Interaktyvieji ekranai veržiasi į kasdienybę

Publikuota: 2013 m. balandžio 29 d. pirmadienis

Pasaulyje populiarėja elektronikos prietaisai su jutikliniais ir interaktyviaisiais ekranais. Interaktyvieji ekranai ir lentos vis dažniau naudojamos įmonių rengiamose prezentacijose bei įkurdinamos lavinimo įstaigose. Ši tendencija vyrauja ir Baltijos šalyse.

Didžiosios Britanijos tyrimų ir konsultacijų kompanijos „Futuresource Consulting“ duomenimis, 2012 m. pasaulyje vien verslo ir mokymo sektoriai įsigijo 1 mln. interaktyviųjų ekranų ir interaktyviųjų lentų – tai15 proc. daugiau nei 2011 m. Prognozuojama, kad interaktyviųjų ekranų bei lentų pardavimai turėtų nuolat augti ir 2017 m. pasaulyje šių prietaisų turėtų būti parduota apie 1,16 mln.

„Futuresource Consulting“ atkreipia dėmesį, kad prekyba interaktyviaisiais ekranais ir lentomis atskiruose regionuose skiriasi. Azijoje didžiausias šių prietaisų pardavimo šuolis – apie 70 proc., palyginti su 2011 m. Daugiausiai interaktyviųjų ekranų ir lentų pernai įsigijo Kinija ir Indija. Europoje augimas gerokai mažesnis – 24 proc. Jungtinėse Amerikos Valstijose visai kita tendencija – čia 2012 m. interaktyviųjų ekranų ir lentų pardavimas krito 27 proc. Manoma, kad taip nutiko, nes daugelis įstaigų šiuos prietaisus įsigijo anksčiau ir kol kas nemato poreikio atnaujinti techniką. Interaktyviųjų lentų ir ekranų pardavimą taip pat lėtina planšetinių kompiuterių pardavimas – per praėjusius metus visame pasaulyje mokymo įstaigos įsigijo apie 3 mln. planšetinių kompiuterių.

Plačios panaudojimo galimybės

Nuo 1982-ųjų, kai jutiklinis ekranas pirmą kartą panaudotas „Apollo“ kompiuteryje, liečiamasis ekranas ėmė vis labiau įsigalėti įvairiose gyvenimo srityse. Paprastas ir patogus valdymas lėmė, kad interaktyvieji jutikliniai ekranai „apsigyveno“ ne tik planšetiniuose kompiuteriuose, bet ir interaktyviuosiuose stenduose prekybos vietose, muziejuose, automobiliuose, stalo žaidimų lentose ir t. t. Dabar pasinaudojus jutikliniais ekranais daugelio užsienio šalių prekybos centrų prieigose ar elektroninės prekybos turguose galima įsigyti prekių net neužsukus į parduotuvių vidų – užtenka vitrinoje esančiame monitoriuje atlikti operacijas ir pirkinys – jau tavo.

Didelės įstrižainės interaktyvūs jutikliniai ekranai praverčia konferencijose, prekybos vietose, gydymo, mokymo įstaigose ir kt.

Mėgiami Estijos darželiuose

Pasak bendrovės „Biuro pasaulis“ technikos projektų direktoriaus Dainiaus Slučkos, susidomėjimas interaktyviaisiais ekranais ir lentomis auga ir Lietuvoje bei kitose Baltijos šalyse.

Siekdama patenkinti pirkėjų pageidavimus, www.elektromedia.lt Lietuvoje pirmą kartą pristatė 55 colių įstrižainės interaktyvųjį ekraną „Seewo“. Jis vienu metu geba atlikti projektoriaus, televizoriaus, interaktyviosios lentos ir kompiuterio funkcijas.

„Estijoje šiuos ekranus įsigyja ne tik prezentacijas rengiančios įmonės, bet ir mokyklos, vaikų darželiai. Šie ekranai skatina vaikų kūrybiškumą, nes ant jų galima piešti, žaisti žaidimus, mokytis, žiūrėti filmukus“, – kalbėjo D. Slučka.

