Interaktyvieji ekranai veržiasi į kasdienybę

Publikuota: 2013 m. balandžio 29 d. pirmadienis

Pasaulyje populiarėja elektronikos prietaisai su jutikliniais ir interaktyviaisiais ekranais. Interaktyvieji ekranai ir lentos vis dažniau naudojamos įmonių rengiamose prezentacijose bei įkurdinamos lavinimo įstaigose. Ši tendencija vyrauja ir Baltijos šalyse.

Didžiosios Britanijos tyrimų ir konsultacijų kompanijos „Futuresource Consulting“ duomenimis, 2012 m. pasaulyje vien verslo ir mokymo sektoriai įsigijo 1 mln. interaktyviųjų ekranų ir interaktyviųjų lentų – tai15 proc. daugiau nei 2011 m. Prognozuojama, kad interaktyviųjų ekranų bei lentų pardavimai turėtų nuolat augti ir 2017 m. pasaulyje šių prietaisų turėtų būti parduota apie 1,16 mln.

„Futuresource Consulting“ atkreipia dėmesį, kad prekyba interaktyviaisiais ekranais ir lentomis atskiruose regionuose skiriasi. Azijoje didžiausias šių prietaisų pardavimo šuolis – apie 70 proc., palyginti su 2011 m. Daugiausiai interaktyviųjų ekranų ir lentų pernai įsigijo Kinija ir Indija. Europoje augimas gerokai mažesnis – 24 proc. Jungtinėse Amerikos Valstijose visai kita tendencija – čia 2012 m. interaktyviųjų ekranų ir lentų pardavimas krito 27 proc. Manoma, kad taip nutiko, nes daugelis įstaigų šiuos prietaisus įsigijo anksčiau ir kol kas nemato poreikio atnaujinti techniką. Interaktyviųjų lentų ir ekranų pardavimą taip pat lėtina planšetinių kompiuterių pardavimas – per praėjusius metus visame pasaulyje mokymo įstaigos įsigijo apie 3 mln. planšetinių kompiuterių.

Plačios panaudojimo galimybės

Nuo 1982-ųjų, kai jutiklinis ekranas pirmą kartą panaudotas „Apollo“ kompiuteryje, liečiamasis ekranas ėmė vis labiau įsigalėti įvairiose gyvenimo srityse. Paprastas ir patogus valdymas lėmė, kad interaktyvieji jutikliniai ekranai „apsigyveno“ ne tik planšetiniuose kompiuteriuose, bet ir interaktyviuosiuose stenduose prekybos vietose, muziejuose, automobiliuose, stalo žaidimų lentose ir t. t. Dabar pasinaudojus jutikliniais ekranais daugelio užsienio šalių prekybos centrų prieigose ar elektroninės prekybos turguose galima įsigyti prekių net neužsukus į parduotuvių vidų – užtenka vitrinoje esančiame monitoriuje atlikti operacijas ir pirkinys – jau tavo.

Didelės įstrižainės interaktyvūs jutikliniai ekranai praverčia konferencijose, prekybos vietose, gydymo, mokymo įstaigose ir kt.

Mėgiami Estijos darželiuose

Pasak bendrovės „Biuro pasaulis“ technikos projektų direktoriaus Dainiaus Slučkos, susidomėjimas interaktyviaisiais ekranais ir lentomis auga ir Lietuvoje bei kitose Baltijos šalyse.

Siekdama patenkinti pirkėjų pageidavimus, www.elektromedia.lt Lietuvoje pirmą kartą pristatė 55 colių įstrižainės interaktyvųjį ekraną „Seewo“. Jis vienu metu geba atlikti projektoriaus, televizoriaus, interaktyviosios lentos ir kompiuterio funkcijas.

„Estijoje šiuos ekranus įsigyja ne tik prezentacijas rengiančios įmonės, bet ir mokyklos, vaikų darželiai. Šie ekranai skatina vaikų kūrybiškumą, nes ant jų galima piešti, žaisti žaidimus, mokytis, žiūrėti filmukus“, – kalbėjo D. Slučka.

„Seewo“ ekranų įstrižainė – 55–70 colių (140–178 cm). Į ekraną galima integruoti modulį su i5 procesoriumi ir 1TB dydžio kietuoju disku, pagal pageidavimą instaliuojama programinė įranga, dažniausiai – „Windows 8“. Prie ekrano galima projungti nešiojamąjį ar planšetinį kompiuterį, todėl vidinis kompiuteris nėra būtinas. Interaktyvusis ekranas rankos ar rašiklio judesius ant paviršiaus atkartoja „Infrared“ jutikliais. Interaktyviojo „Seewo“ ekrano kaina – nuo 10 300 Lt.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

HTC laimėjo du prestižinius apdovanojimus už dizainą

Kompanija HTC susilaukė pripažinimo ir pelnė du prestižinius JAV pramoninio dizaino bendruomenės (Industrial Designers Society of America, IDEA) apdovanojimus. skaityti »

Atnaujinta „Microsoft PowerPoint“ programa suteiks naudotojams daugiau galimybių

Atnaujinta programa „Microsoft PowerPoint“, leidžianti kurti medžiagą, kurią galima pristatyti naudojant projektorių. skaityti »

HTC išleido ekonomišką telefoną

Pasaulinė mobiliųjų inovacijų ir dizaino kompanija HTC pristatė naują išmanųjį telefoną žmonėms, besinaudojantiems keliomis SIM kortelėmis. skaityti »

„Apple“ siūlo atnaujintą ir pigesnį „iPod touch“ modelį

Analogiškai kaip atnaujinti „iMac“ modeliai, taip liepos pradžioje be jokio šurmulio ir didelių anonsų „Apple“ elektroninėje parduotuvėje pasirodė ir atnaujintas 16 GB „iPod touch“ muzikinis grotuvas. skaityti »

Kompanija „Apple“ į rinką paleido naują „Mac“ kompiuterio modelį AIO

Praėjusio mėnesio pabaigoje JAV korporacija „Apple“ savo internetinės parduotuvės asortimentą papildė pigesniu „iMac“ AIO kompiuterio modeliu. skaityti »

Kaip keitėsi „Samsung Galaxy S“ telefonai nuo pat šios serijos pradžios

Pirmasis „Samsung Galaxy S“ prekyboje pasirodė 2010 metų vasarą. Išmaniojo pasaulio duris atvėręs „Galaxy S“ evoliucionavo iki šių dienų flagmano „Galaxy S5“. skaityti »

LG sukūrė vaikų kontrolei skirtą apyrankę „KizOn“

„LG Electronics“ (LG) sukūrė dėvimos elektronikos įrenginį „KizOn“, kuris GPS ar belaidžio ryšio pagalba siunčia informaciją apie jį dėvinčiojo vietą. skaityti »

Naujojo „iPhone 6“ baterija veiks ilgiau

Kompanijos „Apple“ rengiamoje tradicinėje konferencijoje WWDC (angl. Worldwide Developer Conference) buvo pristatyta keletas vienos iš didžiausių operacinių sistemų „iOS 8“ naujų funkcijų. skaityti »

Virtualusis asistentas „Cortana“ – jau „Windows Phone 8.1“ įrenginiuose

Prieš trejus metus kompanija „Apple“ pristatė virtualų asmeninį asistentą „Siri“. Kaip atsaką į jį bendrovė „Microsoft“ pristatė pažangesnę technologiją – protingą asmeninį asistentą „Cortana“. skaityti »

„Windows Phone“ telefonuose – „Canon“ kameros

Programinės įrangos kūrėja „Microsoft“ ir fotografijos įrangos gamintoja „Canon“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį. skaityti »