Kaip gimsta garsas: „Samsung“ garsų laboratorija

Publikuota: 2014 m. sausio 22 d. trečiadienis

Sulaukėte žinutės? Įsijungėte telefoną ar jį išjungėte? Visa tai atpažįstate iš pyptelėjimų – ilgesnių ar trumpesnių garsų junginių. Šie, rodos, nepastebimi, garsai jums neša vienokią ar kitokią, kartais labai svarbią, o kartais – mažiau reikšmingą žinią.

Kas slypi už vos kelių sekundžių ar sekundės dalių garso? Visa garsų kūrimo laboratorija. „Samsung Sound Lab“, vadovaujama Joong sam Yuno, – laboratorija, kurioje gimsta garsai, kasdien po keliolika ar keliasdešimt kartų girdimi „Samsung“ telefonų naudotojų.

Sukurti trumpus garsus gali būti kur kas sunkiau nei ilgesnes melodijas. Trumpas garsas turi būti švarus ir nešti kiekvienam vartotojui aiškią, gerai suprantamą žinią. „Garsas turi būti malonus ir skatinti emociją. Žinoma, svarbiausia jo paskirtis – padėti naudotojui. Štai savo telefone paliekate tam tikrą užduotį, kuri reikalauja pasirinkti – „taip“ arba „ne“, „teisinga“ arba „neteisinga“ ir pan. Kiekvieną reikšmę išreiškia skirtingas garsas“, – pasakoja J. sam Yunas.

„Samsung Sound Lab“ dirba įvairiausių sričių specialistai – kompozitoriai, elektros ir mechanikos inžinieriai, prodiuseriai, gyvo garso operatoriai. Suburta garso kūrėjų komanda renka ir manipuliuoja įvairiais garso elementais, kurdami prietaisų ir jų funkcijų atpažįstamumą garsu. Galutiniai „Sound Lab“ komandos sukurti produktai gali būti girdimi trijuose segmentuose: produktuose (mobiliuosiuose prietaisuose, buities technikoje ir kt.), visuomenės informavimo priemonėse (interneto svetainėse, reklamose, renginiuose) bei prekybos vietose („Samsung“ parduotuvėse, stenduose parodose).

„Galaxy“ garsų istorija

Iki „Galaxy“ serijos įrenginių „Samsung Sound Lab“ vadovavosi tradicinėmis taisyklėmis paremtu garsų kūrimo darbu, derinant suskaitmenintus garsus iš studijoje įrašytų garsų katalogo. Tačiau gaminant „Galaxy S III“ išmaniuosius telefonus „Samsung Sound Lab“ buvo iškelta užduotis sukurti šiltesnių natūralesnių telefono garsų komplektą, t.y., atspindėti naujojo modelio koncepciją – „Įkvėptas gamtos“.

Pirmieji garsų deriniai kompanijoje susilaukė įvairiausių atsiliepimų, kai kuriems vertintojams atrodė, kad garsas primena vandens teliūskavimą klozete. „Tai buvo visai ne tokia reakcija, kokios tikėjomės“, –juokiasi J. sam Yunas. Kaip kelrode žvaigžde sekdama naująja gamtos įkvėpta koncepcija, „Samsung“ komanda apsirūpino stikliniais bei porcelianiniais indais ir įvairiausiais skysčiais. Teliūskavimo garsas, girdimas „Galaxy SIII“ ir „Galaxy S4“ telefonuose, nėra sukurtas vandens, taip pat ne pieno ar jogurto, nors kūrybos metu visi trys skysčiai buvo bandomi. Tai, ką girdi telefonų naudotojai, yra apelsinų sultys: http://bit.ly/1bcTqJJ

„Norėjome garsams suteikti emocinės vertės. Kas geriau ją galėtų sukurti nei pats žmogus? Taip gimė mintis pasikviesti dirbti kartu aktyvia muzikine veikla užsiimančius profesionalius muzikantus. Ėmėmės to, kas prieš keletą metų galėjo atrodyti kaip nereikalinga kvailystė“, – pasakoja J. sam Yunas. „Galaxy S III“ ir „Galaxy S 4“ išmaniuosiuose telefonuose įdiegta melodija, kurios pagrindinis motyvas girdimas įjungiant ar išjungiant telefoną, atėjus žinutei, skambant žadintuvui, pavadinimu „Over the Horizon“, yra įgrotas Prahos filharmonijos simfoninio orkestro. Įdomu tai, kad įrašas darytas nuotoliniu būdu, Holivudo studijoje, orkestrui grojant „namuose“: http://bit.ly/1aD8rYa

Beje, „Over the Horizon“ įkvėptas garsusis prodiuseris ir muzikantas Quincy Jonesas, vienas iš pop legendos Michaelio Jacksono atradėjų, pakviestas prisijungti prie pernai vykdyto „Galaxy Music“ projekto, šiai melodijai sukūrė „tikrą“ muzikinį kūrinį: http://www.playgalaxymusic.com/spotlight/quincy.html#quincyLink.

