Interaktyvieji ekranai veržiasi į kasdienybę

Publikuota: 2013 m. balandžio 29 d. pirmadienis

Pasaulyje populiarėja elektronikos prietaisai su jutikliniais ir interaktyviaisiais ekranais. Interaktyvieji ekranai ir lentos vis dažniau naudojamos įmonių rengiamose prezentacijose bei įkurdinamos lavinimo įstaigose. Ši tendencija vyrauja ir Baltijos šalyse.

Didžiosios Britanijos tyrimų ir konsultacijų kompanijos „Futuresource Consulting“ duomenimis, 2012 m. pasaulyje vien verslo ir mokymo sektoriai įsigijo 1 mln. interaktyviųjų ekranų ir interaktyviųjų lentų – tai15 proc. daugiau nei 2011 m. Prognozuojama, kad interaktyviųjų ekranų bei lentų pardavimai turėtų nuolat augti ir 2017 m. pasaulyje šių prietaisų turėtų būti parduota apie 1,16 mln.

„Futuresource Consulting“ atkreipia dėmesį, kad prekyba interaktyviaisiais ekranais ir lentomis atskiruose regionuose skiriasi. Azijoje didžiausias šių prietaisų pardavimo šuolis – apie 70 proc., palyginti su 2011 m. Daugiausiai interaktyviųjų ekranų ir lentų pernai įsigijo Kinija ir Indija. Europoje augimas gerokai mažesnis – 24 proc. Jungtinėse Amerikos Valstijose visai kita tendencija – čia 2012 m. interaktyviųjų ekranų ir lentų pardavimas krito 27 proc. Manoma, kad taip nutiko, nes daugelis įstaigų šiuos prietaisus įsigijo anksčiau ir kol kas nemato poreikio atnaujinti techniką. Interaktyviųjų lentų ir ekranų pardavimą taip pat lėtina planšetinių kompiuterių pardavimas – per praėjusius metus visame pasaulyje mokymo įstaigos įsigijo apie 3 mln. planšetinių kompiuterių.

Plačios panaudojimo galimybės

Nuo 1982-ųjų, kai jutiklinis ekranas pirmą kartą panaudotas „Apollo“ kompiuteryje, liečiamasis ekranas ėmė vis labiau įsigalėti įvairiose gyvenimo srityse. Paprastas ir patogus valdymas lėmė, kad interaktyvieji jutikliniai ekranai „apsigyveno“ ne tik planšetiniuose kompiuteriuose, bet ir interaktyviuosiuose stenduose prekybos vietose, muziejuose, automobiliuose, stalo žaidimų lentose ir t. t. Dabar pasinaudojus jutikliniais ekranais daugelio užsienio šalių prekybos centrų prieigose ar elektroninės prekybos turguose galima įsigyti prekių net neužsukus į parduotuvių vidų – užtenka vitrinoje esančiame monitoriuje atlikti operacijas ir pirkinys – jau tavo.

Didelės įstrižainės interaktyvūs jutikliniai ekranai praverčia konferencijose, prekybos vietose, gydymo, mokymo įstaigose ir kt.

Mėgiami Estijos darželiuose

Pasak bendrovės „Biuro pasaulis“ technikos projektų direktoriaus Dainiaus Slučkos, susidomėjimas interaktyviaisiais ekranais ir lentomis auga ir Lietuvoje bei kitose Baltijos šalyse.

Siekdama patenkinti pirkėjų pageidavimus, www.elektromedia.lt Lietuvoje pirmą kartą pristatė 55 colių įstrižainės interaktyvųjį ekraną „Seewo“. Jis vienu metu geba atlikti projektoriaus, televizoriaus, interaktyviosios lentos ir kompiuterio funkcijas.

„Estijoje šiuos ekranus įsigyja ne tik prezentacijas rengiančios įmonės, bet ir mokyklos, vaikų darželiai. Šie ekranai skatina vaikų kūrybiškumą, nes ant jų galima piešti, žaisti žaidimus, mokytis, žiūrėti filmukus“, – kalbėjo D. Slučka.

