„GfK Retail and Technology Baltic“: 2011 m. technologijų rinkos augo lėčiau nei prognozuota

Publikuota: 2012 m. vasario 28 d. antradienis

Pasaulyje pirmaujančios technologijų rinkų tyrimų bendrovės „GfK Retail and Technology Baltic" duomenimis, 2011 m. Lietuvos vaizdo ir garso technikos, buities prekių bei informacinių technologijų rinkose parduodamų prekių kiekis augo 10 proc., o pajamos – 13 proc., nors praeitų metų pradžioje buvo prognozuota, kad augimas turėtų siekti 15 proc. Tuo metu, pridėjus mobiliųjų ir išmaniųjų telefonų pardavimus, bendra technologijų rinka liko beveik nepakitusi – augo vos 1 proc.

„Dar 2011 m. pradžioje prognozavome, kad Lietuvos technologijų rinkos, be mobiliųjų ir išmaniųjų telefonų, palyginti su 2010 m., bendrai turėtų augti 15 proc. parduodamų daiktų kiekiu ir 20 proc. gautomis pajamomis, – pastebi „GfK Retail and Technology Baltic” atstovybės Lietuvoje vadovas Eduardas Grybovas. – Tačiau šios prognozės pasiteisino tik pirmąjį praeitų metų pusmetį, antrąjį pusmetį pardavimai augo ne taip sparčiai ir bendras metų rezultatas buvo mažesnis nei prognozuota.“ Pasak jo, vaizdo ir garso technikos rinka augo 16,5 proc., buities prekių rinka – 0,2 proc., o informacinių technologijų – 10,5 proc. Tuo metu pardavimai mobiliųjų įrenginių rinkoje krito 9 proc.

Sparčiausiai 2011 m. augo vaizdo ir garso technikos rinka – palyginti su 2010 m., televizorių pardavimai kilo net 42,5 proc., priedėlių – 16,6 proc. „Lietuvoje vykusio Europos krepšinio čempionato, kaip ir 2010 m. Pasaulio krepšinio čempionato metu, naujosios kartos televizorių pardavimai smarkiai išaugo – pirmąjį metų pusmetį jų buvo parduota 52 proc. daugiau, – sako E. Grybovas. –  Nors Lietuvos krepšinio rinktinei anksti iškritus iš varžybų televizorių pardavimai sumažėjo, tačiau 35 proc. augimas išliko ir antrąjį pusmetį.“

E. Grybovo teigimu, šiais metais spartus televizijos rinkos augimas išliks dėl kelių priežasčių: pirmiausia, dėl analoginės antžeminės televizijos išjungimo, taip pat dėl to, kad naujos kartos televizoriai dar yra mažai paplitę Lietuvos provincijos namų ūkiuose. „Pernai iš viso parduota 70 tūkst. televizijos priedėlių, prijungiamų prie senos kartos televizorių. Tai rodo, kad dar gana daug Lietuvos namų ūkių naudoja paprastus ekraninius (CRT) televizorius, – pastebi E. Grybovas. – Be to, 2012 m. pasaulyje vyks du dideli sporto renginiai – Europos futbolo čempionatas bei Londono Olimpiada, kurių metu taip pat prognozuojame spartesnį pardavimų augimą.“

„GfK Retail and Technology Baltic" duomenimis, per metus televizorių kaina krito 6 proc., populiariausią – 32 colių įstrižainės televizorių pernai buvo galima įsigyti vidutiniškai už 850 Lt, tuo metu 2010 m. toks televizorius kainavo apie 1 150 Lt.

Smulkių elektronikos prekių – DVD vaizdo grotuvų, filmavimo kamerų, nešiojamų muzikos grotuvų, namų kino sistemų – pardavimai 2011 m. ir toliau krito, labiausiai – filmavimo kamerų ir DVD vaizdo grotuvų grupėse – atitinkamai, 25 proc. ir  22 proc. Tuo metu skaitmeninių fotoaparatų pardavimai augo 17 proc., navigacinių sistemų – 12 proc.

2011 m. stambių buities prekių rinkoje antrus metus iš eilės stebimas sąstingis – bendras rinkų augimas tesiekė 0,2 proc. „Didžiausio pakilimo buvo tikimasi šaldytuvų rinkoje, tačiau pardavimai lūkesčių nepateisino, praeitą vasarą šaldymo įrangos pardavimai krito net 20 proc. palyginti su 2010 m.“, – sako E. Grybovas. Bendrai šaldytuvų pardavimai 2011 m. krito 5 proc. Teigiamą metų buities prekių rinkos rezultatą išlaikė 7 proc. augę viryklių bei orkaičių pardavimai,  1,6 proc. – indaplovių, 1,4 proc. –  integruojamos virtuvinės technikos ir 1,2 proc. – skalbimo mašinų.

