Dauguma Lietuvos interneto naudotojų prieš įsigydami prekes ir paslaugas ieško informacijos apie jas elektroninėje erdvėje, atskleidė rinkos tyrimų bendrovės TNS LT atliktas specialus interneto vartotojų elgsenos tyrimas.
Dauguma Lietuvos interneto naudotojų prieš įsigydami prekes ir paslaugas ieško informacijos apie jas elektroninėje erdvėje. Ketvirtadalis internautų teigia pasitikintys kitų žmonių išsakyta nuomone internete. Kas septintam potencialiam pirkėjui bent vienas neigiamas atsiliepimas ar apžvalga apie produktą internete gali nulemti nepalankią nuomonę apie prekės ženklą. Tai parodė rinkos tyrimų bendrovės TNS LT atliktas specialus interneto vartotojų elgsenos tyrimas.
TNS LT atlikto tyrimo rezultatai atskleidė, jog 67 proc. interneto vartotojų ieško informacijos apie prekes ir paslaugas internete, socialiniuose tinkluose ir tinklaraščiuose. Lietuvos internautai aktyviai skaito kitų vartotojų atsiliepimus apie prekes ir paslaugas internete. Kitų išsakyta nuomonė ar komentarai internete padeda apsispręsti dėl prekių įsigijimo 24 proc. vartotojų.
Daugiau nei trečdalis, arba 36 proc. potencialių pirkėjų internete įsitikinę, kad kitų žmonių atsiliepimai yra patikimesni nei įmonių skleidžiama informacija apie savo produkciją. Kas trečias interneto naudotojas labiausiai pasitiki draugų išsakyta nuomone ar komentarais apie produktus bei prekės ženklus. Nepažįstamų žmonių komentarais teigia pasitikintys 19 proc. interneto naudotojų.
Daugiausiai mūsų šalies internautų domisi ir dalijasi patirtimi apie tokias paslaugų ar prekių kategorijas kaip filmai, muzika, kosmetika ir veido priežiūros produktai, apranga, mobilieji telefonai. Važinėti automobiliai, palyginti su kitomis kategorijomis, vartotojų apsisprendimui turi didelę įtaką, tačiau internete apie juos kalbančiųjų yra mažai.
Mažiausiai patirtimi besidalijančių vartotojų internete turi kreditinių kortelių, gyvūnų ėdalo, draudimo poliso, konditerijos gaminių, saldumynų ir užkandžių, nealkoholinių gėrimų kategorijos bei tokie bankų produktai, kaip paskolos, einamosios sąskaitos.
„TNS atliktos pasaulinės studijos „Digital Life“ duomenimis, kitose šalyse vyrauja panašios tendencijos – vartotojų asmeninės patirties paklausa internete labai didelė. Tačiau reikėtų pastebėti, kad Lietuvoje prekių ir paslaugų gamintojai kol kas neišnaudoja visų komunikacijos galimybių skatinant prekinių ženklų advokatavimą internete ir mažinant neigiamų atsiliepimų įtaką jų apsisprendimui. Tai ypač aktualu maisto, gėrimų, telekomunikacijų, bankų bei draudimo sektoriams“, – teigia TNS LT projektų vadovė Inga Bitinaitė.
Pirkimas internete pamažu tampa tautiečių įpročiu – šiuo metu tokiu būdu prekes ar paslaugas įsigyja mažiau nei pusė, arba 42 proc. interneto naudotojų. Bent kartą per mėnesį prekių ar paslaugų internete įsigyja 16 proc. internautų.
I. Bitinaitės teigimu, nors perkančiųjų internete nėra daug, o pirkimas kol kas nereguliarus, prieš priimdami sprendimą pirkėjai informacijos apie prekes ir paslaugas ieško elektroninėse parduotuvėse. „Paslaugų teikėjai ir gamintojai turėtų išnaudoti šį poreikį ir suteikti vartotojams kuo daugiau svarbios informacijos apie produktus, jų privalumus ir kitas prekybos vietas“, - sakė TNS LT projektų vadovė.
Į elektronines parduotuves užsuka, bet nieko neperka daugiau nei pusė, t. y. 57 proc. interneto vartotojų. Reguliariai – bent kartą per savaitę – aplanko 26 proc. Ketvirtadalis vartotojų teigia, kad lankosi grupinio ir kolektyvinio pirkimo portaluose.
Internetu naudojasi 67 proc. Lietuvos gyventojų.