Interaktyvieji ekranai veržiasi į kasdienybę

Publikuota: 2013 m. balandžio 29 d. pirmadienis

Pasaulyje populiarėja elektronikos prietaisai su jutikliniais ir interaktyviaisiais ekranais. Interaktyvieji ekranai ir lentos vis dažniau naudojamos įmonių rengiamose prezentacijose bei įkurdinamos lavinimo įstaigose. Ši tendencija vyrauja ir Baltijos šalyse.

Didžiosios Britanijos tyrimų ir konsultacijų kompanijos „Futuresource Consulting“ duomenimis, 2012 m. pasaulyje vien verslo ir mokymo sektoriai įsigijo 1 mln. interaktyviųjų ekranų ir interaktyviųjų lentų – tai15 proc. daugiau nei 2011 m. Prognozuojama, kad interaktyviųjų ekranų bei lentų pardavimai turėtų nuolat augti ir 2017 m. pasaulyje šių prietaisų turėtų būti parduota apie 1,16 mln.

„Futuresource Consulting“ atkreipia dėmesį, kad prekyba interaktyviaisiais ekranais ir lentomis atskiruose regionuose skiriasi. Azijoje didžiausias šių prietaisų pardavimo šuolis – apie 70 proc., palyginti su 2011 m. Daugiausiai interaktyviųjų ekranų ir lentų pernai įsigijo Kinija ir Indija. Europoje augimas gerokai mažesnis – 24 proc. Jungtinėse Amerikos Valstijose visai kita tendencija – čia 2012 m. interaktyviųjų ekranų ir lentų pardavimas krito 27 proc. Manoma, kad taip nutiko, nes daugelis įstaigų šiuos prietaisus įsigijo anksčiau ir kol kas nemato poreikio atnaujinti techniką. Interaktyviųjų lentų ir ekranų pardavimą taip pat lėtina planšetinių kompiuterių pardavimas – per praėjusius metus visame pasaulyje mokymo įstaigos įsigijo apie 3 mln. planšetinių kompiuterių.

Plačios panaudojimo galimybės

Nuo 1982-ųjų, kai jutiklinis ekranas pirmą kartą panaudotas „Apollo“ kompiuteryje, liečiamasis ekranas ėmė vis labiau įsigalėti įvairiose gyvenimo srityse. Paprastas ir patogus valdymas lėmė, kad interaktyvieji jutikliniai ekranai „apsigyveno“ ne tik planšetiniuose kompiuteriuose, bet ir interaktyviuosiuose stenduose prekybos vietose, muziejuose, automobiliuose, stalo žaidimų lentose ir t. t. Dabar pasinaudojus jutikliniais ekranais daugelio užsienio šalių prekybos centrų prieigose ar elektroninės prekybos turguose galima įsigyti prekių net neužsukus į parduotuvių vidų – užtenka vitrinoje esančiame monitoriuje atlikti operacijas ir pirkinys – jau tavo.

Didelės įstrižainės interaktyvūs jutikliniai ekranai praverčia konferencijose, prekybos vietose, gydymo, mokymo įstaigose ir kt.

Mėgiami Estijos darželiuose

Pasak bendrovės „Biuro pasaulis“ technikos projektų direktoriaus Dainiaus Slučkos, susidomėjimas interaktyviaisiais ekranais ir lentomis auga ir Lietuvoje bei kitose Baltijos šalyse.

Siekdama patenkinti pirkėjų pageidavimus, www.elektromedia.lt Lietuvoje pirmą kartą pristatė 55 colių įstrižainės interaktyvųjį ekraną „Seewo“. Jis vienu metu geba atlikti projektoriaus, televizoriaus, interaktyviosios lentos ir kompiuterio funkcijas.

„Estijoje šiuos ekranus įsigyja ne tik prezentacijas rengiančios įmonės, bet ir mokyklos, vaikų darželiai. Šie ekranai skatina vaikų kūrybiškumą, nes ant jų galima piešti, žaisti žaidimus, mokytis, žiūrėti filmukus“, – kalbėjo D. Slučka.

„Seewo“ ekranų įstrižainė – 55–70 colių (140–178 cm). Į ekraną galima integruoti modulį su i5 procesoriumi ir 1TB dydžio kietuoju disku, pagal pageidavimą instaliuojama programinė įranga, dažniausiai – „Windows 8“. Prie ekrano galima projungti nešiojamąjį ar planšetinį kompiuterį, todėl vidinis kompiuteris nėra būtinas. Interaktyvusis ekranas rankos ar rašiklio judesius ant paviršiaus atkartoja „Infrared“ jutikliais. Interaktyviojo „Seewo“ ekrano kaina – nuo 10 300 Lt.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

Sukurtas planšetinis kompiuteris, skirtas neregiams

Šių metų birželio pabaigoje vykusioje parodoje „Hello Tomorrow Challenge“ bulgarų mokslininkai pristatė neregiams skirto planšetinio kompiuterio „Blitab“ prototipą. Šiuo metu mokslininkai jau laukia patentų, kad galėtų pradėti serijinę šių kompiuterių gamybą. skaityti »

S. Nadela pristatė naujus „Microsoft“ planus

Kompanijos „Microsoft” generalinis direktorius Satja Nadela (Satya Nadella) pristatė tris pagrindines korporacijos ateities darbo kryptis. skaityti »

Viename iš JAV oro uostų – moderni „Unisys“ veidų atpažinimo sistema

Kompanija „Unisys Corporation“ („Unisys“) teigia baigusi testuoti modernią veidų atpažinimo sistemą tarptautiniame Dulles (JAV) oro uoste. skaityti »

„Microsoft“ vadovas 2014 m. uždirbo 84,3 mln. dol.

Kompanijos „Microsoft“ vadovas Satja Nadela (Satya Nadella) 2014 metais uždirbo 84,3 mln. JAV dolerių. skaityti »

„Microsoft“ – technologinis NASCAR partneris

Kompanija „Microsoft“ tapo oficialia technologine gamyklinių automobilių lenktynių asociacijos NASCAR (angl. National Association of Stock Car Automobile Racing) ir komandos „Hendrick Motorsports“ partnere. skaityti »

„Cisco Systems“ ir „Hewlett-Packard“ – debesų infrastruktūros rinkos lyderės

Tyrimų kompanija „Synergy Research Group“ išanalizavo debesų infrastruktūros plėtros ir palaikymo sprendimų rinką. skaityti »

Pradėjo veikti virtuali „Google“ naujienų redakcija

Kompanija „Google“ pristatė virtualią paslaugą „News Lab“. skaityti »

Pristatyta pažangiausia kompiuterio pelė

Aksesuarų kompiuteriams kūrėja „Razer“ gerai žinoma viso pasaulio IT gerbėjams. Ir nieko keisto – juk jos produktai sukurti specialiai jiems skaityti »

Mobilioji programa „CzechTourism“ pristatys vietas iš kino filmų

Pristatytas naujas Nacionalinės Čekijos turizmo agentūros „CzechTourism“ projektas. Tai – mobilioji programėlė „Praha filmová“. skaityti »

2015 m. dėvimųjų įrenginių rinka išaugs trigubai

Ženklus dėvimųjų įrenginių rinkos augimas, kuris buvo užfiksuotas pirmajame šių metų ketvirtyje, bus matomas ir toliau. skaityti »