Interaktyvieji ekranai veržiasi į kasdienybę

Publikuota: 2013 m. balandžio 29 d. pirmadienis

Pasaulyje populiarėja elektronikos prietaisai su jutikliniais ir interaktyviaisiais ekranais. Interaktyvieji ekranai ir lentos vis dažniau naudojamos įmonių rengiamose prezentacijose bei įkurdinamos lavinimo įstaigose. Ši tendencija vyrauja ir Baltijos šalyse.

Didžiosios Britanijos tyrimų ir konsultacijų kompanijos „Futuresource Consulting“ duomenimis, 2012 m. pasaulyje vien verslo ir mokymo sektoriai įsigijo 1 mln. interaktyviųjų ekranų ir interaktyviųjų lentų – tai15 proc. daugiau nei 2011 m. Prognozuojama, kad interaktyviųjų ekranų bei lentų pardavimai turėtų nuolat augti ir 2017 m. pasaulyje šių prietaisų turėtų būti parduota apie 1,16 mln.

„Futuresource Consulting“ atkreipia dėmesį, kad prekyba interaktyviaisiais ekranais ir lentomis atskiruose regionuose skiriasi. Azijoje didžiausias šių prietaisų pardavimo šuolis – apie 70 proc., palyginti su 2011 m. Daugiausiai interaktyviųjų ekranų ir lentų pernai įsigijo Kinija ir Indija. Europoje augimas gerokai mažesnis – 24 proc. Jungtinėse Amerikos Valstijose visai kita tendencija – čia 2012 m. interaktyviųjų ekranų ir lentų pardavimas krito 27 proc. Manoma, kad taip nutiko, nes daugelis įstaigų šiuos prietaisus įsigijo anksčiau ir kol kas nemato poreikio atnaujinti techniką. Interaktyviųjų lentų ir ekranų pardavimą taip pat lėtina planšetinių kompiuterių pardavimas – per praėjusius metus visame pasaulyje mokymo įstaigos įsigijo apie 3 mln. planšetinių kompiuterių.

Plačios panaudojimo galimybės

Nuo 1982-ųjų, kai jutiklinis ekranas pirmą kartą panaudotas „Apollo“ kompiuteryje, liečiamasis ekranas ėmė vis labiau įsigalėti įvairiose gyvenimo srityse. Paprastas ir patogus valdymas lėmė, kad interaktyvieji jutikliniai ekranai „apsigyveno“ ne tik planšetiniuose kompiuteriuose, bet ir interaktyviuosiuose stenduose prekybos vietose, muziejuose, automobiliuose, stalo žaidimų lentose ir t. t. Dabar pasinaudojus jutikliniais ekranais daugelio užsienio šalių prekybos centrų prieigose ar elektroninės prekybos turguose galima įsigyti prekių net neužsukus į parduotuvių vidų – užtenka vitrinoje esančiame monitoriuje atlikti operacijas ir pirkinys – jau tavo.

Didelės įstrižainės interaktyvūs jutikliniai ekranai praverčia konferencijose, prekybos vietose, gydymo, mokymo įstaigose ir kt.

Mėgiami Estijos darželiuose

Pasak bendrovės „Biuro pasaulis“ technikos projektų direktoriaus Dainiaus Slučkos, susidomėjimas interaktyviaisiais ekranais ir lentomis auga ir Lietuvoje bei kitose Baltijos šalyse.

Siekdama patenkinti pirkėjų pageidavimus, www.elektromedia.lt Lietuvoje pirmą kartą pristatė 55 colių įstrižainės interaktyvųjį ekraną „Seewo“. Jis vienu metu geba atlikti projektoriaus, televizoriaus, interaktyviosios lentos ir kompiuterio funkcijas.

„Estijoje šiuos ekranus įsigyja ne tik prezentacijas rengiančios įmonės, bet ir mokyklos, vaikų darželiai. Šie ekranai skatina vaikų kūrybiškumą, nes ant jų galima piešti, žaisti žaidimus, mokytis, žiūrėti filmukus“, – kalbėjo D. Slučka.

