„Hay Group“ ir žurnalas „Fortune“ paskelbė patraukliausių pasaulyje bendrovių dešimtuką

Publikuota: 2012 m. kovo 6 d. antradienis

Šiais metais jau šešioliktą kartą tarptautinė vadybos konsultacijų bendrovė „Hay Group“ kartu su žurnalu „Fortune“ sudarė patraukliausių pasaulio bendrovių sąrašą. Jo viršūnėje ir toliau išliko„Apple“, aplenkusi „Google“, „Amazon.com“, „Coca–Cola“, IBM, „FedEx“, „BerkshireHathaway“, „Starbucks“, „Proctor&Gamble“, „SouthwestAirlines“.Vertintojų teigimu, patraukliausiomis išrinktos bendrovės iš savo konkurentų išsiskiria strategine išmintimi, lankstumu, inovatyvumu ir darbuotojų vaidmeniu bendrovės veikloje.

„Hay Group“ atliko tyrimą ir pateikia įžvalgas apie patraukliausias pasaulio bendroves (ang. World‘s Most AdmiredCompanies – WMAC) vienijančius dalykus, kurie joms padeda pirmauti ir išsiskirti iš kitų verslo įmonių.

Sėkmę lemia tikslumas ir strategijų įgyvendinimas

Pasak „Hay Group“ generalinės direktorės Baltijos šalims Nedos Songin, tyrimas rodo, kad patraukliausios pasaulio bendrovės išsiskiria savo požiūriu į verslo strategiją, jos kūrimąir įgyvendinimą. Strategiją jos formuoja taip, kad ji maksimaliai apimtų visą verslo ciklą ir padėtų išvengti radikalių pokyčių ekonominių svyravimų fone. Net ir sunkmečiu WMAC skiria prioritetus augimui, suprasdamos, kad būtent tai suteiks joms didelių pranašumų, kai išorinės sąlygos pagerės. Antras išskirtinis jų bruožas – ypač didelis dėmesys verslo strategijos įgyvendinimui, ne tik jos sukūrimui. Autoritetą pelniusios bendrovės taikliai nusistato veiklos tikslus ir pagal juos koreguoja konkretiems darbuotojams keliamus tikslus, kad jų veikla prisidėtų prie ilgalaikių bendrovės tikslų įgyvendinimo. WMAC siekia sukurti stiprią organizacinę kultūrą, kuri atitiktų strategiją ir vestų organizaciją ilgalaikių tikslų įgyvendinimo link.

Lyderės – atviros inovacijoms

Patraukliausios pasaulio bendrovėstaip pat yra atviresnės inovacijoms – 76 proc. jų sėkmingai pastebi ir bendrovėje pritaiko naujas idėjas. Inovacijos yra pagrindinis šių bendrovių augimo variklis: jų verslo strategijose orientuojamasi ne tik į naujų inovatyvių produktų ar paslaugų kūrimą, bet, visų pirma, siekiama įtvirtinti novatorišką mąstymo būdą veikloje, procesuose, bendravime ir valdyme.

Lyginant su kitomis bendrovėmis, rinkos lyderės efektyviaupriima naujus sprendimus. Tyrimo rezultatai rodo, kad lankstumas yra ypač svarbus didelėms tarptautinėms korporacijoms – vietinėse rinkose veikiantys padaliniai yra įgalinami lanksčiai vertinti vietos poreikius ir į juos tinkamai reaguoti – taip elgiasi 84 proc. patraukliausių pasaulio bendrovių, lyginant su 73 proc. įmonių, kurios nepatenka į šį sąrašą“, – sako N. Songin.

Lavina darbuotojus ir atidžiai juos atsirenka

Svarbus patraukliausių pasaulio bendrovių išskirtumas –žmogiškųjų išteklių vertės suvokimas ir darbuotojų įgalinimas atitinkamai veikti. Autoritetą pelniusios bendrovės dažniau turi valdybos patvirtintą žmogiškųjų išteklių strategiją, kurios esmė – kurti galimybes žmonėms tobulėti, juos sistemingai lavinti. „Tyrimo rezultatai parodė, kad darbuotojų lavinimas ir produktyvumo didinimas lemia 4,5 karto didesnį pajamų augimą bei 54 proc. mažesnę darbuotojų kaitą, lyginant su konkurentais“, – sakė N. Songin.

Vadovai tampa įkvepiančiais pavyzdžiais

Už patraukliausių kompanijų vairo esantys žmonės yra įkvepiantys pavyzdžiai savo komandai. Šis dalykas nekinta jau 15 metų nuo tada, kai „Hay Group“ atliko pirmąjį patraukliausių bendrovių tyrimą. 93 proc. geriausiomis pripažintų kompanijų yra patenkintos lyderystės kokybe, lyginant su 72 procentais kitų įmonių. Be to 83 proc.darbuotojų yra patenkinti aukščiausio lygio vadovais, lyginant su kitomis kompanijomis, kuriose vadovais patenkinti tik 54 proc. darbuotojų.

