E. policijos paslaugomis naudojasi vis daugiau Lietuvos gyventojų

Publikuota: 2012 m. kovo 29 d. ketvirtadienis

Nuo praėjusių metų lapkričio Lietuvoje veikianti elektroninių policijos paslaugų sistema www.epolicija.lt jau spėjo gerokai pasitarnauti registruojant ir išaiškinant nusikaltimus visoje šalyje. Besinaudojančių galimybe pranešti apie nusikalstamą veiką internetu ar mobiliuoju telefonu skaičius sparčiai auga. Speciali svetainė jau aplankyta daugiau nei 36 tūkst. kartų. Iš jų per 28 tūkst. – unikalūs apsilankymai.

Policijai teikti pareiškimus internetu ar mobiliuoju telefonu leidžianti sistema veikti pradėjo praėjusių metų lapkričio 1-ąją. Beveik dvejus metus kurto projekto „Viešosios policijos paslaugos „Pranešimų policijai teikimas“ perkėlimas į elektroninę erdvę“ rezultatas – galimybė apie nusikaltimą, dingusį asmenį, eismo ar kitą įvykį pranešti pateikus pareiškimą interneto svetainėje, išsiuntus trumpąjį SMS, daugiaformatį MMS pranešimą mobiliuoju telefonu numeriu +37061434567 arba elektroninį laišką adresu epolicija@policija.lt.

„Naujoji sistema, kurios dėka dalis policijos teikiamų paslaugų buvo perkeltos į elektroninę erdvę, ne tik pagreitino ir supaprastino pareigūnų darbą, bet ir sukūrė galimybę kur kas patogiau gyventojams pranešti apie nusikaltimus ar kitus įvykius “, − teigia projekto „Viešosios policijos paslaugos „Pranešimų policijai teikimas“ perkėlimas į elektroninę erdvę“ vadovas Tomas Stankevičius.

Vienas didžiausių www.epolicija.lt siūlomų privalumų, kad gyventojai, nepriklausomai nuo policijos skyrių darbo laiko, pareiškimus internetu ar mobiliuoju telefonu gali pateikti visą parą septynias dienas per savaitę, būdami bet kurioje Lietuvos vietoje. Tiesa, ši paslauga skirta ne skubiajai pagalbai gauti, tačiau ji gerokai supaprastina informacijos apie nusikaltimus perdavimo policijai procedūrą bei įgalina per tą patį laiko tarpą priimti kur kas didesnį kiekį tokių pranešimų.

„Nors pareiškimus internete pateikti galima ir anonimiškai, džiugu, kad didžioji dalis gyventojų – beveik 60 proc. - apie nusikaltimus ar kitus įvykius praneša užsiregistravę sistemoje bei identifikavę savo tapatybę. Pateikus savo asmens duomenis, sistema siūlo kur kas daugiau galimybių: žmogus gali internete stebėti pateikto pareiškimo nagrinėjimo eigą ir būseną, esant poreikiui – jį papildyti“, − sako T. Stankevičius.

Ši elektroninė paslauga populiariausia tarp 35–44 metų amžiaus Lietuvos gyventojų, pranešimai apie nusikalstamas veikas ar kitus įvykius iš šiai amžiaus grupei priklausančių žmonių sudaro daugiau kaip 70 procentų visų registruotų vartotojų pranešimų. Dauguma jų, net 90 procentų, pateikiama apsilankius paslaugą teikiančiame portale.

„Policijos paslaugų perkėlimas į elektroninę erdvę yra svarbus žingsnis, kuris ne tik padeda taupyti valstybės lėšas, geriau organizuoti policijos darbą, bet ir tiesiogiai prisideda prie saugesnės visuomenės kūrimo“, – sako Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susisiekimo ministerijos direktorius Valdas Kišonas.

Projektas „Viešosios policijos paslaugos „Pranešimų policijai teikimas" perkėlimas į elektroninę erdvę“ yra finansuojamas Ekonomikos augimo veiksmų programos 3 prioriteto „Informacinė visuomenė visiems“ priemonės „Elektroninės valdžios paslaugos“ lėšomis. Projekto įgyvendinimui skirta daugiau nei 5,3 mln. litų Europos Sąjungos struktūrinės paramos lėšų. Projektas pradėtas įgyvendinti 2009 m. gegužės mėnesį.

 

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Kam dažniausiai žmonės naudoja išmaniuosius telefonus?

Šiuo metu pasaulyje yra 2,32 milijardai išmaniųjų telefonų vartotojų, o iki 2020-ųjų šis skaičius paaugs dar iki 500 milijonų. skaityti »

Per 2017 m. III ketv. Lietuvoje įregistruotas 13 281 incidentas kibernetinėje erdvėje (3)

CERT-LT duomenimis, apie penktadalį visų incidentų sudarė kenkimo programinė įranga: virusai (įskaitant išpirkos reikalaujančias kenkimo programas „ransomware“), Trojos arkliai ir pan. skaityti »

Atšalus telefonus sugadiname dažniau: 5 patarimai, kaip išmaniuoju naudotis saugiai

Beveik 60 proc. Lietuvos gyventojų labiausiai jaudinasi dėl mobilaus telefono vagystės, tačiau daug dažniau telefonus iš žmonių atima neatsakingas jų pačių elgesys. skaityti »

Vandeniui atspari išmanioji apyrankė „Samsung Gear Fit2 Pro“ jau Lietuvoje

Naujas įrenginys atitinka 5 atmosferų atsparumo vandeniui standartą, tačiau yra skirtas ne tik plaukiojimui, bet ir kitai fizinei veiklai bei sveiko gyvenimo būdo stebėsenai. skaityti »

„Dell Technologies“ įkūrė Daiktų interneto skyrių

„Dell Technologies“ neatsilieka nuo šios evoliucijos ir kuria naujas vizijas bei strategijas, kad padėtų klientams pasiekti skaitmeninę ateitį saugiai valdant sudėtingą ir dažnai fragmentuotą daiktų interneto struktūrą. skaityti »

Dirbtinis intelektas vaizduotės spąstuose – jis bus kitoks nei tikimės

Dirbtinis intelektas ne atkeliauja – jis jau čia. Ir nors iki mokslinėje fantastikoje matomo superproto liko dar mažiausiai keli dešimtmečiai, kasdien susiduriame su elementaresnėmis jo formomis. skaityti »

Galimybės, kurias verslui atveria didieji duomenys: pamatyti daugiau, įžvelgti tiksliau

Pirkėjų elgsenos realiuoju laiku stebėjimas. Naršymo internete sekimas. Tai tik nedidelė kasdien verslo renkamų duomenų dalis, toli gražu neatspindinti didžiųjų duomenų aprėpčių ir potencialo. skaityti »

ABC tėveliams: programėlės, kurias reikia įdiegti vaiko išmaniajame

Remiantis „Influence Central“ vykdyto tyrimo duomenimis, 10 metų – tai amžius, kuomet vaikai paprastai gauna savo pirmąjį išmanųjį telefoną. skaityti »

Lietuviai vis dažniau perka internetu

Interneto naudotojų Lietuvoje pirkimo įpročiai rodo, kad pusė elektroninių parduotuvių klientų pinigines internetiniam pirkiniui atveria bent kartą per 3 mėnesius. skaityti »

Kaip pasirinkti monitorių, jei daug laiko praleidžiate prie kompiuterio

Šiais laikais siūloma monitorių įvairovė reiškia, kad beveik kiekvienas gali atrasti tai, ko jam reikia. skaityti »