Aktyvūs interneto naudotojai labiau rūpinasi savo finansine apsauga

Publikuota: 2011 m. rugpjūčio 18 d. ketvirtadienis

Besinaudojantys internetu Lietuvos gyventojai labiau rūpinasi ir savo finansine apsauga nelaimės atveju bei dažniau renkasi draudimo paslaugas. Tik trečdalis internautų teigia, kad nėra pasirašę nė vienos draudimo sutarties. O beveik du trečdaliai, t. y. 64 proc., internetu nesinaudojančių asmenų šalyje nėra apsidraudę jokioje draudimo bendrovėje. Tai paaiškėjo, rinkos tyrimų kompanijai TNS LT atlikus jungtinį vartojimo ir pirkimo įpročių TNS Atlas™ bei Kompiuterių ir interneto naudotojų tyrimą.

Internautai mūsų šalyje dažniausiai draudžia automobilius – tokią finansinę apsaugą yra pasirinkę 41 proc. visų interneto vartotojų, taip pat jie yra pasirašę gyvybės draudimo – 26 proc., sveikatos – 12 proc., draudimo nuo nelaimingų atsitikimų – 12 proc. – sutartis. Mažiausiai populiarūs tarp interneto vartotojų yra kredito ir turto draudimai.

TNS LT atlikto tyrimo duomenimis, naudojimosi draudimo paslaugomis ypatybės susijusios su tuo, kiek laiko asmuo praleidžia internete ir ką jame veikia. Interneto auditorijos segmentai išskiriami pagal aktyvumą ir veiklos internete pobūdį. Pagal šią metodiką interneto auditoriją galima skirti į 4 aktyvių interneto naudotojų segmentus – Tinklažmogius, Socialiuosius, Tikslinguosius ir Pradedančiuosius bei 2 nuosaikių internautų segmentus – Inertiškuosius ir Konservatyviuosius.

Daugiausiai draudimo paslaugomis naudojasi aktyviųjų internautų segmentas, o daugiausiai iš jų Tinklažmogiai ir Tikslingieji. Iš nuosaikiųjų daugiau draudžiasi Inertiškieji. Beveik nesinaudoja draudimo paslaugomis Pradedantieji internautai.

Iš naudotojų, kurie dažniausiai elektroninėje erdvėje leidžia laisvalaikį, bendrauja, tvarko kasdienius reikalus bei prisideda prie interneto turinio kūrimo, dauguma, t. y. 48 proc., draudžia automobilius, o 38 proc. – gyvybę. Tai aktyviausi interneto vartotojai, priskiriami tinklažmogių grupei ir sudarantys 9 proc. visų Lietuvos internautų. Tarp jų mažiausiai populiarus yra sveikatos draudimas – jį yra pasirinkę tik 18 proc. minėtus interneto vartojimo įpročius turinčių asmenų. Tai dažniausiai vadovai, studentai, namų šeimininkės, kurių dauguma gyvena didžiuosiuose miestuose.

Tikslingųjų grupei priskiriami dažniausiai 30–49 metų amžiaus vartotojai, kuriems internetas yra funkcionali priemonė, palengvinanti kasdienių reikalų tvarkymą bei sutaupanti laiko, pavyzdžiui, atliekant finansines operacijas. 65 proc. tokių internautų yra apdraudę automobilį, 42 proc. – gyvybę, o beveik trečdalis arba 31 proc. iš jų yra pasirinkę pensinį draudimą. Mažiausiai, t. y. 14 proc., tokių interneto naudotojų draudžiausi turto draudimu. Tikslingieji sudaro 7 proc. visų Lietuvos internautų.

Socialieji interneto naudotojai, sudarantys 14 proc. visos šalies interneto auditorijos, elektroninėje erdvėje dažniausiai mezga ir išlaiko socialinius ryšius, taip pat aktyviau jungiasi prie socialinių tinklų svetainių. Dažniausiai jie, t. y. 37 proc. tokių vartotojų, draudžia automobilius, 29 proc. yra pasirinkę gyvybės draudimą, o 19 proc. – pensinį draudimą. Mažiausiai jiems rūpi – tik 8 proc. šios grupės vartotojų – KASKO draudimas.

Nepatyrę ir mažiausiai aktyvūs interneto vartotojai, kurie sudaro ketvirtadalį, t. y. 26 proc., šalies interneto auditorijos, priskiriami konservatyviųjų grupei. Tai pagal amžių vyriausi – dažniausiai 40–74 metų – internautai. Kas trečias toks interneto vartotojas yra apdraudęs automobilį, o kas penktas – gyvybę. Rečiausiai tokie žmonės rūpinasi draudimu nuo nelaimingų atsitikimų.

Jauniausi, t. y. 15-19 metų, ir mobiliausi reguliarūs Lietuvos interneto vartojai yra priskiriami pradedančiųjų grupei, kurią sudaro kas aštuntas šalies internautas. Jie dažnai jungiasi prie socialinių tinklų ir aktyviausiai žiūri, įkelia arba komentuoja pramoginio pobūdžio turinį elektroninėje erdvėje. Dėl jauno amžiaus šie asmenys rečiausiai iš visų interneto vartotojų naudojasi draudimo paslaugomis – daugiau nei trys ketvirtadaliai jų nėra sudarę jokių draudimo sutarčių. Daugiau nei dešimtadalis jų naudojasi gyvybės ir 7 proc. – sveikatos draudimo paslaugomis.

