Interaktyvieji ekranai veržiasi į kasdienybę

Publikuota: 2013 m. balandžio 29 d. pirmadienis

Pasaulyje populiarėja elektronikos prietaisai su jutikliniais ir interaktyviaisiais ekranais. Interaktyvieji ekranai ir lentos vis dažniau naudojamos įmonių rengiamose prezentacijose bei įkurdinamos lavinimo įstaigose. Ši tendencija vyrauja ir Baltijos šalyse.

Didžiosios Britanijos tyrimų ir konsultacijų kompanijos „Futuresource Consulting“ duomenimis, 2012 m. pasaulyje vien verslo ir mokymo sektoriai įsigijo 1 mln. interaktyviųjų ekranų ir interaktyviųjų lentų – tai15 proc. daugiau nei 2011 m. Prognozuojama, kad interaktyviųjų ekranų bei lentų pardavimai turėtų nuolat augti ir 2017 m. pasaulyje šių prietaisų turėtų būti parduota apie 1,16 mln.

„Futuresource Consulting“ atkreipia dėmesį, kad prekyba interaktyviaisiais ekranais ir lentomis atskiruose regionuose skiriasi. Azijoje didžiausias šių prietaisų pardavimo šuolis – apie 70 proc., palyginti su 2011 m. Daugiausiai interaktyviųjų ekranų ir lentų pernai įsigijo Kinija ir Indija. Europoje augimas gerokai mažesnis – 24 proc. Jungtinėse Amerikos Valstijose visai kita tendencija – čia 2012 m. interaktyviųjų ekranų ir lentų pardavimas krito 27 proc. Manoma, kad taip nutiko, nes daugelis įstaigų šiuos prietaisus įsigijo anksčiau ir kol kas nemato poreikio atnaujinti techniką. Interaktyviųjų lentų ir ekranų pardavimą taip pat lėtina planšetinių kompiuterių pardavimas – per praėjusius metus visame pasaulyje mokymo įstaigos įsigijo apie 3 mln. planšetinių kompiuterių.

Plačios panaudojimo galimybės

Nuo 1982-ųjų, kai jutiklinis ekranas pirmą kartą panaudotas „Apollo“ kompiuteryje, liečiamasis ekranas ėmė vis labiau įsigalėti įvairiose gyvenimo srityse. Paprastas ir patogus valdymas lėmė, kad interaktyvieji jutikliniai ekranai „apsigyveno“ ne tik planšetiniuose kompiuteriuose, bet ir interaktyviuosiuose stenduose prekybos vietose, muziejuose, automobiliuose, stalo žaidimų lentose ir t. t. Dabar pasinaudojus jutikliniais ekranais daugelio užsienio šalių prekybos centrų prieigose ar elektroninės prekybos turguose galima įsigyti prekių net neužsukus į parduotuvių vidų – užtenka vitrinoje esančiame monitoriuje atlikti operacijas ir pirkinys – jau tavo.

Didelės įstrižainės interaktyvūs jutikliniai ekranai praverčia konferencijose, prekybos vietose, gydymo, mokymo įstaigose ir kt.

Mėgiami Estijos darželiuose

Pasak bendrovės „Biuro pasaulis“ technikos projektų direktoriaus Dainiaus Slučkos, susidomėjimas interaktyviaisiais ekranais ir lentomis auga ir Lietuvoje bei kitose Baltijos šalyse.

Siekdama patenkinti pirkėjų pageidavimus, www.elektromedia.lt Lietuvoje pirmą kartą pristatė 55 colių įstrižainės interaktyvųjį ekraną „Seewo“. Jis vienu metu geba atlikti projektoriaus, televizoriaus, interaktyviosios lentos ir kompiuterio funkcijas.

„Estijoje šiuos ekranus įsigyja ne tik prezentacijas rengiančios įmonės, bet ir mokyklos, vaikų darželiai. Šie ekranai skatina vaikų kūrybiškumą, nes ant jų galima piešti, žaisti žaidimus, mokytis, žiūrėti filmukus“, – kalbėjo D. Slučka.

„Seewo“ ekranų įstrižainė – 55–70 colių (140–178 cm). Į ekraną galima integruoti modulį su i5 procesoriumi ir 1TB dydžio kietuoju disku, pagal pageidavimą instaliuojama programinė įranga, dažniausiai – „Windows 8“. Prie ekrano galima projungti nešiojamąjį ar planšetinį kompiuterį, todėl vidinis kompiuteris nėra būtinas. Interaktyvusis ekranas rankos ar rašiklio judesius ant paviršiaus atkartoja „Infrared“ jutikliais. Interaktyviojo „Seewo“ ekrano kaina – nuo 10 300 Lt.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Populiarėja nuotolinės išmaniųjų namų technologijos

Analitinių tyrimų bendrovės „Juniper Research“ duomenimis, nuo 2015 iki 2020 metų išmaniųjų namų technologijų ir paslaugų rinka išaugs nuo 43 mlrd. dolerių iki 100 mlrd. dolerių. skaityti »

LG pelnė „Red Dot“ apdovanojimą „Metų prekės ženklas“

LG Electronics (LG) pelnė „Metų prekinio ženklo“ nominaciją tarptautiniuose „Red Dot“ dizaino apdovanojimuose. skaityti »

Per 3 mėnesius „Huawei“ pardavė 27 milijonus išmaniųjų telefonų

Išmaniųjų telefonų pardavimai pastarąjį ketvirtį augo 7 proc. ir pasiekė 33 proc. visos apyvartos, skelbia bendrovė „Huawei“. skaityti »

LG išmanusis telefonas „Nexus 5X“ – jau netrukus Lietuvoje

Naujausias „LG Electronics“ (LG) ir „Google“ flagmanas „Nexus 5X“ į Lietuvą atkeliaus lapkričio 9 dieną. skaityti »

EY ir „LinkedIn“ strateginė partnerystė stiprins verslo bendruomenės pardavimų gebėjimus

EY ir „LinkedIn“ paskelbė apie naują strateginę partnerystę, kurią įgyvendindamos kartu siūlys pasaulinei verslo bendruomenei inovatyvias pardavimų technikas, taikant informacines technologijas socialiniuose tinkluose, padėsiančias stiprinti pozicijas rinkose. skaityti »

„Motorola“ pristatė išmanųjį telefoną nedūžtančiu ekranu

Bendrovė „Motorola“ pristatė išmanųjį telefoną „Turbo 2“, kuriame panaudota nauja ekraną nuo dūžių sauganti technologija. skaityti »

Turtingiausiam pasaulio žmogui sukanka 60 metų

Kompanijos „Microsoft“ įkūrėjas ir turtingiausias pasaulio žmogus Bilas Geitsas (Bill Gates) šiandien švenčia 60-metį. skaityti »

Pristatytas išmanusis telefonas „HTC One A9“

Bendrovė HTC pristatė naują išmanųjį telefoną „HTC One A9“, papildysiantį bendrovės flagmanų seriją „One“. skaityti »

Įvertinkite: išmaniojo telefono „Meizu m2 note“ galimybės

Norite nebrangiai gauti visą krūvą pažangių galimybių? Ekspertai siūlo pažiūrėti, kas per vienas yra „Meizu m2 note“. skaityti »

„Dell“ pristatė naują „Dell Precision“ mobilių kompiuterių liniją

Profesionalams, siekiantiems be trikdžių dirbti su galingais, tačiau tuo pat metu ir elegantiškais kompiuteriais, sumodeliuotais pagal jų poreikius, kompanija „Dell“ pristatė naujausius „Dell Precision“ mobilius darbo kompiuterius su specialiai atnaujintu korpusu. skaityti »