„GfK Retail and Technology Baltic“: 2011 m. technologijų rinkos augo lėčiau nei prognozuota

Publikuota: 2012 m. vasario 28 d. antradienis

Pasaulyje pirmaujančios technologijų rinkų tyrimų bendrovės „GfK Retail and Technology Baltic" duomenimis, 2011 m. Lietuvos vaizdo ir garso technikos, buities prekių bei informacinių technologijų rinkose parduodamų prekių kiekis augo 10 proc., o pajamos – 13 proc., nors praeitų metų pradžioje buvo prognozuota, kad augimas turėtų siekti 15 proc. Tuo metu, pridėjus mobiliųjų ir išmaniųjų telefonų pardavimus, bendra technologijų rinka liko beveik nepakitusi – augo vos 1 proc.

„Dar 2011 m. pradžioje prognozavome, kad Lietuvos technologijų rinkos, be mobiliųjų ir išmaniųjų telefonų, palyginti su 2010 m., bendrai turėtų augti 15 proc. parduodamų daiktų kiekiu ir 20 proc. gautomis pajamomis, – pastebi „GfK Retail and Technology Baltic” atstovybės Lietuvoje vadovas Eduardas Grybovas. – Tačiau šios prognozės pasiteisino tik pirmąjį praeitų metų pusmetį, antrąjį pusmetį pardavimai augo ne taip sparčiai ir bendras metų rezultatas buvo mažesnis nei prognozuota.“ Pasak jo, vaizdo ir garso technikos rinka augo 16,5 proc., buities prekių rinka – 0,2 proc., o informacinių technologijų – 10,5 proc. Tuo metu pardavimai mobiliųjų įrenginių rinkoje krito 9 proc.

Sparčiausiai 2011 m. augo vaizdo ir garso technikos rinka – palyginti su 2010 m., televizorių pardavimai kilo net 42,5 proc., priedėlių – 16,6 proc. „Lietuvoje vykusio Europos krepšinio čempionato, kaip ir 2010 m. Pasaulio krepšinio čempionato metu, naujosios kartos televizorių pardavimai smarkiai išaugo – pirmąjį metų pusmetį jų buvo parduota 52 proc. daugiau, – sako E. Grybovas. –  Nors Lietuvos krepšinio rinktinei anksti iškritus iš varžybų televizorių pardavimai sumažėjo, tačiau 35 proc. augimas išliko ir antrąjį pusmetį.“

E. Grybovo teigimu, šiais metais spartus televizijos rinkos augimas išliks dėl kelių priežasčių: pirmiausia, dėl analoginės antžeminės televizijos išjungimo, taip pat dėl to, kad naujos kartos televizoriai dar yra mažai paplitę Lietuvos provincijos namų ūkiuose. „Pernai iš viso parduota 70 tūkst. televizijos priedėlių, prijungiamų prie senos kartos televizorių. Tai rodo, kad dar gana daug Lietuvos namų ūkių naudoja paprastus ekraninius (CRT) televizorius, – pastebi E. Grybovas. – Be to, 2012 m. pasaulyje vyks du dideli sporto renginiai – Europos futbolo čempionatas bei Londono Olimpiada, kurių metu taip pat prognozuojame spartesnį pardavimų augimą.“

„GfK Retail and Technology Baltic" duomenimis, per metus televizorių kaina krito 6 proc., populiariausią – 32 colių įstrižainės televizorių pernai buvo galima įsigyti vidutiniškai už 850 Lt, tuo metu 2010 m. toks televizorius kainavo apie 1 150 Lt.

Smulkių elektronikos prekių – DVD vaizdo grotuvų, filmavimo kamerų, nešiojamų muzikos grotuvų, namų kino sistemų – pardavimai 2011 m. ir toliau krito, labiausiai – filmavimo kamerų ir DVD vaizdo grotuvų grupėse – atitinkamai, 25 proc. ir  22 proc. Tuo metu skaitmeninių fotoaparatų pardavimai augo 17 proc., navigacinių sistemų – 12 proc.