Kas trečiam inertiškajam šalies interneto naudotojui labiausiai rūpi gyvybės ir pensinis, mažiausiai – tik 13 proc. – KASKO. Tai didžiausias Lietuvos internautų segmentas, sudarantis trečdalį visų interneto vartotojų. Jie dažniausiai naudojasi jau išbandytais ir patikrintais dalykais internete, nėra linkę eksperimentuoti, keisti įpročius ar tobulinti įgūdžius. Paprastai – tai 30–59 metų amžiaus žmonės.

Interneto naudotojų segmentacija rengiama pagal „TNS Global“ studijos „Digital Life“ metodiką. Lietuvoje šis tyrimas atliekamas nuo 2010 m. vasaros. Minėtame tyrime pateikiami duomenys apima periodą nuo 2011 m. vasario iki 2011 m. balandžio mėn. Jungtinis TNS Atlas™ bei Kompiuterių ir interneto naudotojų tyrimas buvo atliktas laikotarpiu nuo 2011 vasario 7 d. iki balandžio 17 d., jo metu buvo apklausti 1 819 15–74 metų amžiaus respondentų.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

„Cisco Systems Inc.“ pirmą kartą per 20 metų keičia generalinį direktorių

Kompanija „Cisco Systems Inc.“ paskelbė, kad įmonės generalinis direktorius Džonas Čembersas traukiasi iš pareigų. Naujuoju kompanijos vadovu paskirtas Čakas Robbinsas. skaityti »

ARRIS perka TV priedėlių gamintoją „Pace“

Kompanija „Arris Group Inc.“ (ARRIS) sutarė dėl Didžiosios Britanijos TV priedėlių gamintojos bendrovės „Pace“ įsigijimo. skaityti »

Generalinis „Microsoft“ direktorius pristatė įmonės tikslus

Kompanijos „Microsoft“ generalinis direktorius Satya Nadella konferencijoje „Build 2015“ įvardijo tris pagrindinius įmonės tikslus, kurių šiuo metu siekia kompanija. skaityti »

Nepalui – nemokami „Skype“ skambučiai

Viena didžiausių IT kompanijų pasaulyje „Microsoft“ operatyviai sureagavo į žemės drebėjimą Nepale ir pasiūlė savo informacinę paramą. skaityti »

LG pristato išmanųjį telefoną „G4“

„LG Electronics“ (LG) pristatė naująjį flagmaną „G4“. Daugiau nei tūkstantis kviestinių svečių visame pasaulyje stebėjo naujausio LG išmaniojo telefono, pakeisiančio „G3“ modelį, pristatymą. skaityti »

„Dell“ stiprina partnerystę Baltijos šalyse

„Dell“ tikisi tapti patikima IT partnere Vidurio ir Rytų Europos rinkoje, ypač Baltijos šalyse. Siekdama šių tikslų, įmonė pirmą kartą surengė spaudos konferenciją Lietuvoje, Vilniuje. skaityti »

Lietuvos URM – tarp geriausiai pasaulyje išnaudojančių socialinį tinklą „Twitter“

Pirmą kartą Lietuvos užsienio reikalų ministerijos (URM) paskyra @LithuaniaMFA pateko tarp penkių geriausiai abipusius ryšius palaikančių pasaulio lyderių „Twitter“ paskyrų, o aukščiausi Lietuvos vadovai per metus „Twitter“ sekėjų skaičių vidutiniškai padidino tris kartus. skaityti »

„Unisys“ naujasis viceprezidentas – Neilas Gissleris

Pasaulinė informacinių technologijų bendrovė „Unisys“ neseniai paskelbė, kad Neilas Gissleris (Neil Gissler) – naujasis kompanijos vyresnysis viceprezidentas. skaityti »

Lietuvos verslas – Europos Sąjungos TOP 10 pagal technologijų panaudojimą

Aktyvi elektroninių lojalumo ir asmens identifikavimo kortelių plėtra, e. sąskaitų tvarkymas ir atsiskaitymai internetu, viešojo susisiekimo sistemų skaitmenizavimas ir pažangių technologijų diegimas transporto ir logistikos sektoriuose – visa tai pozicionuoja Lietuvą kaip vieną lyderių tarp 28 ES valstybių. skaityti »

Uždirbti iš turinio „Youtube“ leis ir Lietuvos kūrėjams

Lietuvos kūrėjai dabar turi galimybę išplėsti savo auditoriją, padidinti savo kanalų žiūrimumą ir gauti pajamų iš „Youtube“ skelbiamo turinio. Kompanija „Youtube“ pranešė, kad Lietuvoje pradeda veikti jos Partnerių programa, kuri suteikia naujų galimybių turinio kūrėjams. skaityti »