„Seewo“ ekranų įstrižainė – 55–70 colių (140–178 cm). Į ekraną galima integruoti modulį su i5 procesoriumi ir 1TB dydžio kietuoju disku, pagal pageidavimą instaliuojama programinė įranga, dažniausiai – „Windows 8“. Prie ekrano galima projungti nešiojamąjį ar planšetinį kompiuterį, todėl vidinis kompiuteris nėra būtinas. Interaktyvusis ekranas rankos ar rašiklio judesius ant paviršiaus atkartoja „Infrared“ jutikliais. Interaktyviojo „Seewo“ ekrano kaina – nuo 10 300 Lt.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

„Cisco“ 2014 finansinių metų trečiąjį ketvirtį pademonstravo solidžius veiklos rezultatus

„Cisco“ 2014 finansinių metų trečiąjį ketvirtį pademonstravo solidžius veiklos rezultatus. skaityti »

Oficialiai pristatytas išmanusis telefonas „Motorola Moto E“

Mobiliųjų įrenginių gamintoja kompanija „Motorola“, siekdama sumažinti išmaniųjų telefonų pirkėjų išlaidas, pristatė ekonominės klasės įrenginį „Motorola Moto E“. skaityti »

Išmaniuosius įrenginius vaikams vis dažniau įjungia ir mokslui

Net 9 iš 10 tėvų mano, jog mobiliosios aplikacijos ir žaidimai internete gali prisidėti prie atžalų finansinio raštingumo ugdymo. Nemaža dalis tai išbando ir praktiškai – išmaniuoju telefonu ar planšetiniu kompiuteriu naudojasi daugiau kaip pusė 5–9 metų vaikų. skaityti »

LG pristato tris naujus „G Pad“ serijos planšetinius kompiuterius

„LG Electronics“ (LG) pristato tris naujus „G Pad“ serijos modelius. Trys nauji planšetiniai kompiuteriai – „G Pad 7.0“, „G Pad 8.0“ ir „G Pad 10.1“, kaip ir populiarumo jau sulaukęs „G Pad 8.3“ bus pristatyti šią savaitę Monake vyksiančioje technologijų parodoje „MedPI“. skaityti »

„Cisco“ generalinis direktorius Suomijai ir Baltijos šalims Esa Korvenmaa taps verslo konsultantu

„Cisco“ generalinis direktorius Suomijai ir Baltijos šalims Esa Korvenmaa taps nepriklausomu verslo konsultantu ir profesionaliu valdybos nariu. skaityti »

„Huawei“ pristatė naująjį flagmaną „Ascend P7“

Pasaulinė informacinių ir ryšio technologijų sprendimų tiekėja „Huawei“ vakar Paryžiuje pristatė naująjį flagmaną „Huawei Ascend P7“. skaityti »

„LG Electronics“ skelbia sėkmingą pirmąjį ketvirtį

„LG Electronics“ (LG) paskelbė 319 proc. padidinusi pirmojo 2014 m. ketvirčio grynąjį pelną, lyginant su tuo pačiu praėjusių metų periodu. skaityti »

Pasauliniame informacinių technologijų naudojimo reitinge Lietuva kilstelėjo į 31 vietą

Pasaulio ekonomikos forumo parengtoje informacinių technologijų ataskaitoje Lietuva pagal informacinių technologijų naudojimą pakilo viena pozicija į 31-ą vietą. skaityti »

Pristatytos informacinių sistemų pritaikymo darbui su euru rekomendacijos

Informacinės visuomenės plėtros komitetas prie Susisiekimo ministerijos parengė Verslo įmonių informacinių sistemų pritaikymo darbui su euru rekomendacijas. skaityti »

„LOGIN 2014“ Lietuvos interneto apdovanojimai – jau laimėtojų rankose

Dvi dienas trukusią progreso konferenciją LOGIN 2014 vainikavo menų fabrike „Loftas“ įvykę Lietuvos interneto apdovanojimai ir vakarėlis kodiniu pavadinimu „LOGOUT“. skaityti »