę. Rečiausiai tokie žmonės rūpinasi draudimu nuo nelaimingų atsitikimų.

Jauniausi, t. y. 15-19 metų, ir mobiliausi reguliarūs Lietuvos interneto vartojai yra priskiriami pradedančiųjų grupei, kurią sudaro kas aštuntas šalies internautas. Jie dažnai jungiasi prie socialinių tinklų ir aktyviausiai žiūri, įkelia arba komentuoja pramoginio pobūdžio turinį elektroninėje erdvėje. Dėl jauno amžiaus šie asmenys rečiausiai iš visų interneto vartotojų naudojasi draudimo paslaugomis – daugiau nei trys ketvirtadaliai jų nėra sudarę jokių draudimo sutarčių. Daugiau nei dešimtadalis jų naudojasi gyvybės ir 7 proc. – sveikatos draudimo paslaugomis.

Kas trečiam inertiškajam šalies interneto naudotojui labiausiai rūpi gyvybės ir pensinis, mažiausiai – tik 13 proc. – KASKO. Tai didžiausias Lietuvos internautų segmentas, sudarantis trečdalį visų interneto vartotojų. Jie dažniausiai naudojasi jau išbandytais ir patikrintais dalykais internete, nėra linkę eksperimentuoti, keisti įpročius ar tobulinti įgūdžius. Paprastai – tai 30–59 metų amžiaus žmonės.

Interneto naudotojų segmentacija rengiama pagal „TNS Global“ studijos „Digital Life“ metodiką. Lietuvoje šis tyrimas atliekamas nuo 2010 m. vasaros. Minėtame tyrime pateikiami duomenys apima periodą nuo 2011 m. vasario iki 2011 m. balandžio mėn. Jungtinis TNS Atlas™ bei Kompiuterių ir interneto naudotojų tyrimas buvo atliktas laikotarpiu nuo 2011 vasario 7 d. iki balandžio 17 d., jo metu buvo apklausti 1 819 15–74 metų amžiaus respondentų.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

LG pristatė nešiojamą klaviatūrą išmaniesiems įrenginiams

„LG Electronics“ (LG) praplėtė išmaniesiems įrenginiams skirtų aksesuarų asortimentą – kompanija IFA parodoje pristatys sulankstomą belaidę klaviatūrą „Rolly Keyboard“. skaityti »

HTC imsis kompanijos akcijų išpirkimo

Kompanija HTC informavo apie įmonės valdybos sprendimu pradedamą akcijų išpirkimo programą. Ja bus siekiama didinti investuotojų pasitikėjimą bei akcininkų laikomų įmonės akcijų vertę. Programa bus įgyvendinama per artimiausius du mėnesius. skaityti »

„Microsoft“ naudotojams siūlo naują telefoną – „Nokia 222“

„Microsoft“ pristatė itin pigų, tačiau pritaikytą dalintis akimirkomis internete telefoną „Nokia 222“. Apie 30 Eur (prieš mokesčius ir subsidijas) kainuosiantis modelis turi visas reikalingas programėles, leisiančias naršyti internete ir dalintis informacija socialiniuose tinkluose. skaityti »

LG pristatė planšetinį kompiuterį „G Pad II 10.1“

„LG Electronics“ (LG) parodoje IFA pristatys naujausią „G Pad“ serijos planšetinį kompiuterį „G Pad II 10.1“. skaityti »

Išleistas „Android Wear“ atnaujinimas LG išmaniesiems laikrodžiams

Išleistas nešiojamai elektronikai skirtos operacinės sistemos „Android Wear“ atnaujinimas. Jis bus pritaikytas ir trims „Android Wear“ pagrindu veikiantiems „LG Electro-nics“ išmaniesiems laikrodžiams – „LG G Watch“, „LG G Watch R“ ir „LG Watch Ur-bane“. skaityti »

Naujas „iPhone“ bus... rožinis

Kurdama naujus telefonus „iPhone“, kompanija „Apple“ nusprendė vėl paeksperimentuoti. skaityti »

„Dell“ pristatė naujausią „Wyse thin clients“ sistemą, skirtą „Windows 10 IoT Enterprise“

„Dell“ pristato naujausią „Wyse thin clients“ sistemą, turinčią „Windows 10 IoT Enterprise“ operacinę sistemą. Kartu pristatyti ir programinės įrangos „vWorkspace“ versijos atnaujinimai, skirti darbo vietų virtualizacijai, labiausiai aktualūs IT vadybininkų darbo gerinimui. skaityti »

„Dell“ siūlo atminties diskus, pasižyminčius didžiausia talpa ir maža kaina

„Dell“ tapo pirmuoju duomenų saugyklų gamintoju, siūlančiu naujausios technologijos „Flash“ atminties diskus, kurie pasižymi didžiausia talpa ir itin maža kaina. Naujųjų diskų pritaikymas įmonėse ženkliai sumažina svarbios informacijos ir IT programų saugojimo bei valdymo kaštus. skaityti »

Kompiuterius ir internetą metų pradžioje namuose turėjo 68 proc. namų ūkių

Asmeninius kompiuterius ir interneto prieigą namuose pirmąjį šių metų ketvirtį turėjo 68 proc. namų ūkių – 2 procentiniais punktais daugiau nei praėjusių metų pirmąjį ketvirtį. skaityti »

„Samsung“ sukūrė „Galaxy Care“ – pirmąjį paslaugų paketą tik Baltijos šalių naudotojams

Nuo rugsėjo mėn. „Samsung“ išmaniųjų mobiliųjų įrenginių vartotojai Baltijos šalyse parsisiuntę „Galaxy Care“ programėlę turės galimybę nemokamai naudotis draudimo ir papildomomis aptarnavimo paslaugomis. skaityti »