Pastaruoju metu „Samsung“ aktyviai dirba su vibracijomis, pakeičiančiomis garsus. Šie technologiniai tobulinimai turi didelę svarbą žmonėms, kenčiantiems dėl klausos sutrikimų. Kita vertus, jų aktualumas didėja ir populiarėjant dėvimiesiems įrenginiais, tokiems kaip išmanieji laikrodžiai. „Mūsų tikslas – suprasti, kokiu mastu vibracijos gali būti naudojamos kaip informacijos nešėjos, kaip jos gali būti tobulinamos“, – pažymi J. sam Yunas, „Samsung“ garsų laboratorijos vadovas.

Šaltinis: pranešimas spaudai
Kopijuoti, platinti, skelbti bet kokią portalo News.lt informaciją be raštiško redakcijos sutikimo draudžiama.

facebook komentarai

Naujas komentaras


Captcha

„Microsoft“ sukūrė nemokamą programėlę silpnaregiams

„Microsoft“ sukūrė nemokamą mobilią programėlę „Seeing AI“ silpnaregiams, kuri analizuoja vaizdo kameros informaciją ir pasakoja balsu, ką mato aplink. skaityti »

Skaitmeninė evoliucija: kokios šalys lyderiauja?

Flečerio mokykla ir „Mastercard“ atliko tyrimą ir paskelbė ataskaitą „Skaitmeninės evoliucijos indeksas 2017 metais“, kurioje vertinami šalių pasiekimai skaitmeninės ekonomikos srityje. skaityti »

18 proc. elektronikos prietaisų Lietuvos gyventojų namuose yra nenaudojami

Elektronikos platintojų asociacijos (EPA) užsakymu atlikto tyrimo duomenimis, 18 proc. visų laikomų elektronikos prietaisų Lietuvos gyventojų namuose yra nenaudojami. skaityti »

Pristatytas įrankis, pakeisiantis šiandieninę skaitmeninę ekonomiką

Neseniai „Dell EMC“ užsakymu atliktas tyrimas atskleidė, kad organizacijos, kurios IT transformacijai skiria daug dėmesio, į IT žiūri kaip į konkurencinį pranašumą septynis kartus dažniau. skaityti »

Vairuotojų dėmesiui: 4 išmanūs sprendimai saugiam eismui

Pasirodo, eismo saugumo sprendimai gimsta ne tik automobilių gamyklose, bet ir išmaniųjų telefonų gamintojų dirbtuvėse. skaityti »

Sukurtas trimatis infraraudonųjų spindulių veido skeneris

Bendrovė „Morpho“ išleido naują biometrijos terminalą „3D Face Reader“, skirtą identifikuoti darbuotojus, skenuojant jų veidus. skaityti »

Elektroninės komercijos naujienos: siuntas pristatantys dronai ir auganti Kinijos galia

Elektroniniai verslai smarkiai keičia ne tik mažmeninės prekybos, bet ir logistikos sektorių. Kas ir kaip mums pristatinės mūsų internetinius pirkinius ir kas mums parduos prekes? skaityti »

Augantis kompiuterinių žaidimų įrangos pardavimas skatina inovacijas

Viename seniausių ir didžiausių žaidimams skirtų renginių pasaulyje „Electronic Entertainment Expo“ (E3) pristatyta daugybė naujų kompiuterinių žaidimų ir jiems skirtos techninės įrangos. skaityti »

„Microsoft“ pristatė klaviatūrą su įtaisytu pirštų atspaudų skeneriu

Klaviatūra panaši į pirmtakę „Surface Keyboard“, tačiau turi atskirą mygtuką su jutikliu „Fingerprint ID“, kuris geba pažinti naudotoją. skaityti »

Saulėtekio slėnyje kuriamos aukštosios technologijos Silicio slėniui

Saulėtekio slėnyje Vilniuje įsikūręs Fizinių ir technologijos mokslų centras bendradarbiauja su Silicio slėnio kompanija „Lam Research Corporation“. skaityti »