Aktyvūs interneto naudotojai labiau rūpinasi savo finansine apsauga

Publikuota: 2011 m. rugpjūčio 18 d. ketvirtadienis

Besinaudojantys internetu Lietuvos gyventojai labiau rūpinasi ir savo finansine apsauga nelaimės atveju bei dažniau renkasi draudimo paslaugas. Tik trečdalis internautų teigia, kad nėra pasirašę nė vienos draudimo sutarties. O beveik du trečdaliai, t. y. 64 proc., internetu nesinaudojančių asmenų šalyje nėra apsidraudę jokioje draudimo bendrovėje. Tai paaiškėjo, rinkos tyrimų kompanijai TNS LT atlikus jungtinį vartojimo ir pirkimo įpročių TNS Atlas™ bei Kompiuterių ir interneto naudotojų tyrimą.

Internautai mūsų šalyje dažniausiai draudžia automobilius – tokią finansinę apsaugą yra pasirinkę 41 proc. visų interneto vartotojų, taip pat jie yra pasirašę gyvybės draudimo – 26 proc., sveikatos – 12 proc., draudimo nuo nelaimingų atsitikimų – 12 proc. – sutartis. Mažiausiai populiarūs tarp interneto vartotojų yra kredito ir turto draudimai.

TNS LT atlikto tyrimo duomenimis, naudojimosi draudimo paslaugomis ypatybės susijusios su tuo, kiek laiko asmuo praleidžia internete ir ką jame veikia. Interneto auditorijos segmentai išskiriami pagal aktyvumą ir veiklos internete pobūdį. Pagal šią metodiką interneto auditoriją galima skirti į 4 aktyvių interneto naudotojų segmentus – Tinklažmogius, Socialiuosius, Tikslinguosius ir Pradedančiuosius bei 2 nuosaikių internautų segmentus – Inertiškuosius ir Konservatyviuosius.

Daugiausiai draudimo paslaugomis naudojasi aktyviųjų internautų segmentas, o daugiausiai iš jų Tinklažmogiai ir Tikslingieji. Iš nuosaikiųjų daugiau draudžiasi Inertiškieji. Beveik nesinaudoja draudimo paslaugomis Pradedantieji internautai.

Iš naudotojų, kurie dažniausiai elektroninėje erdvėje leidžia laisvalaikį, bendrauja, tvarko kasdienius reikalus bei prisideda prie interneto turinio kūrimo, dauguma, t. y. 48 proc., draudžia automobilius, o 38 proc. – gyvybę. Tai aktyviausi interneto vartotojai, priskiriami tinklažmogių grupei ir sudarantys 9 proc. visų Lietuvos internautų. Tarp jų mažiausiai populiarus yra sveikatos draudimas – jį yra pasirinkę tik 18 proc. minėtus interneto vartojimo įpročius turinčių asmenų. Tai dažniausiai vadovai, studentai, namų šeimininkės, kurių dauguma gyvena didžiuosiuose miestuose.

Tikslingųjų grupei priskiriami dažniausiai 30–49 metų amžiaus vartotojai, kuriems internetas yra funkcionali priemonė, palengvinanti kasdienių reikalų tvarkymą bei sutaupanti laiko, pavyzdžiui, atliekant finansines operacijas. 65 proc. tokių internautų yra apdraudę automobilį, 42 proc. – gyvybę, o beveik trečdalis arba 31 proc. iš jų yra pasirinkę pensinį draudimą. Mažiausiai, t. y. 14 proc., tokių interneto naudotojų draudžiausi turto draudimu. Tikslingieji sudaro 7 proc. visų Lietuvos internautų.

Socialieji interneto naudotojai, sudarantys 14 proc. visos šalies interneto auditorijos, elektroninėje erdvėje dažniausiai mezga ir išlaiko socialinius ryšius, taip pat aktyviau jungiasi prie socialinių tinklų svetainių. Dažniausiai jie, t. y. 37 proc. tokių vartotojų, draudžia automobilius, 29 proc. yra pasirinkę gyvybės draudimą, o 19 proc. – pensinį draudimą. Mažiausiai jiems rūpi – tik 8 proc. šios grupės vartotojų – KASKO draudimas.

Nepatyrę ir mažiausiai aktyvūs interneto vartotojai, kurie sudaro ketvirtadalį, t. y. 26 proc., šalies interneto auditorijos, priskiriami konservatyviųjų grupei. Tai pagal amžių vyriausi – dažniausiai 40–74 metų – internautai. Kas trečias toks interneto vartotojas yra apdraudęs automobilį, o kas penktas – gyvybę. Rečiausiai tokie žmonės rūpinasi draudimu nuo nelaimingų atsitikimų.

