„Hay Group“ ir žurnalas „Fortune“ paskelbė patraukliausių pasaulyje bendrovių dešimtuką

Publikuota: 2012 m. kovo 6 d. antradienis

Šiais metais jau šešioliktą kartą tarptautinė vadybos konsultacijų bendrovė „Hay Group“ kartu su žurnalu „Fortune“ sudarė patraukliausių pasaulio bendrovių sąrašą. Jo viršūnėje ir toliau išliko„Apple“, aplenkusi „Google“, „Amazon.com“, „Coca–Cola“, IBM, „FedEx“, „BerkshireHathaway“, „Starbucks“, „Proctor&Gamble“, „SouthwestAirlines“.Vertintojų teigimu, patraukliausiomis išrinktos bendrovės iš savo konkurentų išsiskiria strategine išmintimi, lankstumu, inovatyvumu ir darbuotojų vaidmeniu bendrovės veikloje.

„Hay Group“ atliko tyrimą ir pateikia įžvalgas apie patraukliausias pasaulio bendroves (ang. World‘s Most AdmiredCompanies – WMAC) vienijančius dalykus, kurie joms padeda pirmauti ir išsiskirti iš kitų verslo įmonių.

Sėkmę lemia tikslumas ir strategijų įgyvendinimas

Pasak „Hay Group“ generalinės direktorės Baltijos šalims Nedos Songin, tyrimas rodo, kad patraukliausios pasaulio bendrovės išsiskiria savo požiūriu į verslo strategiją, jos kūrimąir įgyvendinimą. Strategiją jos formuoja taip, kad ji maksimaliai apimtų visą verslo ciklą ir padėtų išvengti radikalių pokyčių ekonominių svyravimų fone. Net ir sunkmečiu WMAC skiria prioritetus augimui, suprasdamos, kad būtent tai suteiks joms didelių pranašumų, kai išorinės sąlygos pagerės. Antras išskirtinis jų bruožas – ypač didelis dėmesys verslo strategijos įgyvendinimui, ne tik jos sukūrimui. Autoritetą pelniusios bendrovės taikliai nusistato veiklos tikslus ir pagal juos koreguoja konkretiems darbuotojams keliamus tikslus, kad jų veikla prisidėtų prie ilgalaikių bendrovės tikslų įgyvendinimo. WMAC siekia sukurti stiprią organizacinę kultūrą, kuri atitiktų strategiją ir vestų organizaciją ilgalaikių tikslų įgyvendinimo link.

Lyderės – atviros inovacijoms

Patraukliausios pasaulio bendrovėstaip pat yra atviresnės inovacijoms – 76 proc. jų sėkmingai pastebi ir bendrovėje pritaiko naujas idėjas. Inovacijos yra pagrindinis šių bendrovių augimo variklis: jų verslo strategijose orientuojamasi ne tik į naujų inovatyvių produktų ar paslaugų kūrimą, bet, visų pirma, siekiama įtvirtinti novatorišką mąstymo būdą veikloje, procesuose, bendravime ir valdyme.

Lyginant su kitomis bendrovėmis, rinkos lyderės efektyviaupriima naujus sprendimus. Tyrimo rezultatai rodo, kad lankstumas yra ypač svarbus didelėms tarptautinėms korporacijoms – vietinėse rinkose veikiantys padaliniai yra įgalinami lanksčiai vertinti vietos poreikius ir į juos tinkamai reaguoti – taip elgiasi 84 proc. patraukliausių pasaulio bendrovių, lyginant su 73 proc. įmonių, kurios nepatenka į šį sąrašą“, – sako N. Songin.

Lavina darbuotojus ir atidžiai juos atsirenka

Svarbus patraukliausių pasaulio bendrovių išskirtumas –žmogiškųjų išteklių vertės suvokimas ir darbuotojų įgalinimas atitinkamai veikti. Autoritetą pelniusios bendrovės dažniau turi valdybos patvirtintą žmogiškųjų išteklių strategiją, kurios esmė – kurti galimybes žmonėms tobulėti, juos sistemingai lavinti. „Tyrimo rezultatai parodė, kad darbuotojų lavinimas ir produktyvumo didinimas lemia 4,5 karto didesnį pajamų augimą bei 54 proc. mažesnę darbuotojų kaitą, lyginant su konkurentais“, – sakė N. Songin.

Vadovai tampa įkvepiančiais pavyzdžiais

Už patraukliausių kompanijų vairo esantys žmonės yra įkvepiantys pavyzdžiai savo komandai. Šis dalykas nekinta jau 15 metų nuo tada, kai „Hay Group“ atliko pirmąjį patraukliausių bendrovių tyrimą. 93 proc. geriausiomis pripažintų kompanijų yra patenkintos lyderystės kokybe, lyginant su 72 procentais kitų įmonių. Be to 83 proc.darbuotojų yra patenkinti aukščiausio lygio vadovais, lyginant su kitomis kompanijomis, kuriose vadovais patenkinti tik 54 proc. darbuotojų.