„Geriausiųjų kompanijų vadovai daug dėmesio skiria darbuotojų gebėjimų ugdymui. Dauguma vadovų tam dedikuoja ne mažiau nei 30 proc. savo laiko. Jie stengiasi tinkamai integruoti naujokus į komandą ir daug pajėgų skiria darbdavio prekinio ženklo patrauklumo palaikymui – siekia, kad jis imponuotų įvairių pareigybių žmonėms – tiek vyresniajai (Y), tiek jaunesniajai (X) kartai“, – sako N. Songin.

Atlygį susieja su veiklos rezultatais

Patraukliausiomis pripažintos bendrovės nuolat stengiasi darbuotojams pasiūlyti tokias darbo vietas, kur jų talentas atsiskleistų geriausiai. Šios bendrovės nuo konkurentų išsiskiria kruopščiomis darbuotojų atrankos programomis. Vertinant darbuotojų atlygio skirtumus, patraukliausios pasaulio bendrovės dažniau susieja atlygį su veiklos rezultatais, jos yra labiau linkusios skatinti bendro atlygio vertinimą, t. y. įtraukia ir nefinansinio atlygio elementus.

Patraukliausių pasaulio organizacijų sąrašą bendrovė „Hay Group“ sudaro kartu su žurnalu „Fortune“. Jos nustatomos atliekant specialią bendrovių apklausą ir įvertinantjų veiklos rezultatus. Tyrime dalyvauja bendrovės iš 30 pramonės sričių, dalyvių metinės pajamos siekia nuo 30 mln. litų. Apklausoje dalyvauja daugiau nei 16 tūkst. vykdančiųjų direktorių ir pramonės srities analitikų.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

Kuo išskirtinis naujasis išmanusis telefonas „LG G6“ ?

„LG G6“ ekranas yra pirmasis pasaulyje IPS ekranas, kuris pasižymi QHD+ raiška ir turi nestandartines 18:9 proporcijas. skaityti »

Tik 5 proc. didelių įmonių suspėja paskui skaitmeninius pokyčius

Tyrimas atskleidė, kad net 95 proc. respondentų mano, jog jų organizacijoms kyla rizika atsilikti nuo mažesnių ir inovatyvesnių įmonių, kurios sėkmingai pertvarko savo IT infrastruktūrą ir įvairius procesus. skaityti »

Kaip išsirinkti dėmesio vertą išmanųjį?

Nagrinėti informacinius lapelius ir specifikacijas gan painu, tačiau, jei norite, kad telefonas atitiktų jūsų lūkesčius, pasidomėti – būtina. Į kokius parametrus būtina atkreipti dėmesį prieš renkantis naują išmanųjį telefoną? skaityti »

„Samsung“ pristato atnaujintą „Galaxy J“ telefonų seriją

„Samsung Electronics“ pristato naujausią „Galaxy J“ išmaniųjų telefonų seriją. Į Lietuvos parduotuves liepos mėnesį atkeliausiantys modeliai „Galaxy J7“, „J5“ ir „J3“ pasižymės galingomis techninėmis savybėmis, patobulinta kamera bei stilingu metaliniu dizainu. skaityti »

„Dell“ naujienos – virtualios realybės galimybės namuose

Didžiausioje kompiuterių parodoje Azijoje „Computex 2017“ „Dell“ pristatė tris naujus kompiuterių modelius. skaityti »

„Samsung“ lietuviams pristato 4K raiška filmuojančią kamerą „Gear 360“

Praėjus vos keliems mėnesiams nuo naujausio „Samsung“ flagmano „Galaxy S8” pristatymo, visiems socialinių tinklų mylėtojams Lietuvoje nuo dabar galima įsigyti ir naujausią 360 laipsnių kampu filmuojančią kamerą „Samsung Gear 360“. skaityti »

JAV oro uoste nebereikės keleivių pasų

Birželį JAV skrydžių bendrovė „jetBlue“ pristatė naują keleivių savitarnos paslaugą, kai vietoje įprastų popierinių bilietų tikrinimo keleiviai įleidžiami į lėktuvą nuskenuojant jų veidus. skaityti »

AOL ir „Yahoo!“ susijungs į vieną įmonę „Oath“

Skelbiama, kad baigus įgyvendinti sandorį tarp „Verizon“ ir „Yahoo!“, pasirašytą 2016 m. liepą, AOL ir „Yahoo!“ susijungs į vieną įmonę, pavadinimu „Oath“. skaityti »

„Dell Technologies“ pristatė paslaptyje laikytą rizikos kapitalo fondą

Didžiausia pasaulyje privačiai valdoma JAV technologijų bendrovė „Dell Technologies“ pristatė savo anksčiau paslaptyje laikytą padalinį – „Dell Technologies Capital“. skaityti »

„Microsoft“ pristatė išmanųjį laikrodį, skirtą sergantiems Parkinsono liga

„Microsoft“ dirbanti tyrėja Haiyan Zhang kūrėjų konferencijoje „Build“ pristatė laikrodį, skirtą sergantiems Parkinsono liga. skaityti »