„Seewo“ ekranų įstrižainė – 55–70 colių (140–178 cm). Į ekraną galima integruoti modulį su i5 procesoriumi ir 1TB dydžio kietuoju disku, pagal pageidavimą instaliuojama programinė įranga, dažniausiai – „Windows 8“. Prie ekrano galima projungti nešiojamąjį ar planšetinį kompiuterį, todėl vidinis kompiuteris nėra būtinas. Interaktyvusis ekranas rankos ar rašiklio judesius ant paviršiaus atkartoja „Infrared“ jutikliais. Interaktyviojo „Seewo“ ekrano kaina – nuo 10 300 Lt.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

HTC „Vive Pre“ naikins ribas tarp virtualaus ir realaus pasaulio

Bendrovė HTC pristatė patobulintą „Vive“ virtualiosios realybės sistemą žengdama didelį žingsnį link virtualios realybės pristatymo masinėms rinkoms link. skaityti »

Dirbtinis intelektas perspės apie sumažėsiantį cukraus kiekį kraujyje ir padės robotui kalbėtis

Ateis diena, kai daugumą sprendimų – nuo to, ką dėsime į lėkštę pusryčiams iki to, kuria kryptimi vystyti verslą – priimsime pasikonsultavę su į žmogų panašiu kompiuteriu. Tokią ateitį didžiausioje pasaulyje technologijų parodoje CES pristatė IBM vadovė Ginni Rometty. skaityti »

Lietuvoje bus prekiaujama išmaniuoju telefonu „LG K4 4G“

Naująjį LG K serijos išmanųjį telefoną „K4 4G“ bus galima įsigyti ir Lietuvoje. Telefonas pasižymės aukštos klasės funkcionalumu ir prieinama kaina. skaityti »

Keisis „Facebook“ naujienų srautas

Nuo šiol „Facebook“ naujienų sraute dominuos pranešimai, kuriuos naudotojai dažniau norės matyti, komentuoti, pasidalinti, ar paspausti „patinka“. skaityti »

„Microsoft“ pristatė naują hibridinio debesies platformą „Azure Stack“

„Microsoft“ pristatė „Azure Stack“ bandomąją versiją – tai nauja hibridinio debesies platforma, leidžianti bendrovėms naudotis „Azure“ paslaugomis tiesiai iš nuosavų, privačių duomenų centrų. skaityti »

Socialinių tinklų karta: ką jie turi, ko neturėjo kiti?

Šiandien vos į mokyklą pradėję vaikščioti vaikai čia jau turi susikūrę savo paskyras ir aktyviai jomis naudojasi. Tačiau kokias iš tiesų galimybes tai suteikia jaunimui? skaityti »

Iššūkiai asmens duomenų apsaugai 2016-aisiais

Kaip rodo Eurobarometro apžvalga, asmens duomenų apsauga yra labai svarbi ES gyventojams: 7 iš 10 teigia, kad jų sutikimas būtinas visais atvejais prieš renkant duomenis ir yra susirūpinę, jog asmens duomenys naudojami kitais nei rinkimo metu nurodytais tikslais. skaityti »

2016 metų prognozės technologijų, žiniasklaidos ir telekomunikacijų sektoriui

Tarptautinė audito ir konsultacijų įmonė „Deloitte“ paskelbė technologijų, žiniasklaidos ir telekomunikacijų sektoriaus prognozes 2016 metams. skaityti »

Kokios pagrindinės „Google“ tendencijos vyraus 2016 metais?

Jeigu savo verslo neįsivaizduojate be interneto pagalbos, Jums keletą patarimų duos interneto rinkodaros lektorė Evelina Tamulaitienė. skaityti »

LG paskelbta tarp atsakingiausių bendrovių pasaulyje

„LG Electronics“ (LG) paskelbta tarp atsakingiausių tarptautinių bendrovių pasaulyje. Sąrašą kasmet sudarantis žurnalas „Corporate Knights“ LG vardą į bendrovių šimtuką įtraukia trečius metus iš eilės. skaityti »