„Geriausiųjų kompanijų vadovai daug dėmesio skiria darbuotojų gebėjimų ugdymui. Dauguma vadovų tam dedikuoja ne mažiau nei 30 proc. savo laiko. Jie stengiasi tinkamai integruoti naujokus į komandą ir daug pajėgų skiria darbdavio prekinio ženklo patrauklumo palaikymui – siekia, kad jis imponuotų įvairių pareigybių žmonėms – tiek vyresniajai (Y), tiek jaunesniajai (X) kartai“, – sako N. Songin.

Atlygį susieja su veiklos rezultatais

Patraukliausiomis pripažintos bendrovės nuolat stengiasi darbuotojams pasiūlyti tokias darbo vietas, kur jų talentas atsiskleistų geriausiai. Šios bendrovės nuo konkurentų išsiskiria kruopščiomis darbuotojų atrankos programomis. Vertinant darbuotojų atlygio skirtumus, patraukliausios pasaulio bendrovės dažniau susieja atlygį su veiklos rezultatais, jos yra labiau linkusios skatinti bendro atlygio vertinimą, t. y. įtraukia ir nefinansinio atlygio elementus.

Patraukliausių pasaulio organizacijų sąrašą bendrovė „Hay Group“ sudaro kartu su žurnalu „Fortune“. Jos nustatomos atliekant specialią bendrovių apklausą ir įvertinantjų veiklos rezultatus. Tyrime dalyvauja bendrovės iš 30 pramonės sričių, dalyvių metinės pajamos siekia nuo 30 mln. litų. Apklausoje dalyvauja daugiau nei 16 tūkst. vykdančiųjų direktorių ir pramonės srities analitikų.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Penki patarimai, kad išmanusis telefonas netrukdytų miegui

Išmanusis telefonas mus lydi visur ir visada, tačiau dar ne visuomet prisimename, kad prieš miegą ir jį reikėtų tinkamai paruošti. skaityti »

„Razer“ sukūrė kompiuterį su trimis monitoriais

„Razer“ parodoje „CES 2017“ pristatė nešiojamąjį žaidimų kompiuterį su trimis montitoriais. skaityti »

„CES 2017“ parodoje – įspūdingos „Dell“ kompiuterių naujienos

Kasmetėje Las Vegase vykstančioje elektronikos parodoje „Consumer Electronics Show“ (CES) JAV technologijų kompanija „Dell“ pristatė savo inovacijas, kurios artimiausiu metu keis mūsų supratimą apie darbą asmeniniu kompiuteriu. skaityti »

Kada išpopuliarės 4K vaizdo standartas?

Prognozuojama, kad iki 2020 metų įsigalės naujasis 4K standartas, kuris padės perduoti dar tikslesnį, ryškesnį ir kontrastingesnį vaizdą. skaityti »

„Microsoft“ vis mažiau dėmesio skiria „Internet Explorer“ taisymui

Praėjusiais metais „Microsoft“ lopė daugiau operacinės sistemos „Windows“ saugumo spragų nei 2015 m., šįsyk dėmesį sutelkdama ne į nuošalę nustumtą naršyklę „Internet Explorer“, o į vartotojo režimo komponentus. skaityti »

„CES 2017“: „Samsung“ pristatė naujus televizorius QLED TV

„Samsung“ šiuo metu Las Vegase vykstančioje technologijų parodoje „CES 2017”, pristatė naujausią televizorių QLED seriją – „Q9“, „Q8“, ir „Q7“. skaityti »

„Microsoft“ išmokys kalbėti šaldytuvus

Kompanija „Microsoft“ sukurta pagalbinė balso programa „Cortana“ netrukus bus įdiegta į daugybę buities prietaisų, prijungtų prie interneto. skaityti »

Lietuviai Kalėdų dovanoms rinkosi išmaniuosius įrenginius

Šventinių dovanų gruodį ieškoję lietuviai vis dažniau rinkosi ne tradicinius, o technologinius siurprizus artimiesiems. skaityti »

„Samsung“ pristatė flagmano savybėmis pasižyminčius „Galaxy A“ telefonus

„Samsung“ pristatė naujausią vidutinės klasės išmaniųjų telefonų seriją „Galaxy A“. skaityti »

Amerikiečiai nebepasitiki tradiciniais bankais

Jaunoji, vadinamoji „milenium“, karta nebepasitiki tradicine bankų sistema, o vis dažniau naudojasi įvairiomis naujomis finansinėmis paslaugomis. skaityti »