Didėja įtampa dėl TV transliacijų tarp „Google“ ir „Apple“

Publikuota: 2010 m. spalio 13 d. trečiadienis

Televizija
Analitikų teigimu, namų televizijos plėtra priklauso nuo to, kiek laiko tradicinių televizorių gamintojams pavyks priešintis aukštųjų technologijų bendrovėms, tokioms kaip „Google“ ir „Apple“, siūlančioms TV internete.

Pasauliniai televizorių ir dekoderių gamintojai kovoja dėl rinkos dalies ir ypatingą dėmesį skiria technologijoms, sujungiančioms televizorių su internetu. Specialistai mano, jog „Google“ atėjimas pagyvino rinką, kurioje iki šiol dominavo bendrovė „Apple“, siūlanti savo konverterius, skaitmeniniams signalams priimti.

„Šiuo metu atsirado daug galimybių, tačiau akivaizdaus lyderio nėra, – teigia Polas Eriksonas, bendrovės „IMS Research“ vyriausiasis analitikas. – Kiekvienas gamintojas nori, jog būtent jo produktą žiūrovas pasirinktų.“

Visgi, specialistų teigimu, daugiau nei 5 milijonai pasaulio gyventojų mieliau žiūri programas televizoriaus ekrane – tai maždaug du kartus daugiau nei mobiliuoju telefonu arba kompiuteriu.  

Titanų kova

Kai kurie analitikai prognozuoja, kad pagrindinė kova vyks tarp „Google“ ir „Apple“. Praėjusią savaitę kompiuterinės įrangos gamintoja „Logitech“, bendradarbiaudama su „Google“, išleido skaitmeninį priedėlį, prijungiantį televizorių prie interneto. Diena anksčiau „Apple“ pristatė rinkai priedėlį, užtikrinantį prieigą prie TV transliacijų, filmų, nuotraukų, muzikos internetu. Visgi Polas Eriksonas iš „IMS Research“ mano, jog ne šios kompanijos svarbiausios.

Google

„Nei viena, nei kita („Google“ ir „Apple“) neįrodė, jog atlieka svarbų vaidmenį televizijos rinkoje. „Apple“ televizija jau ilgokai egzistuoja rinkoje, bet akivaizdžios sėkmės nesulaukė. „TV Google“ – kol kas naujovė, tačiau jai dar reikia įtvirtinti savo vardą ir, jei bendrovė susidoros su šia užduotimi, tuomet viskas gali pasikeisti“, – teigė specialistas.

„Google“ tik šiemet prakalbo apie namų televiziją. Ji tai pristatė kaip savotišką nuotykį, kuriame televizija sujungiama su tinklu, taikomosiomis programomis, naršykle. Be to, „Google“, tikėdamasi didesnių įplaukų iš reklamos, siūlo televizorių gamintojams nemokamą platformą, skirtą taikomajai programai sukurti.

Beje, „Apple“ vadovas Stivas Džobsas „Apple TV“ pavadino „hobiu“, rugsėjį vykusioje konferencijoje pripažindamas, jog kompanijai nepavyko sudominti naudotojų.
„Pardavėme daugiau priedėlių, tačiau tai netapo rinkos sensacija“, – teigė jis.

„Viskas viename“

Visgi „Google“ ir „Apple“ ne vienintelės bendrovės, bandančios pakeisti televizijos žiūrėjimo koncepciją ir išsikovoti rinkos dalį. Daugybė televizorių gamintojų, tokių kaip „Panasonic“, LG, „Sharp“, „Toshiba“, siūlo prieigą prie internetinės televizijos remdamiesi principu „viskas viename“.

Pavyzdžiui, viena didžiausių televizorių gamintojų „Samsung“ mano, jog jos siūlomi „protingi“ televizoriai suteiks galimybę išlaikyti jai lyderio poziciją rinkoje.

„Dabar – pereinamasis laikotarpis, kuomet galima stebėti, kaip keičiasi televizijos žiūrėjimo principai ir, manau, jog tai kovų už namų televiziją pradžia“, – teigia „Samsung“ atstovas BK Junas.

Na, o naudotojui tokia pasiūlymų įvairovė reiškia tik viena – ateityje renkantis televizorių atsiras didesnė pasirinkimo galimybė. 

Beje, įvairūs tyrimai rodo, kad dauguma naudotojų naują televizorių įsigyja kas 7 metus, o tyrimų bendrovė „Forrester“ teigia, jog prie interneto prijungtų televizorių skaičius JAV išaugs nuo 2 mln. šiemet iki 43 mln. 2015 metais. 

Šaltinis: BBC
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Kas ketvirtas Lietuvos verslininkas pirmiausia laukia pokyčių švietimo sistemoje

Nuo realių darbo rinkos poreikių atitrūkusi Lietuvos švietimo sistema tampa kliūtimi kuriant geresnį gyvenimą Lietuvoje. Tuo įsitikinęs kas ketvirtas šalies verslininkas, įžvelgiantis švietimo sistemos reformų būtinybę. skaityti »

Kaip pasikeitusi darbo rinka diktuoja technologijų madas?

Prognozuojama, kad iki 2020–ųjų 40 proc. pasaulio gyventojų dirbs patys sau – vyraus laisvai samdomo darbo rinka. skaityti »

Kam reikalinga 360 laipsnių vaizdo kamera?

Dažniausiai apie 360 laipsnių vaizdo kamerą pagalvoja atostogas planuojantys žmonės, mėgstantys fiksuoti akimirkas kalnuose, ekskursijose po miestą ir t.t. skaityti »

Keturi būdai, kaip apsaugoti išmaniuosius vasaros karščių metu

Temperatūrai lauke stipriai šovus į viršų, lietuviai turėtų saugotis ne tik patys, bet ir pagalvoti apie savo išmaniuosius įrenginius. skaityti »

Kur Lietuvoje rastume daugiausiai televizoriaus pultelių?

Kas svarbiausia, renkantis naują televizorių, kokie dalykai, susiję su šiais prietaisais, labiausiai erzina skirtingų miestų gyventojus ir kuriame šalies krašte galima rasti daugiausiai televizoriaus pultelių? skaityti »

ES Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas vartotojams suteiks daugiau teisių, įmonėms – pareigų

Dėl technologinių pasiekimų pasaulyje sukurtų, apdorotų ir dalijamų duomenų kiekis pastaraisiais metais pasiekė nenumatytas proporcijas. skaityti »

Robotizacija kurs naujas darbo vietas

Pramonė neišvengiamai turi pereiti prie robotizacijos tam, kad būtų didinamas darbų efektyvumas, atliekamų užduočių tikslumas ir užtikrinamas saugumas. Taip tikina ekspertai ir priduria, kad robotų kuriama ekonominė nauda – akivaizdi. skaityti »

Svarbiausios televizorių savybės žaidimų mėgėjams

Pastaraisiais metais žaidimų rinkai skirtos konsolės smarkiai patobulėjo – naujausi įrenginiai palaiko ir 4K grafiką, ir aukštą dinaminį diapazoną. skaityti »

„Microsoft“ technologija leis valdyti išmanųjį be rankų

„Microsoft Research“ sukūrė technologiją „GlassHands“, kuri leidžia valdyti mobilųjį įrenginį rankų judesiais ore ar ant bet kokio norimo paviršiaus. skaityti »

Nuo šiol kompiuteriui krauti nebereikės laidų

Belaidis krovimas tampa viena naujausių technologijų, kurias siūlo mobiliųjų telefonų ir planšečių gamintojai. skaityti »