Jauniausi, t. y. 15-19 metų, ir mobiliausi reguliarūs Lietuvos interneto vartojai yra priskiriami pradedančiųjų grupei, kurią sudaro kas aštuntas šalies internautas. Jie dažnai jungiasi prie socialinių tinklų ir aktyviausiai žiūri, įkelia arba komentuoja pramoginio pobūdžio turinį elektroninėje erdvėje. Dėl jauno amžiaus šie asmenys rečiausiai iš visų interneto vartotojų naudojasi draudimo paslaugomis – daugiau nei trys ketvirtadaliai jų nėra sudarę jokių draudimo sutarčių. Daugiau nei dešimtadalis jų naudojasi gyvybės ir 7 proc. – sveikatos draudimo paslaugomis.

Kas trečiam inertiškajam šalies interneto naudotojui labiausiai rūpi gyvybės ir pensinis, mažiausiai – tik 13 proc. – KASKO. Tai didžiausias Lietuvos internautų segmentas, sudarantis trečdalį visų interneto vartotojų. Jie dažniausiai naudojasi jau išbandytais ir patikrintais dalykais internete, nėra linkę eksperimentuoti, keisti įpročius ar tobulinti įgūdžius. Paprastai – tai 30–59 metų amžiaus žmonės.

Interneto naudotojų segmentacija rengiama pagal „TNS Global“ studijos „Digital Life“ metodiką. Lietuvoje šis tyrimas atliekamas nuo 2010 m. vasaros. Minėtame tyrime pateikiami duomenys apima periodą nuo 2011 m. vasario iki 2011 m. balandžio mėn. Jungtinis TNS Atlas™ bei Kompiuterių ir interneto naudotojų tyrimas buvo atliktas laikotarpiu nuo 2011 vasario 7 d. iki balandžio 17 d., jo metu buvo apklausti 1 819 15–74 metų amžiaus respondentų.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

„Microsoft“ įsigijo „LiveLoop“

„Microsoft“ įsigijo bendrovę „LiveLoop“ ir jos technologiją, padedančią internete patogiai skelbti „PowerPoint“ pristatymus. skaityti »

„Cisco“ ir „Microsoft“ pavers perėjimą „į debesį“ paprastesniu

Šiuolaikiniai debesų sprendimai reikalauja ryšio tarp techninių ir programinių priemonių, saugyklų, tinklo resursų. Pristatydami rinkoje naują paslaugą, operatoriai susiduria su būtinybe valdyti sudėtingą ir brangiai kainuojančią infrastruktūros bei papildomų elementų integraciją. skaityti »

Išmanusis telefonas „LG Spirit“ – jau Lietuvoje

„LG Electronics“ (LG) Lietuvoje pristato telefoną „LG Spirit“ (modelis H440N). Telefonas turi LG flagmanams būdingas vartotojo sąsajos savybes, dizainą, programinės įrangos elementus ir funkcijas, tačiau išsiskiria vidutine, daugeliui prieinama kaina. skaityti »

„Microsoft“ stiprina bendradarbiavimo ryšius

Bendrovė „Microsoft“ neseniai paskelbė, kad operacinės sistemos „Windows“ programos „OneNote“, „Word“, „Excel“, „PowerPoint“ ir pranešimų paslauga „Skype“ bus įdiegtos į naujausius JAV technologijų bendrovės „Dell“ mobiliuosius įrenginius su „Android“ operacine sistema. skaityti »

„Dell“ tyrė technologijų įtaką darbui

Kompanija „Dell“, drauge su įmone „Intel“ atlikusi „Global Evolving Workforce“ tyrimą, paskelbė išvadas, susijusias su technologijų naudojimu darbo vietoje. Iš esmės tyrimas atsako į klausimą, kokį vaidmenį atlieka technologijos vykstant darbo vietų evoliucijai. skaityti »

HP pristato naują „daiktų interneto“ platformą

Kompanija „Hewlett-Packard“ (HP) pristato naują „daiktų interneto (angl. Internet of Things) platformą, kuri turėtų padėti ryšio ir komunalinių tarnybų operatoriams valdyti sudėtingas daviklių sistemas bei įrenginių „bendravimo“ programas. skaityti »

„Microsoft“ siūlo naują vaizdo konferencijų programą

Bendrovė „Microsoft“ neseniai paskelbė išleidusi naujos kartos vaizdo konferencijų ir momentinių pranešimų programinę įrangą – „Skype for Business“ (liet. „Skype“ verslui), skirtą „Office 365“ naudotojams. skaityti »

HTC vadove paskirta Cher Wang

HTC korporacijos vadovybė paskyrė naują kompanijos vadovę. Ja tapo Valdybos pirmininkė ir viena HTC įkūrėjų Cher Wang. skaityti »

Debesų sprendimų rinka 2014 metais augo

Tyrimų bendrovės „Synergy Research Group“ duomenimis, debesų technologijos infrastruktūrų plėtros srityje lyderiauja „Cisco“ ir „Hewlett-Packard“ (HP). skaityti »

„Microsoft“ atsisakys prekės ženklo „Internet Explorer“

Programinės įrangos gamintojos „Microsoft“ rinkodaros vadovas Chrisas Capossela renginyje „Microsoft Convergence“ oficialiai patvirtino, kad bendrovė atsisakys prekės ženklo „Internet Explorer“. skaityti »