Aktyvūs interneto naudotojai labiau rūpinasi savo finansine apsauga

Publikuota: 2011 m. rugpjūčio 18 d. ketvirtadienis

Besinaudojantys internetu Lietuvos gyventojai labiau rūpinasi ir savo finansine apsauga nelaimės atveju bei dažniau renkasi draudimo paslaugas. Tik trečdalis internautų teigia, kad nėra pasirašę nė vienos draudimo sutarties. O beveik du trečdaliai, t. y. 64 proc., internetu nesinaudojančių asmenų šalyje nėra apsidraudę jokioje draudimo bendrovėje. Tai paaiškėjo, rinkos tyrimų kompanijai TNS LT atlikus jungtinį vartojimo ir pirkimo įpročių TNS Atlas™ bei Kompiuterių ir interneto naudotojų tyrimą.

Internautai mūsų šalyje dažniausiai draudžia automobilius – tokią finansinę apsaugą yra pasirinkę 41 proc. visų interneto vartotojų, taip pat jie yra pasirašę gyvybės draudimo – 26 proc., sveikatos – 12 proc., draudimo nuo nelaimingų atsitikimų – 12 proc. – sutartis. Mažiausiai populiarūs tarp interneto vartotojų yra kredito ir turto draudimai.

TNS LT atlikto tyrimo duomenimis, naudojimosi draudimo paslaugomis ypatybės susijusios su tuo, kiek laiko asmuo praleidžia internete ir ką jame veikia. Interneto auditorijos segmentai išskiriami pagal aktyvumą ir veiklos internete pobūdį. Pagal šią metodiką interneto auditoriją galima skirti į 4 aktyvių interneto naudotojų segmentus – Tinklažmogius, Socialiuosius, Tikslinguosius ir Pradedančiuosius bei 2 nuosaikių internautų segmentus – Inertiškuosius ir Konservatyviuosius.

Daugiausiai draudimo paslaugomis naudojasi aktyviųjų internautų segmentas, o daugiausiai iš jų Tinklažmogiai ir Tikslingieji. Iš nuosaikiųjų daugiau draudžiasi Inertiškieji. Beveik nesinaudoja draudimo paslaugomis Pradedantieji internautai.

Iš naudotojų, kurie dažniausiai elektroninėje erdvėje leidžia laisvalaikį, bendrauja, tvarko kasdienius reikalus bei prisideda prie interneto turinio kūrimo, dauguma, t. y. 48 proc., draudžia automobilius, o 38 proc. – gyvybę. Tai aktyviausi interneto vartotojai, priskiriami tinklažmogių grupei ir sudarantys 9 proc. visų Lietuvos internautų. Tarp jų mažiausiai populiarus yra sveikatos draudimas – jį yra pasirinkę tik 18 proc. minėtus interneto vartojimo įpročius turinčių asmenų. Tai dažniausiai vadovai, studentai, namų šeimininkės, kurių dauguma gyvena didžiuosiuose miestuose.

Tikslingųjų grupei priskiriami dažniausiai 30–49 metų amžiaus vartotojai, kuriems internetas yra funkcionali priemonė, palengvinanti kasdienių reikalų tvarkymą bei sutaupanti laiko, pavyzdžiui, atliekant finansines operacijas. 65 proc. tokių internautų yra apdraudę automobilį, 42 proc. – gyvybę, o beveik trečdalis arba 31 proc. iš jų yra pasirinkę pensinį draudimą. Mažiausiai, t. y. 14 proc., tokių interneto naudotojų draudžiausi turto draudimu. Tikslingieji sudaro 7 proc. visų Lietuvos internautų.

Socialieji interneto naudotojai, sudarantys 14 proc. visos šalies interneto auditorijos, elektroninėje erdvėje dažniausiai mezga ir išlaiko socialinius ryšius, taip pat aktyviau jungiasi prie socialinių tinklų svetainių. Dažniausiai jie, t. y. 37 proc. tokių vartotojų, draudžia automobilius, 29 proc. yra pasirinkę gyvybės draudimą, o 19 proc. – pensinį draudimą. Mažiausiai jiems rūpi – tik 8 proc. šios grupės vartotojų – KASKO draudimas.

Nepatyrę ir mažiausiai aktyvūs interneto vartotojai, kurie sudaro ketvirtadalį, t. y. 26 proc., šalies interneto auditorijos, priskiriami konservatyviųjų grupei. Tai pagal amžių vyriausi – dažniausiai 40–74 metų – internautai. Kas trečias toks interneto vartotojas yra apdraudęs automobilį, o kas penktas – gyvybę. Rečiausiai tokie žmonės rūpinasi draudimu nuo nelaimingų atsitikimų.

Jauniausi, t. y. 15-19 metų, ir mobiliausi reguliarūs Lietuvos interneto vartojai yra priskiriami pradedančiųjų grupei, kurią sudaro kas aštuntas šalies internautas. Jie dažnai jungiasi prie socialinių tinklų ir aktyviausiai žiūri, įkelia arba komentuoja pramoginio pobūdžio turinį elektroninėje erdvėje. Dėl jauno amžiaus šie asmenys rečiausiai iš visų interneto vartotojų naudojasi draudimo paslaugomis – daugiau nei trys ketvirtadaliai jų nėra sudarę jokių draudimo sutarčių. Daugiau nei dešimtadalis jų naudojasi gyvybės ir 7 proc. – sveikatos draudimo paslaugomis.

