Analitikų teigimu, namų televizijos plėtra priklauso nuo to, kiek laiko tradicinių televizorių gamintojams pavyks priešintis aukštųjų technologijų bendrovėms, tokioms kaip „Google“ ir „Apple“, siūlančioms TV internete.
Analitikų teigimu, namų televizijos plėtra priklauso nuo to, kiek laiko tradicinių televizorių gamintojams pavyks priešintis aukštųjų technologijų bendrovėms, tokioms kaip „Google“ ir „Apple“, siūlančioms TV internete.
Pasauliniai televizorių ir dekoderių gamintojai kovoja dėl rinkos dalies ir ypatingą dėmesį skiria technologijoms, sujungiančioms televizorių su internetu. Specialistai mano, jog „Google“ atėjimas pagyvino rinką, kurioje iki šiol dominavo bendrovė „Apple“, siūlanti savo konverterius, skaitmeniniams signalams priimti.
„Šiuo metu atsirado daug galimybių, tačiau akivaizdaus lyderio nėra, – teigia Polas Eriksonas, bendrovės „IMS Research“ vyriausiasis analitikas. – Kiekvienas gamintojas nori, jog būtent jo produktą žiūrovas pasirinktų.“
Visgi, specialistų teigimu, daugiau nei 5 milijonai pasaulio gyventojų mieliau žiūri programas televizoriaus ekrane – tai maždaug du kartus daugiau nei mobiliuoju telefonu arba kompiuteriu.
Titanų kova
Kai kurie analitikai prognozuoja, kad pagrindinė kova vyks tarp „Google“ ir „Apple“. Praėjusią savaitę kompiuterinės įrangos gamintoja „Logitech“, bendradarbiaudama su „Google“, išleido skaitmeninį priedėlį, prijungiantį televizorių prie interneto. Diena anksčiau „Apple“ pristatė rinkai priedėlį, užtikrinantį prieigą prie TV transliacijų, filmų, nuotraukų, muzikos internetu. Visgi Polas Eriksonas iš „IMS Research“ mano, jog ne šios kompanijos svarbiausios.
„Nei viena, nei kita („Google“ ir „Apple“) neįrodė, jog atlieka svarbų vaidmenį televizijos rinkoje. „Apple“ televizija jau ilgokai egzistuoja rinkoje, bet akivaizdžios sėkmės nesulaukė. „TV Google“ – kol kas naujovė, tačiau jai dar reikia įtvirtinti savo vardą ir, jei bendrovė susidoros su šia užduotimi, tuomet viskas gali pasikeisti“, – teigė specialistas.
„Google“ tik šiemet prakalbo apie namų televiziją. Ji tai pristatė kaip savotišką nuotykį, kuriame televizija sujungiama su tinklu, taikomosiomis programomis, naršykle. Be to, „Google“, tikėdamasi didesnių įplaukų iš reklamos, siūlo televizorių gamintojams nemokamą platformą, skirtą taikomajai programai sukurti.
Beje, „Apple“ vadovas Stivas Džobsas „Apple TV“ pavadino „hobiu“, rugsėjį vykusioje konferencijoje pripažindamas, jog kompanijai nepavyko sudominti naudotojų.
„Pardavėme daugiau priedėlių, tačiau tai netapo rinkos sensacija“, – teigė jis.
„Viskas viename“
Visgi „Google“ ir „Apple“ ne vienintelės bendrovės, bandančios pakeisti televizijos žiūrėjimo koncepciją ir išsikovoti rinkos dalį. Daugybė televizorių gamintojų, tokių kaip „Panasonic“, LG, „Sharp“, „Toshiba“, siūlo prieigą prie internetinės televizijos remdamiesi principu „viskas viename“.
Pavyzdžiui, viena didžiausių televizorių gamintojų „Samsung“ mano, jog jos siūlomi „protingi“ televizoriai suteiks galimybę išlaikyti jai lyderio poziciją rinkoje.
„Dabar – pereinamasis laikotarpis, kuomet galima stebėti, kaip keičiasi televizijos žiūrėjimo principai ir, manau, jog tai kovų už namų televiziją pradžia“, – teigia „Samsung“ atstovas BK Junas.
Na, o naudotojui tokia pasiūlymų įvairovė reiškia tik viena – ateityje renkantis televizorių atsiras didesnė pasirinkimo galimybė.
Beje, įvairūs tyrimai rodo, kad dauguma naudotojų naują televizorių įsigyja kas 7 metus, o tyrimų bendrovė „Forrester“ teigia, jog prie interneto prijungtų televizorių skaičius JAV išaugs nuo 2 mln. šiemet iki 43 mln. 2015 metais.