Didėja įtampa dėl TV transliacijų tarp „Google“ ir „Apple“

Publikuota: 2010 m. spalio 13 d. trečiadienis

Televizija
Analitikų teigimu, namų televizijos plėtra priklauso nuo to, kiek laiko tradicinių televizorių gamintojams pavyks priešintis aukštųjų technologijų bendrovėms, tokioms kaip „Google“ ir „Apple“, siūlančioms TV internete.

Pasauliniai televizorių ir dekoderių gamintojai kovoja dėl rinkos dalies ir ypatingą dėmesį skiria technologijoms, sujungiančioms televizorių su internetu. Specialistai mano, jog „Google“ atėjimas pagyvino rinką, kurioje iki šiol dominavo bendrovė „Apple“, siūlanti savo konverterius, skaitmeniniams signalams priimti.

„Šiuo metu atsirado daug galimybių, tačiau akivaizdaus lyderio nėra, – teigia Polas Eriksonas, bendrovės „IMS Research“ vyriausiasis analitikas. – Kiekvienas gamintojas nori, jog būtent jo produktą žiūrovas pasirinktų.“

Visgi, specialistų teigimu, daugiau nei 5 milijonai pasaulio gyventojų mieliau žiūri programas televizoriaus ekrane – tai maždaug du kartus daugiau nei mobiliuoju telefonu arba kompiuteriu.  

Titanų kova

Kai kurie analitikai prognozuoja, kad pagrindinė kova vyks tarp „Google“ ir „Apple“. Praėjusią savaitę kompiuterinės įrangos gamintoja „Logitech“, bendradarbiaudama su „Google“, išleido skaitmeninį priedėlį, prijungiantį televizorių prie interneto. Diena anksčiau „Apple“ pristatė rinkai priedėlį, užtikrinantį prieigą prie TV transliacijų, filmų, nuotraukų, muzikos internetu. Visgi Polas Eriksonas iš „IMS Research“ mano, jog ne šios kompanijos svarbiausios.

Google

„Nei viena, nei kita („Google“ ir „Apple“) neįrodė, jog atlieka svarbų vaidmenį televizijos rinkoje. „Apple“ televizija jau ilgokai egzistuoja rinkoje, bet akivaizdžios sėkmės nesulaukė. „TV Google“ – kol kas naujovė, tačiau jai dar reikia įtvirtinti savo vardą ir, jei bendrovė susidoros su šia užduotimi, tuomet viskas gali pasikeisti“, – teigė specialistas.

„Google“ tik šiemet prakalbo apie namų televiziją. Ji tai pristatė kaip savotišką nuotykį, kuriame televizija sujungiama su tinklu, taikomosiomis programomis, naršykle. Be to, „Google“, tikėdamasi didesnių įplaukų iš reklamos, siūlo televizorių gamintojams nemokamą platformą, skirtą taikomajai programai sukurti.

Beje, „Apple“ vadovas Stivas Džobsas „Apple TV“ pavadino „hobiu“, rugsėjį vykusioje konferencijoje pripažindamas, jog kompanijai nepavyko sudominti naudotojų.
„Pardavėme daugiau priedėlių, tačiau tai netapo rinkos sensacija“, – teigė jis.

„Viskas viename“

Visgi „Google“ ir „Apple“ ne vienintelės bendrovės, bandančios pakeisti televizijos žiūrėjimo koncepciją ir išsikovoti rinkos dalį. Daugybė televizorių gamintojų, tokių kaip „Panasonic“, LG, „Sharp“, „Toshiba“, siūlo prieigą prie internetinės televizijos remdamiesi principu „viskas viename“.

Pavyzdžiui, viena didžiausių televizorių gamintojų „Samsung“ mano, jog jos siūlomi „protingi“ televizoriai suteiks galimybę išlaikyti jai lyderio poziciją rinkoje.

„Dabar – pereinamasis laikotarpis, kuomet galima stebėti, kaip keičiasi televizijos žiūrėjimo principai ir, manau, jog tai kovų už namų televiziją pradžia“, – teigia „Samsung“ atstovas BK Junas.

Na, o naudotojui tokia pasiūlymų įvairovė reiškia tik viena – ateityje renkantis televizorių atsiras didesnė pasirinkimo galimybė. 

Beje, įvairūs tyrimai rodo, kad dauguma naudotojų naują televizorių įsigyja kas 7 metus, o tyrimų bendrovė „Forrester“ teigia, jog prie interneto prijungtų televizorių skaičius JAV išaugs nuo 2 mln. šiemet iki 43 mln. 2015 metais. 

Šaltinis: BBC
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Kino pramonė ar televizoriai – kas pirmesni?

Besirenkant naują televizorių, geresnei vaizdo kokybei skiriamas bene didžiausias dėmesys, todėl natūralu, kad šiuo metu rinkoje vis dažniau atsigręžiama ir į 4K raišką. skaityti »

Keičiasi įmonių požiūris į gamybos modernizaciją

Naujausia Lietuvos pramonininkų konfederacijos atlikta 150 didžiausių Lietuvos įmonių vadovų apklausa rodo, kad įmonių požiūris į gamybos modernizaciją keičiasi - pramonės įmonės vis dažniau investuoja į moderniąją pramonę. skaityti »

B. Geitsas neleido vaikams naudotis išmaniaisiais telefonais iki 14 metų

Ne vienas technologijų įmonių vadovas riboja išmaniųjų prietaisų naudojimą savo vaikams. skaityti »

Lietuvos įmonės investuoja į inovacijas

Per pastaruosius trejus metus inovacijas Lietuvoje diegė daugiau nei pusė, t.y. 53 proc. įmonių. skaityti »

Kibernetinis saugumas ir dirbtinis intelektas – ateities inovacija?

Ateis tokia diena, kai programuotojai galės perleisti savo darbą pačioms save mokančioms mašinoms, kompiuteriai gebės mokytis, naudotis tomis žiniomis, kurias sukaupė iš daugybės visų mūsų naudojamų įrenginių. skaityti »

Vilniuje bus pristatytas „Tesla Gigafactory“ gamykloje dirbantis robotas

Naujausi robotai niekuo neprimena žmogaus, o ekspertai aiškina, jog ateitis, kurioje jie padaro visus mūsų darbus, yra veikiau tik graži fantazija. skaityti »

Ar verslas pasirengęs dar vienai pramonės revoliucijai?

Ketvirtoji pramonės revoliucija, dar vadinama daiktų internetu, – tai ne ateitis, tai jau šių dienų realybė. Taip teigia ietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas Robertas Dargis. skaityti »

Lietuva siekia tapti Baltijos regiono informacinių technologijų kompetencijų centru

Lietuva laimėjo galimybę steigti pirmąjį Baltijos regione informacinių ir komunikacijos technologijų kompetencijų centrą. skaityti »

„Dell“ pirmoji rinkoje pakuotėms panaudojo iš vandenynų surinktą plastiką

Amerikiečių IT įmonė „Dell“ surado būdą taršai sumažinti: netrukus rinkoje pasirodys vieni naujausių bei pažangiausių kompiuterių – „XPS 13 2-in-1“, kurių pakuotės pagamintos iš vandenynuose surinkto plastiko. skaityti »

Besirenkantiems planšetę: svarbiausių parametrų ketvertukas

Norintiems nusipirkti iš tiesų gerą planšetę, ekspertai rekomenduoja nepatingėti ir atkreipti dėmesį į svarbiausius parametrus bei savybes. Kokios jos? skaityti »