Kas trečiam inertiškajam šalies interneto naudotojui labiausiai rūpi gyvybės ir pensinis, mažiausiai – tik 13 proc. – KASKO. Tai didžiausias Lietuvos internautų segmentas, sudarantis trečdalį visų interneto vartotojų. Jie dažniausiai naudojasi jau išbandytais ir patikrintais dalykais internete, nėra linkę eksperimentuoti, keisti įpročius ar tobulinti įgūdžius. Paprastai – tai 30–59 metų amžiaus žmonės.

Interneto naudotojų segmentacija rengiama pagal „TNS Global“ studijos „Digital Life“ metodiką. Lietuvoje šis tyrimas atliekamas nuo 2010 m. vasaros. Minėtame tyrime pateikiami duomenys apima periodą nuo 2011 m. vasario iki 2011 m. balandžio mėn. Jungtinis TNS Atlas™ bei Kompiuterių ir interneto naudotojų tyrimas buvo atliktas laikotarpiu nuo 2011 vasario 7 d. iki balandžio 17 d., jo metu buvo apklausti 1 819 15–74 metų amžiaus respondentų.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Tobulėjančios medicinos technologijos: paciento kortelė pildoma balsu

Kam bent kartą teko laukti prie gydytojų kabineto, tas žino, kaip tas laukimas vargina. Bet ir įėję į kabinetą pas taip lauktą gydytoją dažnai nusiviliame, nes šis daugiau dėmesio kreipia dokumentų pildymui, o ne pacientui. skaityti »

„InnoFest 2015“ parodoje – Europos rinkai skirtos LG naujovės

Lisabonoje vyksta kasmetinė „LG Electronics“ (LG) paroda „Innovation Festival“ (InnoFest). Joje pristatomos Europos rinkai skirtos inovacijos – nuo televizorių, garso sistemų iki išmanių buitinių prietaisų. skaityti »

„Microsoft“ pristatė ne tik naujos kartos „Windows 10“ sistemą, bet ir holograminį kompiuterį

Kompanija „Microsoft“ viešai pristatė naujos kartos operacinę sistemą „Windows 10“ ir du visiškai naujus įrenginius – holograminį kompiuterį „HoloLens“ bei susitikimams pritaikytą „Surface Hub“. Operacinė sistema „Windows 10“ bus siūloma, kaip paslauga, užtikrinanti saugesnę, inovatyvią ir nuolat atnaujinimą patirtį visuose įrenginiuose, kol nesibaigė jų palaikymo laikotarpis. skaityti »

„Google“ Lietuvoje nori įkurti biurą

Jungtinių Amerikos Valstijų bendrovė „Google“ nori atidaryti biurą Vilniuje, sako Lietuvos Prezidentė Dalia Grybauskaitė. Tai būtų pirmasis 1998 metais įkurtos kompanijos padalinys Baltijos šalyse. skaityti »

Lietuvoje pristatomas išmanusis LG laikrodis „G Watch R“

„LG Electronics“ (LG) jau vasario mėnesį Lietuvoje pristatys išmanųjį laikrodį „G Watch R“. skaityti »

„Apple“ saugos naudotojų pirštų atspaudus „iCloud“ saugykloje

Kompanija „Apple“ pranešė siekianti įgyvendinti galimybę naudotojui sinchronizuoti visus savo įrenginius. Tai padaryti įmonė ketina išnaudodama biometrinę pirštų atspaudų technologiją ir debesų sistemą „iCloud“. skaityti »

Latvija pereina prie e. receptų

Latvijoje pradedama testuoti sistema „E-veselība“ (liet. E. sveikata), kurios tikslas pereiti nuo popierinių prie elektroninių receptų. skaityti »

„Microsoft“ pristatė pirmąjį itin nebrangios 400 serijos „Lumia“ telefoną ir galingesnį „Lumia 532“

Sausio 14 d. „Microsoft“ pristatė du naujus išmaniuosius telefonus: „Lumia 435“ ir „Lumia 532“. Pirmasis žymi itin nebrangių „Lumia“ telefonų 400-osios serijos pradžią, o antrasis pasižymi didesniu galingumu už nedidelę kainą. skaityti »

Išmaniųjų telefonų su 4K ekranais laukiama antroje metų pusėje

Aukštesnės klasės (angl. high-end) išmaniųjų telefonų gamintojai ir toliau tobulina savo gaminius. Tikimasi, kad šiemet daugiausia dėmesio bus skiriama tokių telefonų ekranams ir fotokameroms. skaityti »

„Dell“ atnaujino savo nešiojamuosius kompiuterius

Kompanija „Dell“ pristatė atnaujintus nešiojamuosius kompiuterius „XPS 13“ ir „XPS 15“. skaityti »