„GfK Retail and Technology Baltic“: 2011 m. technologijų rinkos augo lėčiau nei prognozuota

Publikuota: 2012 m. vasario 28 d. antradienis

Pasaulyje pirmaujančios technologijų rinkų tyrimų bendrovės „GfK Retail and Technology Baltic" duomenimis, 2011 m. Lietuvos vaizdo ir garso technikos, buities prekių bei informacinių technologijų rinkose parduodamų prekių kiekis augo 10 proc., o pajamos – 13 proc., nors praeitų metų pradžioje buvo prognozuota, kad augimas turėtų siekti 15 proc. Tuo metu, pridėjus mobiliųjų ir išmaniųjų telefonų pardavimus, bendra technologijų rinka liko beveik nepakitusi – augo vos 1 proc.

„Dar 2011 m. pradžioje prognozavome, kad Lietuvos technologijų rinkos, be mobiliųjų ir išmaniųjų telefonų, palyginti su 2010 m., bendrai turėtų augti 15 proc. parduodamų daiktų kiekiu ir 20 proc. gautomis pajamomis, – pastebi „GfK Retail and Technology Baltic” atstovybės Lietuvoje vadovas Eduardas Grybovas. – Tačiau šios prognozės pasiteisino tik pirmąjį praeitų metų pusmetį, antrąjį pusmetį pardavimai augo ne taip sparčiai ir bendras metų rezultatas buvo mažesnis nei prognozuota.“ Pasak jo, vaizdo ir garso technikos rinka augo 16,5 proc., buities prekių rinka – 0,2 proc., o informacinių technologijų – 10,5 proc. Tuo metu pardavimai mobiliųjų įrenginių rinkoje krito 9 proc.

Sparčiausiai 2011 m. augo vaizdo ir garso technikos rinka – palyginti su 2010 m., televizorių pardavimai kilo net 42,5 proc., priedėlių – 16,6 proc. „Lietuvoje vykusio Europos krepšinio čempionato, kaip ir 2010 m. Pasaulio krepšinio čempionato metu, naujosios kartos televizorių pardavimai smarkiai išaugo – pirmąjį metų pusmetį jų buvo parduota 52 proc. daugiau, – sako E. Grybovas. –  Nors Lietuvos krepšinio rinktinei anksti iškritus iš varžybų televizorių pardavimai sumažėjo, tačiau 35 proc. augimas išliko ir antrąjį pusmetį.“

E. Grybovo teigimu, šiais metais spartus televizijos rinkos augimas išliks dėl kelių priežasčių: pirmiausia, dėl analoginės antžeminės televizijos išjungimo, taip pat dėl to, kad naujos kartos televizoriai dar yra mažai paplitę Lietuvos provincijos namų ūkiuose. „Pernai iš viso parduota 70 tūkst. televizijos priedėlių, prijungiamų prie senos kartos televizorių. Tai rodo, kad dar gana daug Lietuvos namų ūkių naudoja paprastus ekraninius (CRT) televizorius, – pastebi E. Grybovas. – Be to, 2012 m. pasaulyje vyks du dideli sporto renginiai – Europos futbolo čempionatas bei Londono Olimpiada, kurių metu taip pat prognozuojame spartesnį pardavimų augimą.“

„GfK Retail and Technology Baltic" duomenimis, per metus televizorių kaina krito 6 proc., populiariausią – 32 colių įstrižainės televizorių pernai buvo galima įsigyti vidutiniškai už 850 Lt, tuo metu 2010 m. toks televizorius kainavo apie 1 150 Lt.

Smulkių elektronikos prekių – DVD vaizdo grotuvų, filmavimo kamerų, nešiojamų muzikos grotuvų, namų kino sistemų – pardavimai 2011 m. ir toliau krito, labiausiai – filmavimo kamerų ir DVD vaizdo grotuvų grupėse – atitinkamai, 25 proc. ir  22 proc. Tuo metu skaitmeninių fotoaparatų pardavimai augo 17 proc., navigacinių sistemų – 12 proc.