2011 m. stambių buities prekių rinkoje antrus metus iš eilės stebimas sąstingis – bendras rinkų augimas tesiekė 0,2 proc. „Didžiausio pakilimo buvo tikimasi šaldytuvų rinkoje, tačiau pardavimai lūkesčių nepateisino, praeitą vasarą šaldymo įrangos pardavimai krito net 20 proc. palyginti su 2010 m.“, – sako E. Grybovas. Bendrai šaldytuvų pardavimai 2011 m. krito 5 proc. Teigiamą metų buities prekių rinkos rezultatą išlaikė 7 proc. augę viryklių bei orkaičių pardavimai,  1,6 proc. – indaplovių, 1,4 proc. –  integruojamos virtuvinės technikos ir 1,2 proc. – skalbimo mašinų.

„Smulkios buities technikos rinkoje nustebino vis dar smarkiai augantis kavos aparatų poreikis“, – pastebi E. Grybovas. – 2011 m. parduotų kavos aparatų kiekis augo 58 proc., o pajamos – 54 proc.“.

10,5 proc. augimą bendroje Lietuvos informacinių technologijų rinkoje lėmė 20 proc. išaugę nešiojamų kompiuterių pardavimai. Tuo metu kitų rinkos prekių grupių pardavimas krito: monitoriai – 16 proc., spausdinimo aparatai – 12 proc., multifunkciniai spausdinimo įrenginiai – 8 proc. „Monitorių pardavimams tiesioginę įtaką daro pirkėjų pasirinkimas vietoj stacionaraus įsigyti nešiojamą kompiuterį – pernai nešiojami kompiuteriai atpigo vidutiniškai 9 proc.“, – pastebi E. Grybovas. Jo teigimu, ši tendencija Lietuvoje turėtų išlikti ir 2012 m.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

„Microsoft“ įsigijo bendrovę „Intentional Software“

„Microsoft“ įsigijo bendrovę „Intentional Software“, kurios įkūrėjas Charles Simonyi kadaise pats dirbo „Microsoft“. skaityti »

Svarstyklės praneš apie pavojų gyvybei

Įsivaizduokite – atsistojate ryte ant svarstyklių, o jos ne tik parodo, kiek pakito jūsų svoris nuo tada, kai svėrėtės paskutinį kartą, bet ir atsiunčia įspėjamąjį signalą: „Užsiregistruokite pas gydytoją“. skaityti »

Išmaniosios technologijos – sveikam ir patogiam senėjimui

Lietuvos sveikatos mokslų universitetas drauge su KTU atlieka tyrimus, kurie įvardins senyvų žmonių galimybes savarankiškai gyventi savo namuose ir leis sukurti tam reikalingas informacinių ryšių priemones bei technologijas. skaityti »

Išmanusis tvarstis – ne mokslinės fantastikos produktas

Išmaniojo tvarsčio projekto atsiradimui turėjo įtakos rinkos poreikis turėti universalią, efektyvią, įvairioms žaizdoms gydyti skirtą priemonę, kuri būtų nebrangi, plačiai prieinama, tinkama naudoti sudėtingomis sąlygomis. skaityti »

Planšetę „Samsung Galaxy Tab S3” jau galima įsigyti ir Lietuvoje

Lietuvos gyventojai jau gali įsigyti naujausią „Samsung“ planšetę „Galaxy Tab S3“. skaityti »

„Amazon“ vadovas išbandė milžinišką robotą

Būdamas milžiniško roboto viduje J. Bezos valdė roboto rankas savo rankose laikydamas du valdymo pultus. skaityti »

Virtualiosios realybės rinka sparčiai augs

Anot ekspertų, pasaulinė papildytosios realybės ir virtualiosios realybės rinka iki 2020 m. pasieks 66,68 mlrd. dolerių. skaityti »

Ar fizinių parduotuvių laukia mirtis?

Vilniuje vykusioje didžiausioje elektroninės komercijos konferencijoje – atsakymai apie rinkos ateitį skaityti »

R.Dargis: Robotai leis žmonėms būti labiau žmogiškais

Pasaulio miestuose jau gyvena daugiau žmonių nei kaimuose, sparčiai tobulėjančios technologijos keičia ne tik logistikos bei gamybos grandines, bet ir darbuotojus gamyklose. skaityti »