„Smulkios buities technikos rinkoje nustebino vis dar smarkiai augantis kavos aparatų poreikis“, – pastebi E. Grybovas. – 2011 m. parduotų kavos aparatų kiekis augo 58 proc., o pajamos – 54 proc.“.

10,5 proc. augimą bendroje Lietuvos informacinių technologijų rinkoje lėmė 20 proc. išaugę nešiojamų kompiuterių pardavimai. Tuo metu kitų rinkos prekių grupių pardavimas krito: monitoriai – 16 proc., spausdinimo aparatai – 12 proc., multifunkciniai spausdinimo įrenginiai – 8 proc. „Monitorių pardavimams tiesioginę įtaką daro pirkėjų pasirinkimas vietoj stacionaraus įsigyti nešiojamą kompiuterį – pernai nešiojami kompiuteriai atpigo vidutiniškai 9 proc.“, – pastebi E. Grybovas. Jo teigimu, ši tendencija Lietuvoje turėtų išlikti ir 2012 m.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Kam dažniausiai žmonės naudoja išmaniuosius telefonus?

Šiuo metu pasaulyje yra 2,32 milijardai išmaniųjų telefonų vartotojų, o iki 2020-ųjų šis skaičius paaugs dar iki 500 milijonų. skaityti »

Per 2017 m. III ketv. Lietuvoje įregistruotas 13 281 incidentas kibernetinėje erdvėje (3)

CERT-LT duomenimis, apie penktadalį visų incidentų sudarė kenkimo programinė įranga: virusai (įskaitant išpirkos reikalaujančias kenkimo programas „ransomware“), Trojos arkliai ir pan. skaityti »

Atšalus telefonus sugadiname dažniau: 5 patarimai, kaip išmaniuoju naudotis saugiai

Beveik 60 proc. Lietuvos gyventojų labiausiai jaudinasi dėl mobilaus telefono vagystės, tačiau daug dažniau telefonus iš žmonių atima neatsakingas jų pačių elgesys. skaityti »

Vandeniui atspari išmanioji apyrankė „Samsung Gear Fit2 Pro“ jau Lietuvoje

Naujas įrenginys atitinka 5 atmosferų atsparumo vandeniui standartą, tačiau yra skirtas ne tik plaukiojimui, bet ir kitai fizinei veiklai bei sveiko gyvenimo būdo stebėsenai. skaityti »

„Dell Technologies“ įkūrė Daiktų interneto skyrių

„Dell Technologies“ neatsilieka nuo šios evoliucijos ir kuria naujas vizijas bei strategijas, kad padėtų klientams pasiekti skaitmeninę ateitį saugiai valdant sudėtingą ir dažnai fragmentuotą daiktų interneto struktūrą. skaityti »

Dirbtinis intelektas vaizduotės spąstuose – jis bus kitoks nei tikimės

Dirbtinis intelektas ne atkeliauja – jis jau čia. Ir nors iki mokslinėje fantastikoje matomo superproto liko dar mažiausiai keli dešimtmečiai, kasdien susiduriame su elementaresnėmis jo formomis. skaityti »

Galimybės, kurias verslui atveria didieji duomenys: pamatyti daugiau, įžvelgti tiksliau

Pirkėjų elgsenos realiuoju laiku stebėjimas. Naršymo internete sekimas. Tai tik nedidelė kasdien verslo renkamų duomenų dalis, toli gražu neatspindinti didžiųjų duomenų aprėpčių ir potencialo. skaityti »

ABC tėveliams: programėlės, kurias reikia įdiegti vaiko išmaniajame

Remiantis „Influence Central“ vykdyto tyrimo duomenimis, 10 metų – tai amžius, kuomet vaikai paprastai gauna savo pirmąjį išmanųjį telefoną. skaityti »

Lietuviai vis dažniau perka internetu

Interneto naudotojų Lietuvoje pirkimo įpročiai rodo, kad pusė elektroninių parduotuvių klientų pinigines internetiniam pirkiniui atveria bent kartą per 3 mėnesius. skaityti »

Kaip pasirinkti monitorių, jei daug laiko praleidžiate prie kompiuterio

Šiais laikais siūloma monitorių įvairovė reiškia, kad beveik kiekvienas gali atrasti tai, ko jam reikia. skaityti »