2011 m. stambių buities prekių rinkoje antrus metus iš eilės stebimas sąstingis – bendras rinkų augimas tesiekė 0,2 proc. „Didžiausio pakilimo buvo tikimasi šaldytuvų rinkoje, tačiau pardavimai lūkesčių nepateisino, praeitą vasarą šaldymo įrangos pardavimai krito net 20 proc. palyginti su 2010 m.“, – sako E. Grybovas. Bendrai šaldytuvų pardavimai 2011 m. krito 5 proc. Teigiamą metų buities prekių rinkos rezultatą išlaikė 7 proc. augę viryklių bei orkaičių pardavimai,  1,6 proc. – indaplovių, 1,4 proc. –  integruojamos virtuvinės technikos ir 1,2 proc. – skalbimo mašinų.

„Smulkios buities technikos rinkoje nustebino vis dar smarkiai augantis kavos aparatų poreikis“, – pastebi E. Grybovas. – 2011 m. parduotų kavos aparatų kiekis augo 58 proc., o pajamos – 54 proc.“.

10,5 proc. augimą bendroje Lietuvos informacinių technologijų rinkoje lėmė 20 proc. išaugę nešiojamų kompiuterių pardavimai. Tuo metu kitų rinkos prekių grupių pardavimas krito: monitoriai – 16 proc., spausdinimo aparatai – 12 proc., multifunkciniai spausdinimo įrenginiai – 8 proc. „Monitorių pardavimams tiesioginę įtaką daro pirkėjų pasirinkimas vietoj stacionaraus įsigyti nešiojamą kompiuterį – pernai nešiojami kompiuteriai atpigo vidutiniškai 9 proc.“, – pastebi E. Grybovas. Jo teigimu, ši tendencija Lietuvoje turėtų išlikti ir 2012 m.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Naująjį „Samsung Galaxy Note 7“ jau galima užsisakyti ir Lietuvoje

Nuo rugpjūčio 16 d. iki rugjūčio 30 d. naujausius, dar prekyboje nepasirodžiusius, „Samsung Galaxy Note 7“ telefonus Lietuvos gyventojai gali užsisakyti iš anksto mobilaus ryšio operatorių parduotuvėse. skaityti »

„Apple“ atnaujins savo nešiojamuosius kompiuterius

Kaip skelbia naujienų agentūra „Bloomberg“, kompanija „Apple“ planuoja atnaujinti nešiojamųjų kompiuterių „MacBook Pro“ liniją. skaityti »

Apklausos metu sudarytas jaunimo geidžiamiausių prietaisų penketukas

Šiuolaikinė technika, pradedant išmaniaisiais telefonais, baigiant automatizuotais bepiločiais orlaiviais, turi ypač stiprų poveikį jaunosios kartos gyvenimo būdui. skaityti »

Išmaniųjų namų rinkos augimo tempas spartėja

Išmaniųjų namų rinkos tyrimus atlikusi įmonė „Parks Associates“ paskelbė, kad iki 2020 m. išmaniųjų namų technologijomis naudosis daugiau nei 50 proc. amerikiečių šeimų, prisijungusių prie interneto. skaityti »

Pirmoji savaime susinaikinanti baterija jau sukurta?

Mokslininkai teigia sukūrę savaime susinaikinančią ličio jonų bateriją. Ji išnykti gali ją paveikus šiluma ar skysčiu. skaityti »

„Microsoft“ vadovas bendrovės ateitį mato debesų technologijų srityje

„Microsoft“ vadovas Satja Nadela pareiškė, kad šiuo metu prioritetinė bendrovės veikla – debesų technologijos. skaityti »

„Pokemon Go“ gerina rekordus

Papildytosios realybės žaidimas „Pokemon Go“ per pirmąsias 30 dienų nuo išleidimo jau uždirbo 200 mln. JAV dolerių. skaityti »

Kaip išsirinkti nešiojamąjį įkroviklį?

Nešiojamasis įkroviklis (angl. Power Bank) – tai praktiškas įrenginys, kuris apsaugo išmanųjį telefoną ir planšetinį kompiuterį nuo išsikrovimo ir praverčia tada, kai netoliese nėra tradicinio maitinimo šaltinio. skaityti »

„Samsung“ pristatė naujausią flagmaną „Galaxy Note7“

„Samsung Electronics“ pristatė naują išmanųjį telefoną „Galaxy Note7“. „Galaxy Note7“ pagamintas iš aukščiausios klasės medžiagų bei pasižymi unikaliu simetrišku „edge“ dizainu skaityti »

„BlackBerry“ siūlys „Android“ išmanųjį telefoną

Kanados kompanija „BlackBerry“ pristatė naują išmanųjį telefoną su „Android“ operacine sistema (OS). Tai „DTEK50“. skaityti »