Interaktyvieji ekranai veržiasi į kasdienybę

Publikuota: 2013 m. balandžio 29 d. pirmadienis

Pasaulyje populiarėja elektronikos prietaisai su jutikliniais ir interaktyviaisiais ekranais. Interaktyvieji ekranai ir lentos vis dažniau naudojamos įmonių rengiamose prezentacijose bei įkurdinamos lavinimo įstaigose. Ši tendencija vyrauja ir Baltijos šalyse.

Didžiosios Britanijos tyrimų ir konsultacijų kompanijos „Futuresource Consulting“ duomenimis, 2012 m. pasaulyje vien verslo ir mokymo sektoriai įsigijo 1 mln. interaktyviųjų ekranų ir interaktyviųjų lentų – tai15 proc. daugiau nei 2011 m. Prognozuojama, kad interaktyviųjų ekranų bei lentų pardavimai turėtų nuolat augti ir 2017 m. pasaulyje šių prietaisų turėtų būti parduota apie 1,16 mln.

„Futuresource Consulting“ atkreipia dėmesį, kad prekyba interaktyviaisiais ekranais ir lentomis atskiruose regionuose skiriasi. Azijoje didžiausias šių prietaisų pardavimo šuolis – apie 70 proc., palyginti su 2011 m. Daugiausiai interaktyviųjų ekranų ir lentų pernai įsigijo Kinija ir Indija. Europoje augimas gerokai mažesnis – 24 proc. Jungtinėse Amerikos Valstijose visai kita tendencija – čia 2012 m. interaktyviųjų ekranų ir lentų pardavimas krito 27 proc. Manoma, kad taip nutiko, nes daugelis įstaigų šiuos prietaisus įsigijo anksčiau ir kol kas nemato poreikio atnaujinti techniką. Interaktyviųjų lentų ir ekranų pardavimą taip pat lėtina planšetinių kompiuterių pardavimas – per praėjusius metus visame pasaulyje mokymo įstaigos įsigijo apie 3 mln. planšetinių kompiuterių.

Plačios panaudojimo galimybės

Nuo 1982-ųjų, kai jutiklinis ekranas pirmą kartą panaudotas „Apollo“ kompiuteryje, liečiamasis ekranas ėmė vis labiau įsigalėti įvairiose gyvenimo srityse. Paprastas ir patogus valdymas lėmė, kad interaktyvieji jutikliniai ekranai „apsigyveno“ ne tik planšetiniuose kompiuteriuose, bet ir interaktyviuosiuose stenduose prekybos vietose, muziejuose, automobiliuose, stalo žaidimų lentose ir t. t. Dabar pasinaudojus jutikliniais ekranais daugelio užsienio šalių prekybos centrų prieigose ar elektroninės prekybos turguose galima įsigyti prekių net neužsukus į parduotuvių vidų – užtenka vitrinoje esančiame monitoriuje atlikti operacijas ir pirkinys – jau tavo.

Didelės įstrižainės interaktyvūs jutikliniai ekranai praverčia konferencijose, prekybos vietose, gydymo, mokymo įstaigose ir kt.

Mėgiami Estijos darželiuose

Pasak bendrovės „Biuro pasaulis“ technikos projektų direktoriaus Dainiaus Slučkos, susidomėjimas interaktyviaisiais ekranais ir lentomis auga ir Lietuvoje bei kitose Baltijos šalyse.

Siekdama patenkinti pirkėjų pageidavimus, www.elektromedia.lt Lietuvoje pirmą kartą pristatė 55 colių įstrižainės interaktyvųjį ekraną „Seewo“. Jis vienu metu geba atlikti projektoriaus, televizoriaus, interaktyviosios lentos ir kompiuterio funkcijas.

„Estijoje šiuos ekranus įsigyja ne tik prezentacijas rengiančios įmonės, bet ir mokyklos, vaikų darželiai. Šie ekranai skatina vaikų kūrybiškumą, nes ant jų galima piešti, žaisti žaidimus, mokytis, žiūrėti filmukus“, – kalbėjo D. Slučka.

„Seewo“ ekranų įstrižainė – 55–70 colių (140–178 cm). Į ekraną galima integruoti modulį su i5 procesoriumi ir 1TB dydžio kietuoju disku, pagal pageidavimą instaliuojama programinė įranga, dažniausiai – „Windows 8“. Prie ekrano galima projungti nešiojamąjį ar planšetinį kompiuterį, todėl vidinis kompiuteris nėra būtinas. Interaktyvusis ekranas rankos ar rašiklio judesius ant paviršiaus atkartoja „Infrared“ jutikliais. Interaktyviojo „Seewo“ ekrano kaina – nuo 10 300 Lt.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

„Cisco“ pajamos auga

Telekomunikacijų kompanijos „Cisco“ grynosios pajamos antrame 2015 m. finansiniame ketvirtyje sudarė 2,4 mlrd. dolerių. skaityti »

„Hewlett Packard“ pristatys kompiuterį su dvigubu ekranu

Viena didžiausių pasaulyje informacinių technologijų korporacijų „Hewlett Packard“ Didžiojoje Britanijoje ruošiasi pristatyti naują stacionarų kompiuterį pavadinimu „Sprout“ (liet. daigas). skaityti »

„Google“ įsigijo mobilią archyvavimo platformą „Odysee“

Kompanija „Google“ įsigijo startuolį „Odysee“ – vaizdo medžiagos mobilios archyvavimo platformos kūrėją. skaityti »

„Microsoft“ ir „Samsung“ nesutarimai baigėsi

Kompanijų „Microsoft“ ir „Samsung“ ginčas, prasidėjęs daugiau nei prieš šešis mėnesius, galų gale pasibaigė. skaityti »

Ką per metus pavyko pasiekti naujajam „Microsoft“ direktoriui?

Jau metus „Microsoft“ įmonei vadovauja Satja Nadella. Per šį laiką jis atleido 18 tūkst. darbuotojų, atsikratė senos „Windows RT“ ir išleido naują „Windows 10“. skaityti »

Bilas Geitsas kuria asmeninio agento technologiją

Kai „Microsoft“ įkūrėjas Bilas Geitsas paliko vadovo postą tapęs tiesiog patarėju technologijų klausimais, jis pats asmeniškai praleidžia daugybę laiko kurdamas naujus „Microsoft“ projektus. skaityti »

Pirmasis „Samsung“ telefonas su šone užlenktu ekranu „Galaxy Note Edge“ – jau Lietuvoje

„Samsung Electronics“ paskelbė, kad išmanųjį telefoną „Galaxy Note Edge“ bus galima įsigyti ir Lietuvoje. skaityti »

Nauji įskiepiai suartins „Office 365“ ir „Moodle“ platformas

Bendrovė „Microsoft“ kartu su „Remote-Learner“ paskelbė apie naujus „Office 365“ įskiepius, kurie padės į šį paketą integruoti kartu su „Moodle“ platforma. skaityti »

Populiarėja vaizdo įrašų stebėjimas per mobiliuosius įrenginius

2013-aisiais per planšetinius kompiuterius ir išmaniuosius telefonus peržiūrėtų vaizdo įrašų skaičius išaugo net 108 proc. skaityti »

2014 metais „LG Electronics“ uždirbo 125 proc. daugiau

„LG Electronics“ (LG) skelbia 2014 m. uždirbusi 474,81 mln. JAV dolerių grynojo pelno – 125 proc. daugiau nei 2013 metais. Ženkliai, 25 proc., kilo ir veiklos pelnas iki 1,73 mlrd. JAV dolerių. skaityti »