„Seewo“ ekranų įstrižainė – 55–70 colių (140–178 cm). Į ekraną galima integruoti modulį su i5 procesoriumi ir 1TB dydžio kietuoju disku, pagal pageidavimą instaliuojama programinė įranga, dažniausiai – „Windows 8“. Prie ekrano galima projungti nešiojamąjį ar planšetinį kompiuterį, todėl vidinis kompiuteris nėra būtinas. Interaktyvusis ekranas rankos ar rašiklio judesius ant paviršiaus atkartoja „Infrared“ jutikliais. Interaktyviojo „Seewo“ ekrano kaina – nuo 10 300 Lt.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

susiję straipsniai

„Cisco“ antrojo ketvirčio pajamos – 11,2 mlrd. JAV dolerių

Pasaulinė IT srities lyderė „Cisco“ paskelbė savo 2014 m. finansinių metų antrojo ketvirčio, kuris baigėsi 2014 m. sausio 25 d., veiklos rezultatus. skaityti »

„Microsoft“ pristatė verslo analitikos sprendimą „Power BI“ debesijos paslaugai „Office 365“

„Microsoft“ pristatė galingą ir paprastą naudoti verslo analitikos sprendimą „Power BI“, kuris skirtas debesijos paslaugai „Office 365“. skaityti »

Pristatytas daugiafunkcis „Canon“ spausdintuvas nedidelėms įmonėms

Pasaulinė vaizdo technologijų lyderė „Canon Europe“ paskelbė išleidžianti „imageRUNNER“ serijos kompaktišką A3 formato, nespalvoto vaizdo daugiafunkcinį tinklo spausdintuvą „imageRUNNER 2202N“. skaityti »

Išmaniosios įrangos gerbėjai labiausiai saugo planšetes ir mobiliuosius telefonus

Draudimo bendrovės „PZU Lietuva“ duomenimis, Lietuvos gyventojai perka vis daugiau nešiojamų išmaniųjų įrenginių, iš kurių labiausiai saugo planšetinius kompiuterius ir mobiliuosius telefonus. skaityti »

Pasirodė raudonos spalvos „Nexus 5“

LG kartu su „Google“ pristatė raudonos spalvos „Nexus 5“ modelį. skaityti »

Satya Nadella – naujasis „Microsoft“ vykdomasis direktorius

Nauju bendrovės „Microsoft“ vykdomuoju direktoriumi tapo ilgametis jos darbuotojas Satya Nadella. skaityti »

„Samsung“ paskyrė Taehwaną Hwangą „Samsung Electronics Baltics“ prezidentu

Taehwanas Hwangas, daugelį metų vadovavęs Rytų Europos „Samsung Electronics“ TV produktų padaliniui, 2014 m. sausio mėn. tapo naujuoju „Samsung Electronics Baltics“ prezidentu. skaityti »

Žaidimų kompiuteriui „ASRock M8“ - „iF“ apdovanojimas už dizainą

Vienos iš didžiausių pasaulyje motininių plokščių gamintojų „ASRock” žaidimų kompiuteris „M8” susilaukė tarptautinio pripažinimo. skaityti »

Kompaniją „Motorola Mobility“ įsigijo „Lenovo“

JAV mobiliųjų telefonų kompaniją „Motorola Mobility“ įsigijo Kinijos kompiuterių gamintoja „Lenovo“. skaityti »

„Samsung Europos Forume 2014“ pristatytos išskirtinės technologijos

„Samsung Electronics Co., Ltd“ daug dėmesio skiria Europos rinkoms. Šią savaitę Malagoje, Ispanijoje, vykusiame renginyje „Samsung Europos Forumas 2014“ pristatė svarbius produktus: televizorius, namų apyvokos įrangą, spausdintuvus bei mobiliuosius įrenginius. skaityti »